Gå til innhold
Fiskersiden

Skad Flyndre


Endre
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Håvard Skjelstad

Angrepet av rovfisk for så å få infeksjon i såra? Ser såra gamle ut eller er dette ferske (dødelige) sår?

- Håvard

Såra ser gamle ut. Eg trur at noen har fått den på land før så har dei skåre i den å heve den uti igjen.[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karl Inge S

Gammel garnskade? Ser uansett ut som en voksen sandflyndre, men bildene er jo litt uklare.

ja det er en sandflyndre. bildene er ikkje av den beste kvaliteten men det går an å se at den har sår.[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av kim andre

ser ut som du fisker mye i Gandsfjorden. har du noen favorittplasser?

fiske der selv opp til flere ganger i uka.[ :) ]

Keien på sandnes er en bra plass. Eg fisker en del på kaien men har ikkje våre der i år eg fisker nå på dale siden.[8D] har hørt at den på kaien er det tat torsk på ca 8kg og en på 5kg eg vet ikkje om det stemer eg har bare hørt det av noen som fisket på lavberget[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ser ikke vekk ifra at dette er skade etter at en dykker har holdt kniven feil vei når de prøver å stikke den. Syntes skaden var litt vel dyp til å være garnskade. Men det er ett under at den har overlevd, me dtanke på at den har skadet mye av de indre organene. Ser iallefall ut som om gonadene er avsnørt fra resten av invollene. Hvis gattet i tillegg er på andre siden av kuttet så er det ett under at den levde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.