Gå til innhold
Fiskersiden

CongerCongerConger


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Å fy FAE*... Det der er den mest brutale kystmeitefangsten her i landet noensinne, og den kommer antagelig til å bli stående som det til rett før Dovre faller. Herregud for en fisk! Grattis Arild, mannen som i hine hårde uttalte at han ville kutte snøret om han fikk på en havål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det er tydeligvis flere storvokste i området...

http://www.aftenbladet.no/lokalt/nordfylket/1053687/ndash_AAlen_ville_ned_og_jeg_ville_opp_paa_land.html

Endret av Vidar-Alexander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ser ein som skriv i kommentarfeltet:

"Bra at den modige snorkeldykkeren fra Mekjarvik blir gjort oppmerksom på fredningsbestemmelsene. De omfatter vel ikke bare den europeiske ålen, Anguilla anguilla, men også de andre artene, også havål."

Er dette tilfelle?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare Anguilla anguilla så slapp av :)

Har vel rota ihop sidan det er forbode å fiske ål både i ferskvatn og sjø. Ål i sjø trudde han vel automatisk vart "havål".

Artig kor "skråsikre" fleire slike debattantar er med div. feilaktig info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel rota ihop sidan det er forbode å fiske ål både i ferskvatn og sjø. Ål i sjø trudde han vel automatisk vart "havål".

Artig kor "skråsikre" fleire slike debattantar er med div. feilaktig info.

Tror de fleste kan lese hva som står om ålefredningen, men enkelte "tolker" saken til sin "fordel" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å sjå ein artikkel om havålfangst (eller f.eks. hai og anna "ufisk") der ikkje fisken vert kalla "monster", "utyske", "mannespisande sjøuhyre" eller lignande. Heller ingen "Nå er det ikke trygt å bade i sommer!" overskrifter, som er utruleg irriterande, sidan ein stor del av befolkninga faktisk TRUR at f.eks. håkjærring, gråhai, eller havål, er livsfarlig, og dei meiner bastant at slike bør UTRYDDAST når dei les slikt i media. "Slike monster er jo drittfarlige lizzmm...drep den! æsj...fisk..." :D

Ein annan ting er at fisken ikkje vart gitt til måsane, katten eller hengt opp i gapestokk fo å rotne til spott å spe, men sleppt ut att i sitt rette element, og at dette KJEM FRAM I MEDIA, som ein kontrast. :)

So kan vi heller leve med at tv2 skriv "kystbeite" :P

Edit: ser havålen vert kalla "monster" under to av bileta.

Endret av Dr. Hook
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å unngå ordene "beist", "monster" og "livsfarlig", men da jeg tok dette opp med journalisten fikk jeg svaret; "vi er tabloide så jeg vil ikke argumentere for å fjerne ordet selv om du sikkert synes de er skjønne:)" :D

Dersom skrivefeilen kystbeite, (det står riktig lengre oppe i artikkelen), er det eneste å henge seg opp i er jeg godt fornøyd :)

Mvh

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å unngå ordene "beist", "monster" og "livsfarlig", men da jeg tok dette opp med journalisten fikk jeg svaret; "vi er tabloide så jeg vil ikke argumentere for å fjerne ordet selv om du sikkert synes de er skjønne:)" :D

Dersom skrivefeilen kystbeite, (det står riktig lengre oppe i artikkelen), er det eneste å henge seg opp i er jeg godt fornøyd :)

Mvh

Arild

Jeg synes du har all grunn til å være fornøyd. En av de bedre tabloidartiklene jeg har lest om emnet. Bra jobba Arild!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.