Gå til innhold
Fiskersiden

Sørv i August


Potemkin
 Share

Recommended Posts

Etter å ha taua opp småbrasmer, mort og småsørv begynnte frustrasjonen å bre seg. På swimmen var det full action og jeg visste at under den nervøse,småhoppende småfiskstimen, var det en større sørv. Dette er det nærmest umulig å ta feil av.

Mørket hadde såvidt lagt seg og stimen var fremdeles i støtet. De store brødbitene ble møtt av en pirayastim som fikk stanga til å riste som om den hadde fått anfall.

Feedern ble fylt med mere brødbiter sammens med resten av foret. Fortommen ble gjort litt lengre og fra 4'er til 6'er krok. En passende brødbit finner veien til kroken og den er på str med en femmer. Loffen hadde ligget uten papir inne i bæreposen og var seig som juling.

Greys barbestanga ble svingt bakover og sendte feederen ut mot svimmen og ble stoppet av snøreclipset. Plopp! Akkureat det hvor det kokte som værst noen minutter tidligere.

Nappet var ikke ulikt det som de kilosbrasmene hadde laget. Litt skjelving i toppen og en svak bue i quivertoppen.

Tilslag og kjøringen startet. Klokken hadde dratt seg mot 2215 og det var lite jeg så av fisken da den var oppe og rullet. Sikkert ei brasme tenkte jeg da den tok reprise av alle de andre brasmene.

Jøye meg! Jaggu en diger sørv jo. Som sagt hadde jeg ei barbe-stang, så kjøringen ble nokså kortvarig.

Over kiloen minst tenkte jeg da jeg fomlet rundt etter vekt og bærepose.

17082008153054MXypUHh6jj24.jpg

Njaaa. Ikke mer enn 820gram. Nuvel :D Litt smal, men en fin fasong ellers. :unsure:

En siste titt.

170820081445068QoJDlCNFX57.jpg

Før den seiler inn i natten med et lettere sjokk.

170820081445064xoS8QFe465D.jpg

Vi sees vel senere, ikke sant ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.