Gå til innhold
Fiskersiden

Endelig


Martin Lopez
 Share

Recommended Posts

Endelig er det å få tak i en mobil som er laget for å tåle juling og bare for å ringe. Anbefales på det sterkeste til alle dere som er mye ute og ikke har bruk for kamera eller dingidaler.

SONIM XP1

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike telefoner har da vært på markedet i en årrekke allerede. Første jeg husker var en gul en fra Siemens, må være minst 6-7år siden:)

Jeg tror du blander merke. Denne er jeg blitt tipset av håndverkere som er blitt glad i en telefon som tåler juling. Det er vist laget til forsvaret. Her er det en test :

TEST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente ikke samme telefonen, men samme telefontypen - altså telefoner som tåler mye:) Intet nytt altså, men veldig greit å ha, på lik linje med mitt nye mju digitalkamera:D

Laget til forsvaret? Vet du hvilket bruk den da er ment for? Er jo ikke akkurat heeelt avlyttingssiker går jeg ut i fra? (eller drassa vi rundt 40kgs apparater til ingen nytte?:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp kjøpt en Ericsson 702, og den har allerede begynt å halte etter kun en måned. Spørs om ikke denne kan være verdt et forsøk når Ericssonen tar kvelden for alvor.

Kjøpte en slik jeg også. Er allerede på vei tilbake til selger, ikke særlig stabil sak,. GPS'en var heller ikke særlig brukervennlig, men jeg kjøpte den først og fremst fordi den ble markedsført som sprut- og støvsikker, og med OK kamera. Vel vel, får finne frem min gamle Nokia 5140, den går og går.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en slik jeg også. Er allerede på vei tilbake til selger, ikke særlig stabil sak,. GPS'en var heller ikke særlig brukervennlig, men jeg kjøpte den først og fremst fordi den ble markedsført som sprut- og støvsikker, og med OK kamera. Vel vel, får finne frem min gamle Nokia 5140, den går og går.....

Jeg har også hatt en 5140, og den holdt faktisk i tre år, noe som er en tredobling av vanlig levetid på mine telefoner. Jeg måtte riktignok bytte deksel på den to ganger, etter å ha trynet på heholdsvis sykkel og snowboard. Når den tok kvelden, kjøpte jeg etterkommeren fra samme merke, og den gikk i stykker etter noen måneder. (Lå i innerlomma på flytedressen, når jeg fikk en bølge over meg. Det var nok fukt til at mikrofon og høyttaler sluttet å virke). Er forøvrig enig i at GPSfunksjonen på Ericsson er lite brukervennlig.

Jeg har også hatt en telefon av samme type fra Siemens for noen år siden, og den holdt nesten et halvt år. Den fikk jeg pengene igjen på etter å ha reklamert tre ganger i nevnte periode. Latterlig med telefoner som har treningsfunksjoner, men som ikke tåler å ligge i ryggsekken på sykkeltur. (Husker ikke modellnavnet.)

En annen ting som generelt er for dårlig på disse telefonene er kontaktene til handsfree. Hva er vitsen med radio og mp3spiller, når kontakten til øretelefonene faller ut når telefonen ligger i lomma? Savner vanlig jack el.

Enda bra man har kjøpsloven i ryggen, slik at man kan reklamere og få igjen pengene sine når markedsføring og produkt ikke har noe med hverandre å gjøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente ikke samme telefonen, men samme telefontypen - altså telefoner som tåler mye:) Intet nytt altså, men veldig greit å ha, på lik linje med mitt nye mju digitalkamera:D

Laget til forsvaret? Vet du hvilket bruk den da er ment for? Er jo ikke akkurat heeelt avlyttingssiker går jeg ut i fra? (eller drassa vi rundt 40kgs apparater til ingen nytte?:P)

Ganske langt i fra samme telefonene. Har testa begge, og den er absolutt verdt pengene som en turtelefon. Den tåler litt i forhold til Siemens og SE sine. Mobiltelefon er vel per i dag Forsvarets viktigste samband;) og det er faktisk helt sant. Stort sett til usikre samtaler, men det er utrolig hvor mye man får til med scrambler og krypteringssett i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.