Gå til innhold
Fiskersiden

Numedalslågen


Roar Larsen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kulturfiske???????????????

tar ubegrenset kilo,noen nærmer seg over 400 kg på en enkelt flåte nå,hvor havner all den kulturhistoriske laksen??????????,resturanter,fiskeforhandlere !!!!!!!!!!!!!!!!!

ikke kom å fortell meg at det er sååååååååååååååååååå viktig å øse opp ubegenset kilo pga at det er viktig å holde liv i dette kulturhistoriske fisket

Begynte en ny kollega på jobben i dag.. tok ikke lang tid før vi begynte å prate fisk.. Han forteller at mange leier ut disse flåtene. Hvis de da fikk fisk, betalt de i tillegg til leien for flåte, også 120 kroner pr. laks de skulle ha med seg hjem... Kulturhistorisk ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dumt det ikke er en utregning av flåtefangsten. å kopiere de inn i excel går ikke, fordi all teksten kommer med i tillegg og gjør at man ikke kan regne det ut. å fjerne tekst fra hver enkelt celle tar enormt lang tid. jeg skulle vært blant en av de som lager statistikkene- da ville det vært lett å regne ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer !!! Hva fikk du den på?

Er det virkelig over allerede 1. sept? :o

Hvorfor så innmari kort sesong?

Sesongen er desverre snart over ja..Har bare blitt 5 turer på meg i år.. Fått en på land i dag, og mista 3 (ikke ille på 5 turer).. Så uttellingen har egentlig vært fantastisk for meg, da de fleste turer for meg til lågen er skikkelig bomturer.

Laksen i dag tok en 24 gr. Buch:-)

Endret av Daggers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var årets sesong over for meg. Frustrerende at så mange feriedager går fløyten på grunn av alt vannet.. 7-8 dager jeg ikke fikk fisket i det hele tatt... Fikk 11 lakser fra 5,7 kg. og nedover. Veldig lite storlaks i år, desto mere mellomlaks. Tipper storlaksen dukker opp til neste sesong. Artig

å se at laksen er tilbake. Har ikke sett så mye laks i lågen siden 80-90 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk da fisket i dag, men ble ikke noe laks fra lågen, på meg i år :ass:

Møtte Roar da vi skulle gå, satser på han redder æren til FS, men det var og er mye vann, så vi får se. :notfair:

Ser Gabrielsen har vært på Brufoss i dag, der var det fisk :rock:

Prøver vel igjen neste år, da ønsker vi oss vel mer vann i elva :angel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer det :)

Dette er mine første Numedalslågen-lakser (og Numedals-sjø-ørret også for så vidt) så en liten begivenhet er det jo for meg. Alltid moro å få laks, men ekstra moro i ”ny” elv.

Her er bilde av 4,5-kilosen – den gav en artig fight i den sterke strømmen

010920111007d39fb4ac480248078c6f0c3490e0.jpg?82

Og her den lille - overraskende blank:

010920111008b0d7d70cedfa449eb588c90f30da.jpg?22

Ekstra moro var det da jeg stakk innom laksehytta på kvelden.

Der var det sesongavslutningsmarkering med grillmat, drikke og mer til. Jeg skulle bare kjapt innom og hente laksen som jeg hadde lagt i fryseren der men ble vel i et par timer. Der var det både kjente fjes fra andre elver, folk jeg hadde pratet med i løpet av dagen og mange andre. I det hele tatt veldig hyggelig. Om det passer slik skal jeg jammen være med på sesongavslutningen der oppe neste år også.

Ja, for Brufoss frister til gjentagelse. Artig – og utfordrende – elv å fiske i, godt organisert, hyggelige folk langs elva. Lett tilgjengelig og fritt kortsalg (noe som passer meg bra da jeg ofte må ta turer på sparket) .

I det hele tatt var Brufoss en positiv opplevelse. Ser fram til turer dit neste sesong :)

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.