Gå til innhold
Fiskersiden

Fløyfisk fra Holmestrand....


Jarl Fr.
 Share

Recommended Posts

I formiddag gikk turen til Holmestrand for å fiske litt etter flatfisk fra flytebryggene.

fly2.jpg?t=1221672061

I dag prøvde jeg meg på en annen brygge enn den "faste" :) . Angrer ikke på det. I løpet av noen få timer fikk jeg masse fisk. Det nappet ganske jevnt hele tiden. Både på statisk- og aktivt bunnmeite. Resultatet ble 3 skrubber, 4 sandflynder, to knurr, en torsk, ei sjøørret og en FLØYFISK på 164 gram. Endelig en ny art!

fly5.jpg?t=1221672014

fly.jpg?t=1221672130

Artig fisk! Har ventet en stund på denne etter at broder'n fikk en tidligere i år.

fly3.jpg?t=1221672204

Smellfeit sjøørret på 760 gram tatt på reke...

fly4.jpg?t=1221672260

Lomre og paddetorsk er neste....de finnes der de også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult- artig med 760gram sø og 164grams flaufisk på samme plass/teknikk :)

Sjøørreten kom som ei kule og tok reka når jeg sveivet opp. Det tok i overflaten, så og si mellom beina mine...veldig kult! Det bla sånn passe med plasking og kaos... Bra bremsen var ganske løs... Fisket ultralett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått noen, men jeg har kun fisket der et par ganger i sommer/høst. Jeg tror broder'n har fått noe. De er sikkert der..... Det virker som om det er en stabil bestand der.

Takk for svar. Skal til Oslo neste uke og tenkte og prøve å få både gjort noe med den og havabboren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at plassen leverer nye arter hele tiden, og grattis med ny art! Nå er jeg endelig ferdig med husbygging og kjenner fiskefoten komme, er nok å observere i holmestrandsfjorden snart :)

Det er gode nyheter! Da sees vi kanskje i Holmestrand etterhvert...

Jeg skal forresten flytte til Våle, da blir vi "nesten" naboer :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.