Gå til innhold
Fiskersiden

Ølgylt drar til Bontelabo, igjen, Søndag 25/1


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jajaja, når man står i snøfokk i nulltemperatur med luftfuktighet så høy at fisken kommer opp i øyehøyde før den slipper, da lurer man virkelig på hva man egentlig driver med.

men det tok ikke lang tid før det nappet. Vel og merke herjet vind og bølger sånn med snøret at den eneste noenlunde gode nappindikatoren var en hylende bremse. etter ti min. Men den slapp.

etter en halv time til tok denne på:

0701200900536IKWpaA3gKrhNgZNUr.JPG?32

en feit liten lange. Kan godt ha vært pers, jeg får bare disse tokilostassene. Aldri en ordentlig en.

Ellers frøys snøret, fingrene var helt følelsesløse, ganske greit egentlig siden jeg datt på isen og skrapte opp hånda, uten å merke at det sprutet litt blod:

07012009001151kbzuYfwau45TSTqF.JPG?71

jeg så det først når busssjåføren kikket rart på meg.

alt i alt en ok tur men jeg gleder meg til sommeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Med så fint vær som det var i dag, og Gyda og podinnene på fløyentur måtte jeg jo bare nedom bontis.

Dagtid på vinteren pleier jo ikke gi noe resultat, men jeg prøvde litt forskjellig for å se om andre arter var begynt å røre på seg. Noe de forsåvidt ikke hadde.

Det lå en sildebåt inne, og det pleier å bety pigghå, så jeg varslet Dan i håp om å rette opp dårlig guiding sist. Og han dukket opp temmelig raskt. Han var akkurat tilbake fra en annen fisketur. God holdning!!

Vi forflyttet oss ytterst på brygga, og etter ti sekunder med søkket på bunn satt første pigghå fast. 3,4 kg. Polakken som stod der kom springende til og ville absolutt ta ut kroken fra kjeften. Litt forundret lot jeg jo han gjøre det. Og fortalte villig vekk at det var god matfisk, men han fikk ikke akkurat med seg at den måtte bløgges umiddelbart. Tenker det lukter ammoniakk hjemme der.

Det raske bittet gjorde jo at vi hadde store forhåpninger for ny art for Dan, og iløpet av kvelden kom det opp to pigghå til. Men bare på mitt snøre. Dan tok det med godt humør og sa at han nå har observert nok til å begynne å få dem selv.

Utover det bedrev vi tiden med å flytte krabber, fiske småsei, kommentere det fine været og ellers ha en fin tur.

Vi kjente begge suget etter å bli stående utover kvelden, og hadde vi gjort det er jeg rimelig sikker på at det hadde blitt en god del håer til, men andre forpliktelser gjorde at vi ga oss tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.