Gå til innhold
Fiskersiden

Fettfinne i gytedrakt


Recommended Posts

Finne denne "laksen" idag (igår) og da eg kjørte fisken trodde eg dette var SØ men når den kom i land så eg at den var farget og da tenkte eg at det måtte være laks. Er dog litt usikker for kordan ser SØ ut i gytedrakt?

Hadde vært kanon om denne var SØ i gytedrak dog eg tviler. Ka tenker folket?

laks_eller_sjoorret.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laks

Men pussig at så mange av dere sørpå sier oppdrett til det meste...

Er det så ille? Finnes det ikke vill laks der nede? :P

Men den er kanskje litt kort over gjellene, ja...

Hei hei

Enig med at det er laks, og hvis man ser på ryggfinnen så ser den litt stusselig ut også, men det kan være bildet.

Men, ja....

Vi har MENGDER med oppdrettslaks i området her. Og de fleste laksestammene er nede for telling. I hardanger rømmer det ganske sikkert mange ganger flere laks en fjorden har produsert på mange år. Tenk på at denne fjorden produserer 160 000 tonn laks i året. Selv om rømmingene hadde vært på promillenivå hadde dette fylt fjorden.

Spesiellt ser vi det jo på at alle steder vi finner en bekk eller ei lita elv som renner ut kan du være sikker på å ha et rikt o-drettslaksefiske på høstparten.

Nei, vestlandets storhetstid som lakseregion er over. Noe vil overleve, men den lange rekken med storlaksvassdrag er nede for telling

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.