Gå til innhold
Fiskersiden

FS helg i Gaula juni 2009


Recommended Posts

Kjempegreier !

....men jeg er redd det kan bli lite fiske...Det vil jo ta dager å få drøftet, få råd, lære av mentorer, sammenligne markbøtter og smykkeskrin..og snakke om fangst (evnt. manglende sådan) fra åpningen.. Men trivelig skal det bli :)

Og Du maa nok kjoepe Deg en ny trailer om Du skal ha hele wobbler samlingen din med deg? :lol:

Det blir ihvertfall goey aa hilse paa Deg og alle andre, selv om det blir lite fiske! ;)

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 207
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:lol: For din del vert det vel å sjå på ymse flotte og mindre flotte wobblere, og då er vel ikkje fisket det viktigaste. :) Eg snakka nettopp med Silver og då skulle han vera med Rigor å testa wobblere i elva, du får håpa på ein videosnutt seinare.

Jeg har snakket med Nils Master som dro sammen med Sølvreven på test (skulle være med selv men ble forhindret av familiære ting - kona skulle ha bila..)..så jeg har fått rapport.

Jeg liker å tulle litt her på FS, men de som kjenner meg vet at jeg er først uti og sist opp av vannet når det er fiske på gang..og med tanke på alle prosjekter og hemmeligheter som florerer i wobblerverden, så er det ikke mye som vil bli vist frem på treffet..men trivelig kan det bli likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket med Nils Master som dro sammen med Sølvreven på test (skulle være med selv men ble forhindret av familiære ting - kona skulle ha bila..)..så jeg har fått rapport.

Jeg liker å tulle litt her på FS, men de som kjenner meg vet at jeg er først uti og sist opp av vannet når det er fiske på gang..og med tanke på alle prosjekter og hemmeligheter som florerer i wobblerverden, så er det ikke mye som vil bli vist frem på treffet..men trivelig kan det bli likevel ;)

:) Ja, det var NM som skulle testa smykka, det er ikkje alt av det lokale språket ein gammal vestlending får med seg.

På treffet er det forventa at du syner fram alle hemmelighetene du har, det er ingen andre som held noko skjult for FSmedlemma :lol: . Eg berre tuller med deg, hald korta tett inntil bringa og fisk resten i senk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Du maa nok kjoepe Deg en ny trailer om Du skal ha hele wobbler samlingen din med deg? :)

Det blir ihvertfall goey aa hilse paa Deg og alle andre, selv om det blir lite fiske! ;)

Takk det samme ! Det blir morsomt å se hva slags mennesker som skjuler seg bak de ulike nick`ene :)

(Ps. jeg har ikke såå mange wobblere, men jeg har i motsetning til andre vært åpen om denne greia, jeg når nok ikke opp til anklene til de som er store på dette - på FS...Jeg er og blir en markfisker, wobbling er for meg et supplement).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper noen innen FS administrasjonen kan ta tak i et påmeldingssystem etterhvert da, så får de som skal fiske bare bombardere meg med eventuelle spørsmål utover vinter og vår.

:)

jeg har i motsetning til andre vært åpen om denne greia

Meg bekjennt, så er du vel pålagt munnkurv i en sak eller to du også.....

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet litt på grafene (Gaulfossen) fra de siste årene. Normalt er det meste av snøsmelting unnagjort til St.Hans. Og på denne tiden som treffet skal være, er det mest vanlig at Gaula ligger på rundt 100kbm/s. Og synker litt mere mot slutten av juni. Så ofte er det klar og fin elv disse helgene. Skulle være topp muligheter for all redskap da evt. Men man vet jo aldri med Gaula. Det kan likegodt komme en liten flom, men det har ikke vært slik på lenge i slutten på juni. Det fine med dette valdet er at det fiskes bra uansett hvor mye elva synker som du sier NM :lol: Jeg ser nå på kartet hvor jeg ville ha fisket ihvertfall :D

Vet ikke hvor mange kubikk det er på dette bildet, men du har sikkert noen referanser NM ?

Hvor "liten" må elva være før man kan gå på øra på østsiden og fiske med fluestang f.eks. ?

Går jo an å fiske i renna der (ro utpå med båt) ved denne vannstand også, men da er det begrenset med antall meter fiskestrekning.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du fiske den renna mellom øra og land med båt, så må du nok henge en kraftig påhenger i ræva på båten ja.... :lol:

Alt det lyse (grunne) ligger mer eller mindre tørt på 120 kubikk. Man kan ro ned på øra og fiske derifra på ca 200 kubikk. Gå ned til øra gjør man fra ca 150.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du fiske den renna mellom øra og land med båt, så må du nok henge en kraftig påhenger i ræva på båten ja.... :)

Alt det lyse (grunne) ligger mer eller mindre tørt på 120 kubikk. Man kan ro ned på øra og fiske derifra på ca 200 kubikk. Gå ned til øra gjør man fra ca 150.

Spørs om jeg ikke må ta med en skikkelig namsenbåt ned, istedet for jolla du har der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg ikke på lista her (som fisker). Fisker jo en annen plass like ved og får jo rikelig med fisketid i Gaula. ;) Så slipper evt. andre fiskere til som har mere behov til å prøve Gaula i juni :D

Men jeg skal nok stikke nedom og hilse på, og kanskje jeg evt. kan trå til som guide for de som har behov for å finne ut av denne "edle" fiskemetoden :D Og duppfiskets finurligheter. Wobblerligaen regner jeg med trår til med utlån av balsa for ethvert behov, ut ifra forholdene :)

Hvis NM har behov for lettere animerte guider under treffet, så er det bare moro. Men meg vil ikke ut i den farlige båt B). Og laksegaranti skal man ikke love på forhånd, men muligheten er absolutt tilstede :)

Et lite hint: Jeg går på flybensin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å lese gleden her med mere.

Hva med å samle inn midler til nytt tastatur til gamlingen i samma slengen?

(he he he)

Hehe! Tusen, tusen takk for tanken, Donkern! Det setter jeg virkelig pris på, men det er nok ikke nØdvendig!! Ettersom jeg skriver på et Fransk tastatur til daglig, gidder jeg rett og slett ikke å gå til Norske bokstaver når de trenges, men idag, gjØr jeg en innsats!! :)

EDIT: Her ser Du problemene med "kutt og lim", derfor gidder jeg ikke!

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Tusen, tusen takk for tanken, Donkern! Det setter jeg virkelig pris på, men det er nok ikke nØdvendig!! Ettersom jeg skriver på et Fransk tastatur til daglig, gidder jeg rett og slett ikke å gå til Norske bokstaver når de trenges, men idag, gjØr jeg en innsats!! :)

EDIT: Her ser Du problemene med "kutt og lim", derfor gidder jeg ikke!

;) Fortsett med din eksentriske skrivemåte, du Pierre, det er sjarmerande og oppkvikkande med oe,aa,osv. samt at det er ein herleg humor i dine innlegg.

Endret av Even A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Fortsett med din eksentriske skrivemåte, du Pierre, det er sjarmerande og oppkvikkande med oe,aa,osv. samt at det er ein herleg humor i dine innlegg.

Takk for det! :) man skal vaere litt eksentrisk vet Du! :D

Jeg ser at Du kom vel hjem!! Skal Du ut og teste wobblerne Du fikk i Trondheim, eller skal Du grave mark?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :P man skal vaere litt eksentrisk vet Du! :D

Jeg ser at Du kom vel hjem!! Skal Du ut og teste wobblerne Du fikk i Trondheim, eller skal Du grave mark?? :D

:) Er litt tidleg for markgraving sjølv her på grønne vestlandet, wobblerane veit eg korleis oppfører seg, men det vert nok litt svømmetrening på makrellfileane imorgon. ;) 12 dager utan aktivt fiske gjev meg apstinenser, så no går eg gjennom restane av flyndretacklene for å finna noko som duger for morgondagen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja folkens! Da er det klart at FS disponerer Nedre Kåsen i Gaula lørdag 27.06 og søndag 28.06

I utgangspunktet overtar vi valdet fredag kl 0.00, men her kan jeg muligens ordne noe tidligere.

Uansett blir det trivsel i gapahuken utover fredag ettermiddag og kveld, før fisket kommer i gang.

Når det gjelder hvem som får bli med på treffet, har ikke jeg særlig lyst til å være den som avgjør det, med ett unntak. Jeg har lovet PerH en plass.

Ellers synes jeg egentlig vi bør prioritere tilreisende og folk som ikke fisker i Gaula til vanlig, så kan jo heller trøndermafiaen komme innom og hilse på (og fiske om det er plass)

Synes kanskje også at vi skal prioritere bidragsytere på FS, som har vært med og gjort forumet til det det er.

Men dette er som sagt bare mine tanker. Jeg overlater til FS å avgjøre hvem som kan komme og hvor mange vi skal være.

Når det gjelder overnatting, er det campinghytter og gjestgiveri på Kvål, i gangavstand fra valdet.

Det er også campinghytter på Lundamo, samt at det er plass for telt/lavvo/campingvogn ved elva.

Prisen på valdet for helga blir kr 8000. Hvordan vi fordeler dette, overlater jeg også til FS administrasjonen å tenke ut. (Ansvarsfraskrivelse kalles dette :) )

Nærmere detaljer kommer vi tilbake til, når vi vet hvem som blir med.

Vel møtt. Dette blir gøy!

Lars

Endret av Nils Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja folkens! Da er det klart at FS disponerer Nedre Kåsen i Gaula fredag 27.06 og lørdag 28.06

Oiooiiiooooo! Da er ikke jeg i Namsen.... lurer på hva kona sier hvis jeg foreslår en tur til den helgen også.... vet vel svaret, men kan jo prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett blir det trivsel i gapahuken utover fredag ettermiddag og kveld, før fisket kommer i gang.

Torsdags kveld må det kanskje være (?), i og med at valdet er disponibelt natt til fredag. Forstod det slik at valdet er ledig hele fredag og lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.