Gå til innhold
Fiskersiden

FS helg i Gaula juni 2009


Recommended Posts

Den båten din trenger sårt til Tyritjære, Lars!

Skal jeg noen gang ro den uten å ta tre Valium før vi legger utpå, så tror jeg det er påkrevd med en vårpuss. Den båten din ser jo ut som et yperlig redskap til å telle gytegroper på elvebunnen med, helt uten behov for å lene seg over ripa..?

Dessuten - oppgangshindrende høler a la Gaulfossen er for velgjødde pyser som ikke evner å få fisk andre steder enn i slike lakseakvarium... ;);)

Båten får sin faste vårpuss i år, som hvert år. Kostes og høytrykkspyles, før den settes inn med tre strøk trekkfastolje. Tørkes i ei lita uke og druknes i tre fire dager for trutning.

Ingen fare!

Ellers må jeg vel avsløre min lille spøk.......

Vi disponerer nok ikke Gaulfossen.

;)

Tror nok de fleste tok den, selv om nesten alle måtte gardere seg.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 207
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Båten får sin faste vårpuss i år, som hvert år. Kostes og høytrykkspyles, før den settes inn med tre strøk trekkfastolje. Tørkes i ei lita uke og druknes i tre fire dager for trutning.

Ingen fare!

Ellers må jeg vel avsløre min lille spøk.......

Vi disponerer nok ikke Gaulfossen.

;)

Tror nok de fleste tok den, selv om nesten alle måtte gardere seg.

;)

Hva!!! Skal vi ikke fiske i Gaulfossen???? Jeg som er en velgjødd pyse som ikke har evner å få fisk andre steder enn i slike lakseakvarium... ;) Naa er jeg skuffet altsaa!! :lol:

Endret av Gamlingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som er en velgjødd pyse som ikke har evner å få fisk andre steder enn i slike lakseakvarium... :P Naa er jeg skuffet altsaa!! :blush:

Vi fattiglusene som ikke har råd til gode vald er bare pittelitt misunnelige. Vi ror oss jo plent i hjel for hver enkelt liten fislelaks på de mest utenkelige, fisketomme vald. Uansett hvor mye vi gjøgrisene legger på oss til Jul, så må vi nok pent ro & svette det av oss til sommeren hvis det skal bli sjanser for litt røykalaks til festbruk... :lol:

Tror båten din, Nils Master, trygt kan døpes "Survivor" eller "Endurance" under FS-treffet etter alt kjærlig stell (eller mangel på sådant) den har overlevd. Ser for meg Silver kneisende rakrygget som yppersteprest, raljerende på trøndersk over båt og mannskaps fortreffelighet. Ved nærmere ettertanke tror jeg at litt forsiktighet bør utvises under seremonien når Champagneflasken skal dunkes i tusen knas mot ripa. Kanskje bør en mer skånsom dåp mot den mest solide delen av selve kjølen vurderes..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje bør en mer skånsom dåp mot den mest solide delen av selve kjølen vurderes..?

Skikkelige elvebåter har ikke kjøl! De har spiler, som rir strømmen mye bedre enn en kjøl.

52265_s.jpg

:blush:

Endret av Nils Master
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.