Gå til innhold
Fiskersiden

FS helg i Gaula juni 2009


Recommended Posts

Jeg kan forsikre deg om at du fisker på et mye bedre vald på Gravråk h1rik.

Total fangst på valdet vårt pr i dag er 6 lakser.

Til alle dere som har lyst på denne utrolige invitasjon fra Master:

Det er et steikgodt vald, for å si det mildt ! Knall muligheter på sluk, wobbler, mark og også flue på litt mindre vannstand :)

Hmmm, jeg har grublet litt på disse totalt motstridende opplysningene et par dager, og endelig skjønte jeg tegninga.....I disse tider er det jo så populært å snakke om konspirasjoner, og av dette opplegget lukter det en slik en lang vei!! Den slu reven og hans våpendrager har tenkt å lokke eliten av FS's laksefiskere opp til Gaula...der vil det umiddelbart bli servering av salmonella-infisert trønder-sodd med tilhørende dårlig drikke. Planen er å kvitte seg med lokale konkurrenter i Gaula samt sette de langveisfarende ute av spill for resten av sesongen. Formålet er følgelig å ha forumet helt for seg selv slik at de kan generere den ene tråden mer fantastisk enn den andre mht enorme laksefangster :)

Nice try, gutter !!

Og til dere andre "påmeldte" : Dere er herved advart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 207
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I må gerne skrive meg opp.... kan ikke se at jeg kan sige nei til et tilbud i denne klasse ??

Skal dog nevnes at jeg har fått laks før... dog ikke noegt som kvalifisere seg til nogen som helst klubb (tatt i Orkla i '94)

Så jeg er blant dem som trenger guide... Så hvis der er en eller annen øltørst sjæl som vil guide meg litt den helg så skal jeg få brygget et par liter med øl etter eget ønske...

Endret av Bo B.Pedersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg har grublet litt på disse totalt motstridende opplysningene et par dager, og endelig skjønte jeg tegninga.....I disse tider er det jo så populært å snakke om konspirasjoner, og av dette opplegget lukter det en slik en lang vei!! Den slu reven og hans våpendrager har tenkt å lokke eliten av FS's laksefiskere opp til Gaula...der vil det umiddelbart bli servering av salmonella-infisert trønder-sodd med tilhørende dårlig drikke. Planen er å kvitte seg med lokale konkurrenter i Gaula samt sette de langveisfarende ute av spill for resten av sesongen. Formålet er følgelig å ha forumet helt for seg selv slik at de kan generere den ene tråden mer fantastisk enn den andre mht enorme laksefangster :)

Nice try, gutter !!

Og til dere andre "påmeldte" : Dere er herved advart ;)

Hirr, hirr :D

Alle hører på meg, hvor de skal fiske med flua etc. etc. etc.

Det er meget bra på den andre siden sier jeg, alltid grønnest der (med flua) :D

Verste at det er sant også, hvis man vil fukte flua. Mange tror meg ikke, de tror jeg ljuger :)

Ikke så vanlig å få gode råd oppi elva, så mistenksomheten er stor ja.

De som lytter, de får fisk. De mistenksomme, de fisker på plasser akkurat motsatte av det jeg foreslår, og ser på at de andre tar storlaks på flua (på den andre siden) :)

Så hva skal man gjøre da ?

De som fisker med mark: "Hvor er det best "?

"Jo, på toppen", og det er det jo (eneste lille "problemet" er at der står det sikkert 30 mann) :)

Men det er best på toppen, så det !

Fra spøk til alvor, mitt råd til alle som er ny eller ikke har fisket så mye laks er alltid:

Start på en side, fisk deg nedover og bruk valdet, på begge sider. Ikke still deg bak 20-30 mann for da er sjansen liten. Oppsøk laksen, for en eller annen plass er de, opptil flere, og de venter bare på en stor orm eller to :D

Men Mr. Noodles, alle vald fra fossen og ned til Tranmæl er hypergode i juni :)

Laksen går jo forbi disse valdene, det er bare opp til oss å finne de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har smelt en konspirasjon, men det er ikke helt slik som Du tror:

Jeg hadde for lenge siden oppdaget at Silver Foxen var etter min jobb og pengene i Megalaksklubben. Saa etter en prat med NM, kom han paa det forslaget: "la oss invitere FS medlemmer til laksfisket i Gaula, det gir oss anledning for aa bli kvitt Foxen en gang for alle, Jeg fordi han fanger stoerre laks enn meg og Du fordi han vil ta vekk fra deg den beste jobben i verden: styret's formann i den meste esklusiv klubb! Mens han holder paa aa guide og vise frem de andre medlemmene, hjelper vi ham ( en 3kgs boks med blysoekker burde vaere nok) i til aa falle i elva, med den fatal konsekvens at " han druknet i tjeneste for andre"!! Med saa mange oeyevitner til stedet, ingen problem til aa sette opp "the perfect crime!" Saa kan vi endelig skrive den boken som han skulle ha skrevet for lenge siden med hele stoffen han har lagt igjen i FS traadene og dermed kan vi kasse in en masse penger!!" Ja Noodles, Konspirasjon, men ikke den Du tror!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæffen , dokker e utrolige smarte, herved avslørt :)

Tror jeg drar til Syden i juni jeg, og kommer snikende etter St.Hans med halen mellom beina :)

Dersom min eminente hukommelse ikke spiller meg et puss nå, så tror jeg sannelig at den Syden-turen din allerede er i boks, Silver !

La meg se....joda, her var det noe om den saken ja :

Det ryktes at Silver ikke har spesielt høy terskel ift sol og varme, og for å bøte på dette har hans danske venner (i all hemmelighet selvsagt) spleiset på syden-tur til ham og kona, avreise fra Værnes til Rhodos søndag 31.mai -09 :) Tipper 14 dager der vil gjøre susen ja.....

Du får kose deg på bassengkanten mens MMS'ene tikker inn :lol:

Endret av Noodles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops og promp, ja vi får se. Tror jeg har fått tildelt et sted som sannsynliggjør stor Lyr..

Hadde et alle tiders run i helga, så nå handler det bare om tid før jeg perser på lyr (pers. pr. 08.10.08 =7 kg.) :)

Du har fått tildelt et sted som sannsynligjør mye småsei, en og annen torsk som er stor nok til å lure deg til å tro at det er et Lyr-run, og kanskje en eller annen 1-2 kiloslyr i skumringa.

hahahahahahahumrehumre

Spådom: Hvis du legger sammen de tre største lyrene du får der i løpet av høsten og neste år, vil du fortsatt mangle noen kilo på persen min.

mvh Rigor Tergis, som kjeder seg i høstmørket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan bli liv nede til deg Nils Master. RAI-RAI :)

Jeg kommer jeg,

Ja det var vel det denne tråden handlet om (?) :lol:

Litt av en gjeng du har med å gjøre NM !

Slaget på Kvål - 2009, skremmende. Neste år tror jeg det vil komme mye storlaks 3dje uka i juni på B/L :)

Har det egentlig vært noe sesriøst treff i S-T fra FS sin side ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke tråden før nå - men det er vel alt for seint med så mange påmeldte?

Kunne godt vært med dere der oppe, kun 10-11 timers kjøring etter jobb fredag, men det har man greidd før så lenge laks lokker der bilen parkeres. Tør nemlig ikke kjøpe flybillett til Trøndelagen flere ganger, flystreiken i mai med påfølgende nattlig busstur Bergen-Namdalen har gitt meg kollektivangst...

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått tildelt et sted som sannsynligjør mye småsei, en og annen torsk som er stor nok til å lure deg til å tro at det er et Lyr-run, og kanskje en eller annen 1-2 kiloslyr i skumringa.

hahahahahahahumrehumre

Spådom: Hvis du legger sammen de tre største lyrene du får der i løpet av høsten og neste år, vil du fortsatt mangle noen kilo på persen min.

mvh Rigor Tergis, som kjeder seg i høstmørket

Javel, da er det vel bare å gi seg -før en har prøvd.. Når du er så tøff i sneipen og faktisk har backet det opp med Ly-resultat, så får jeg vel prøve på en hederlig plass bak deg da..

..Men dersom det mot formodning skulle gå veien, så ville nok du fått høre det en stund :wacko:

Ps. det var så mye stor sø som suste rundt i overflata, hvordan skal en unngå at disse forstyrrer i jakten på the Lyr.. det var et jævlig styr med å unngå at disse festet seg til kroken.... :angry2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg har grublet litt på disse totalt motstridende opplysningene et par dager, og endelig skjønte jeg tegninga.....I disse tider er det jo så populært å snakke om konspirasjoner, og av dette opplegget lukter det en slik en lang vei!! Den slu reven og hans våpendrager har tenkt å lokke eliten av FS's laksefiskere opp til Gaula...der vil det umiddelbart bli servering av salmonella-infisert trønder-sodd med tilhørende dårlig drikke. Planen er å kvitte seg med lokale konkurrenter i Gaula samt sette de langveisfarende ute av spill for resten av sesongen. Formålet er følgelig å ha forumet helt for seg selv slik at de kan generere den ene tråden mer fantastisk enn den andre mht enorme laksefangster :angry2:

Nice try, gutter !!

Og til dere andre "påmeldte" : Dere er herved advart :wacko:

Tror det ville vært langt mer effektivt å sette danskebåten ut av spill gitt....hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med saken.

Grunneier har leiekontrakter som skal forhandles for neste sesong, og et slikt treff tilsier jo at valdet blir okkupert i disse dagene, noe det må taes høyde for i kontraktene. Kommer tilbake når jeg vet mer, men ikke forvent avklaring med det første...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, denne har eg ikkje sett. Det ser ut til å bli fullt her, men eg tar gjerne turen innom for ein prat og ein pris :) .

Dere microfiskere kan jo komme med tannpirkerstengene deres og fiske microskrubbe i bakevja til Nils Master da vettu..det må jo være spennende. Det kan jo være muligheter for spreke 3 piggede stingsilder for den tålmodige også

:lol::lol:

Er du frekk?

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare bondeknølene i distriktet som drikker "flybensin". Vi bygutter er jo litt mere sivilisert, og vi fisker med stiiil !

Nå er riktignok Master fra bon-landet (Melhus), vet ikke hva han drikker :)

En laksefisker skal altså fiske med sjarm, billig konjakk er heller ikkje bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare bondeknølene i distriktet som drikker "flybensin". Vi bygutter er jo litt mere sivilisert, og vi fisker med stiiil !

Nå er riktignok Master fra bon-landet (Melhus), vet ikke hva han drikker :)

En laksefisker skal altså fiske med sjarm, billig konjakk er heller ikkje bra :)

Betryggende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.