Gå til innhold
Fiskersiden

FS helg i Gaula juni 2009


Recommended Posts

Kan jo ha bindende påmelding med feks "No Refund"depositum på 250,- innbetales ved påmelding.

Så gjør vi opp resterende når tiden nermer seg.

Her er forøvrig Forslag til noen lokkende aktiviteter.

1. Makke leksjon ved silver.

2. Wooblerhelvett ved nilsern med anledning til kjøp/salg/bytte av wobber.

3. Se på at silver blir drita ,ramler på bålet og brenner ræva. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 207
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan jo ha bindende påmelding med feks "No Refund"depositum på 250,- innbetales ved påmelding.

Så gjør vi opp resterende når tiden nermer seg.

Her er forøvrig Forslag til noen lokkende aktiviteter.

1. Makke leksjon ved silver.

2. Wooblerhelvett ved nilsern med anledning til kjøp/salg/bytte av wobber.

3. Se på at silver blir drita ,ramler på bålet og brenner ræva. :blush:

Slå til på dette nåda, så blir du kvitt ditt lakse-handicap en gang for alle :lol:

Går ikke an å fiske der nede i 3 dager uten laks. Og husk, snittvekta er sikkert på bortimot 8kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår ett opplegg ala det som er skissert nederst. Dvs at vi deler opp i plasser pr dag. (Eksempelet laget med 13 plasser). Kostnadene deles på antall plasser. Eksempelvis 15.000/(13*3) = 384 kr pr plass pr dag. Vi legger ut opplegget og så er det førstemann til mølla ved et gitt tidspunkt - f.eks via posting i forumet til det er fullt. La oss si at vi annonserer at det fra 1/12 kl 00.00 er mulig å poste f.eks Gabrielsen fredag + lørdag i forumet og så legger man inn folk til det er fullt. Blir et rimelig fair opplegg som også praktiseres ifm forhåndssalg av kort enkelte steder.

Så skal vi se om vi klarer å hanke inn noen sponsorer osv til opplegget slik at vi kan senke prisen noe og eller få i stand noe konkurranse osv. Vi kan også se litt an i forhold til deltagerlisten om vi kan kombinere med litt opplæring i flue, sluk, mark, fluebinding osv, men det kan vi kikke på hva som passer best ut fra deltagerlisten. Blir det bare erfarne folk kan vi forsøke få inn litt moro, blir det en del uerfarne mtp laksefiske kan vi jo se om vi kan få til litt enkel kursing på noe vis.

Tar gjerne i mot litt info i tråden om hvordan vi ordner med innkvartering, bo og matforhold på stedet osv osv....

Plass/Dato	Fredag 19.	Lørdag 20.	Søndag 21.
Plass 1	                Navn 1	Navn 1	Navn 3
Plass 2	                Navn 2	Navn 3	
Plass 3			
Plass 4			
Plass 5			
Plass 6			
Plass 7			
Plass 8			
Plass 9			
Plass 10			
Plass 11			
Plass 12			
Plass 13			

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud dette blir for vanskelig for meg...Æ vil fisk alle dagene, hele døgnet, uten pause (ehhh...forresten -forhåpentligvis ikke, da det betyr at jeg ikke har fått noe..)!

Silver: vedrørende trønderuniform på RBK-kamp....hadde det ikke vært mer utfordrende å godsnakke med "Kjernen" og sikret seg plass mitt i horden, iført vår uniform.

Det må da vitterlig kunne skape munterhet å se lett tilslaskede (for mye cognac?) korpulente menn, iført gummi og gore-tex når RBK skal starte en ny Gull-æra.

Ehh kanskje det ærede styret i megalaks-klubben kunne vurdere forslaget om sponsing.. Tenker da i utgangspunktet på "premier" .

Det skulle da ikke være vanskelig å finne noen, som med litt omtale-

(silver kunne skrive en artikkel i eks. Alt om fiske, fra "09-The happening" m bilder fra vår egen actionfotograf: NM)

-ville sikre premier til:

Største fisk, minste fisk, dummeste fisk, styggeste fisk, dårligste kjøring, største feitmark, peneste wobbler, styggeste kroking av seg selv, fullest, beste banning ved tap av fisk, mest proffe C&R osv....til vi var sikre på at alle hadde fått en :blush:

Endret av h1rik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår ett opplegg ala det som er skissert nederst. Dvs at vi deler opp i plasser pr dag. (Eksempelet laget med 13 plasser). Kostnadene deles på antall plasser. Eksempelvis 15.000/(13*3) = 384 kr pr plass pr dag. Vi legger ut opplegget og så er det førstemann til mølla ved et gitt tidspunkt - f.eks via posting i forumet til det er fullt. La oss si at vi annonserer at det fra 1/12 kl 00.00 er mulig å poste f.eks Gabrielsen fredag + lørdag i forumet og så legger man inn folk til det er fullt. Blir et rimelig fair opplegg som også praktiseres ifm forhåndssalg av kort enkelte steder.

Så skal vi se om vi klarer å hanke inn noen sponsorer osv til opplegget slik at vi kan senke prisen noe og eller få i stand noe konkurranse osv. Vi kan også se litt an i forhold til deltagerlisten om vi kan kombinere med litt opplæring i flue, sluk, mark, fluebinding osv, men det kan vi kikke på hva som passer best ut fra deltagerlisten. Blir det bare erfarne folk kan vi forsøke få inn litt moro, blir det en del uerfarne mtp laksefiske kan vi jo se om vi kan få til litt enkel kursing på noe vis.

Tar gjerne i mot litt info i tråden om hvordan vi ordner med innkvartering, bo og matforhold på stedet osv osv....

Plass/Dato	Fredag 19.	Lørdag 20.	Søndag 21.
Plass 1	                Navn 1	Navn 1	Navn 3
Plass 2	                Navn 2	Navn 3	
Plass 3			
Plass 4			
Plass 5			
Plass 6			
Plass 7			
Plass 8			
Plass 9			
Plass 10			
Plass 11			
Plass 12			
Plass 13			

Dette ser ut som et flott opplegg Espen.

Håper noen fra FS vil påta seg å administrere dette om det kommer så langt.

Jeg skal jobbe mot en så kjapp avklaring som mulig med grunneier, slik at vi forhåpentligvis kan starte forberedelsene for fullt.

Hva innkvartering gjelder, så finnes det Gjestegiveri og campinghytter på Kvål, campinghytter på Lundamo og muligheter for telt/lavvo/campingvogn ved elva.

La oss alle krysse fingre for at dette opplegget går i boks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må få skyte inn en ting her, så alle har det klart :)

Fyll hører selvsagt ikke hjemme nede ved ei lakseelv, våre håpløse historier ang. sovnet på bålet, for mye konjakkdrikking etc. er selvsagt bare tull. Så håper ingen blir evt. skremt av dette og ikke tør komme til Trøndelagen. Vi er så snille og fromme som det går an å bli, men vi koser oss av og til med en liten skvett (bare for å holde varmen). Så sånn er det. Det evt. treffet blir nok en koselig greie (uten fyll). Man bør jo utnytte de timene man har til rådighet til å fiske, fiske, fiske :blush: Og litt koseprat ved bålet. Måtte bare si det, lell om mitt forbilde er K. Richards :blush:

De som ikke har fått laks tidligere mener nå jeg skulle ha hatt et fortrinn til å få bli med, vi som bor her og fisker i Gaula kan evt. bidra med hjelp, og ikke ta opp plassene for de tilreisende.

Og er det mistanke fra guiden om at laksen kan være større enn egen pers, kappes snøret umiddelbart er mitt forslag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er det mistanke fra guiden om at laksen kan være større enn egen pers, kappes snøret umiddelbart er mitt forslag !

Da er vel enkelte storkjefta Nidelvfiskere uaktuelle som guider da, ellers kappes vel alle snører med fast fisk på.

:)

(Sorry, måtte bare!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg klar..

Sneller er oljet, sluker har fått nye kroker, wobblere er klare, fluene er bundet, vaderne er nyvasket, Camp-letten er luftet og topptrente feitmark er klare...trenger bare kontonr. og GO! :)

:blush:

Ellers så ser jeg at du har satt deg opp reele og oppnåelige mål for fisk i årene fremover..... :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Ellers så ser jeg at du har satt deg opp reele og oppnåelige mål for fisk i årene fremover..... :blush:

hmm tror nok egentlig lyren blir vanskeligst..det andre avhenger nok mer av tid i elva (400 timer x 6 år blir en jævlig mange timer ), litt flaks og hvor villig jeg er til å betale/reise ( jeg er klar til å gå over lik, alvorlig skade andre og å realisere diverse bundne verdier for å øke sansynligheten..villigheten vil bare øke frem mot 2014) osv.... :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm tror nok egentlig lyren blir vanskeligst..det andre avhenger nok mer av tid i elva (400 timer x 6 år blir en jævlig mange timer ), litt flaks og hvor villig jeg er til å betale/reise ( jeg er klar til å gå over lik, alvorlig skade andre og å realisere diverse bundne verdier for å øke sansynligheten..villigheten vil bare øke frem mot 2014) osv.... :lol:

Tja, det tok nå meg "bare" 19 år før den bikket over 17 kilo :) Og de over 18 er enda sjeldnere, for ikke å nevne de over 20 :blush:

Min kompis på Lundamo, tør ikke tenke på det engang. Han startet i Gaula som guttunge nærmest, nå er han over 65 år. Han fikk endelig en over 18kg. (1996).

Men du har en reell mulighet enda, du er forholdsvis ung, he-he.

Og kanskje har du de beryktede gullhårene, det må nok til ja. For hvis man skal gå etter hvor mange laks man tar på ett visst antall 10-år så tror jeg man kan se langt etter en 20-kilos :blush:

Flaks er nok stikkordet, og redningen for de som vil stige opp til Giga-klubben !

Liker dine ambisjoner forøvrig, det er guts :blush:

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor er det så viktig å glede seg like mye for enhver laks, for hver eneste laks er en unik greie.

Sikkert ingen som tror meg, men jeg har for lenge siden skjøvet vekk tankene om å få en stadig større laks. Det bare stresser, og kan være litt ødeleggende for moralen :blush: Det eneste jeg kan bli litt "skuffet" over er hvis jeg får en 2-kilos den første uka, når snittvekta der ute er 9-10kg. Det hender av og til det også :)

Nå man først får den (rekordfisken) blir det som en bonus oppå alt det andre. Rigor tror nok jeg bare går og tenker på å få en rekordlaks, men jeg gjør ikke det Rigor-guten :lol:

At evt. en nybegynner drar opp en 20-kilos foran trynet ditt etter noen kast, hmm, den kan være tung å svelge :blush:

ikke for at han har fått en helsikkes stor laks, men for å understreke hvor urettferdig laksefiske kan være. Men det er endel av sjarmen det også. Laksefiske på godt og vondt, en herlig blanding. Og de som har ambisjoner, og har guts, de vil bestandig bli lønnet. Herren lønner...... og alt tullet der :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm tror nok egentlig lyren blir vanskeligst..det andre avhenger nok mer av tid i elva (400 timer x 6 år blir en jævlig mange timer ), litt flaks og hvor villig jeg er til å betale/reise ( jeg er klar til å gå over lik, alvorlig skade andre og å realisere diverse bundne verdier for å øke sansynligheten..villigheten vil bare øke frem mot 2014) osv.... :blush:

Ja, ja guts har du ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vel enkelte storkjefta Nidelvfiskere uaktuelle som guider da, ellers kappes vel alle snører med fast fisk på.

:unsure:

(Sorry, måtte bare!)

Nei dem kan vi ikke ha med som guider nei...<_<

hmm tror nok egentlig lyren blir vanskeligst..

Småsei og kiloslyr er lista du bør legge deg på.

Vi i Lyreliten, de få som har sett lyset, vet ting som ingen andre vet skjønner du. :)

Rigor tror nok jeg bare går og tenker på å få en rekordlaks, men jeg gjør ikke det Rigor-guten :)

Rigor tror aldri, Rigor vet.... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Gamlingen kommer, kan vi sette fyr på ham også, de brenner godt de franskmennene.

Åh, det er deilig med bål !

Ja vel ja!! Naa har jeg det skriftligt! Silver foxen er etter min job som styret's forman i megalaksklubben! Han har sett hvor mange penger jeg har tjent iaar med alle bestikkelser jeg har mottatt av de som vil vaere i klubben! F..n reven dette gaar bare ikke an!! For det foerste, saa er svaret JA jeg kommer om det finnes plass til meg, for det andre, er jeg IKKE Fransk men NORSK!!!!! Du har sett mitt pass!!!!!!

Saa at Du vil overta min job kan jeg forstaa, men at Du kaller meg Fransk!!! Nei, da har Du naadd grensen!! Du skal love aa vaere min ghillie hele helga, om Du vil at Jeg skal tilgi Deg!! og Tweed antrekk er obligatorisk!

Jeg gleder meg aa fiske med NM og hele gjengen, jeg antar at vi faar lov aa sette garn paa tvers av elva for aa forindre laks aa komme seg opp til B/L?? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det er bare å selge fiskeutstyret ser jeg. Ikke blir det noe skikkelig bål (liker flammer, har alltid gjort det, siden jeg var liten gutt), ikke kommer det noe laks videre opp elva...........

Kommer vel til å fiske med dupp hele gjengen, og det er mye verre enn garn (evt. dynamitt).

Og dere som evt. aldri har fisket i nedre sumpen i Gaula vil nok få et lite sjokk ang. bredde på elva, her står man altså ikke og fisker i en liten sildrebekk oppi Haltdalen, og drar laks opp fra ei bøtte vann, der all laksen står.

Håper dere finner den (laksen), men jeg tror at det må en A-bombe til for å stoppe Silver The Fox :)

Prognosene for neste sesong sier nemlig at laksen vil gå i rør, bak E-6, og dukke opp i bekken på vårt vald !

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.