Gå til innhold
Fiskersiden

Sjørretfiske mandal


Jøgga
 Share

Recommended Posts

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nope, ikke de vi tar. De jakter sild lengre ut..... Vi fisker i områder med 18-22 m dybder, et stykke fra land med andre ord, en del sild som vises som større stimer på loddet nede på rundt 5-10 meter. Overflatefiske som gjelder av en eller annen grunn. Holder oss mest mulig unna skogsfjorden, innenfor bankebrua ol steder da det er alt for mye støinger her som ikke har fått spist seg opp. Traff jo på en i går som stolt viste opp 2 kakkede, blanke men slipslignende saker etter å ha fiska lengre inne. Har kun fått en støing der ute vi fisker, og til nå må vi ha landet borti 35-40 sjøørreter over 2 dagers fiske. Spyr opp småfisk, er lusete og blanke og runde. Skikkelig fart i dem å. Så kom dere ut av brakkvannet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak og behag.....

Jeg får sjeldent støinger lengre inn, kun knall feite SØ for tida. Alle de fisk jeg tok på fredag hadde en sykt høy k-faktor, ikke i nærheten av en støing.

Selv trives jeg best inn i fjordene, men det er bare flott at du fisker lengre ut..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige sjøørreter!

Det er mye fisk både inne i fjordene og ute på kysten, vil du ha stor sjøørret som Jøggas prakteksempel så er den ytre skjærgården mye bedre valg enn inne i fjorden.

Selv liker jeg godt å smyge rundt inne i brakkvannet, huggene og det visuelle i fisket er så moro at selv om snittet er lavere så gjør det ikke noe.

Nå skal jeg få igang min lille båt snart, ut på holmene å hive flue!

Det er ganske tydelig at det er to typer sjøørret i mandal, den tidliggytende fjordørreten som ikke alltid "gidder" å bli blank. Og de større sildespiserne som liker seg bedre i saltere miljø.

Gøy når fangstene blir så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ut i går og fikk tre stykk. En typisk fjord SØ på ca 900g, årets første støing, knall brun og i nokså god form på rundt 1.5kg og en liten tass ikke så veldig mye større enn selve wobbleren!

Det er deilig å kunne nyte dagene uten å fryse hjel, pluss litt sol er alltid en pluss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig, godt det er gang også der. Mye pen fisk inne og jakter på sild og brisling i den fjorden. Kult sted å fiske fra pontong. Innforbi strømmen eller utenfor? Har selv hatt best resultat utenfor og spes. videre mot- og utenfor ås brygge.

Endret av Pero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig, godt det er gang også der. Mye pen fisk inne og jakter på sild og brisling i den fjorden. Kult sted å fiske fra pontong. Innforbi strømmen eller utenfor? Har selv hatt best resultat utenfor og spes. videre mot- og utenfor ås brygge.

det var helt inne i fjorden jeg fikk dem på motsatt side av der harkmarkelva renner ut, fikk dem i noen småbukter som lå bortover.

Endret av hjort
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra fisker det oDD!

fLUE?

fikk dem på en rosa liten streamer, var ute i munningen av fjorden også, så en del fisk som var oppe men

fikk ikke noe der.

det var ett vannvittig lavt vann i går og krystalklart vann rundt ås brygge og med strømmen. tror kansje det kan ha hatt en innvirkning.

var en del mere uklart i vannet i fjorden så det virket som fisken var mindre sky.

har hatt noen få turer på kvelden også men det har blitt heller labert resultat.

virker ikke som vårfisket har tatt helt av ennå.

noen andre som har prøvd kvelden på sø i det siste, tenkte kansje en tur i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute en liten tur på morgenen i dag, og landet i alt 6. Disse 2 "salte" sjøørretene ble med hjem:

210320090219047edfe63ebc4d75b4.jpg

Det var tydelig hva som sto på menyen i dag, stort sett samtlige hadde brisling i munnen og det var kun tilsvarende farget wobbler de ville ta på. Alt skjedde i overflata og tempen krøp i løpet av morgentimene opp fra rett over 3 grader til 4.2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp. Du kan se bunnen helt klart de fleste steder, jeg mener jeg tittet på loddet og det var 8-10 m dypt.

Det har jo vært helt blå himmel med sol, og sånn sett burde det gått i andre farger enn hva jeg fikk fisken på. Prøvde masse annet, men kun denne ene fisken tar....

Virker ikke som den er særlig sky, får på relativt kort line til å være dorging. Kjører også saaakte, ligger i området 1.7-2 knop. Suverent best bett på morgenen frem til rundt 11.

Takker så mye ja, har hatt et knallfiske de to siste helgene. Mye lus på den fisken jeg får, men de er i fin fin form og drar skikkelig til:) Har lagt merke til en del garnskader, og det er jo synd. Mulig de roter seg borti torskegarna til yrkesfiskerne??

Jøgga snakket forresten om en som hadde fått en sø på 3.9 kg. på 15 meters dyp i et toggegarn (mener jeg det var).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier aldri å dra med meg vekt på sånne turer, er ikke så opptatt av det. Ser greit om det er ok fisk eller ikke uten:) Ihvertfall mer enn 500 gram :) Den største hadde nok dratt vekta til rundt 1.5-2 tenker jeg. Det gøye er jo at de er ganske identisk store de en får og er borti.... Flotte mønstre, blanke og fine...

Men regner vel med at det kommer noen heftige bilder fra dere andre å, det gode fisket tatt i betraktning?

Endret av Pero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier aldri å dra med meg vekt på sånne turer, er ikke så opptatt av det. Ser greit om det er ok fisk eller ikke uten:) Ihvertfall mer enn 500 gram :) Den største hadde nok dratt vekta til rundt 1.5-2 tenker jeg. Det gøye er jo at de er ganske identisk store de en får og er borti.... Flotte mønstre, blanke og fine...

Men regner vel med at det kommer noen heftige bilder fra dere andre å, det gode fisket tatt i betraktning?

fytti rakkeren for noen sø du får,imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.