Gå til innhold
Fiskersiden

Isfiskerapport fra Ramfjordisen.


onkelkim
 Share

Recommended Posts

  • Svar 248
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva med en tur langt inne i fjorden på lørdag og en iskanttur på søndag?

bryr meg lite om litt vann og slaps på isen, det fryser natt til fredag... :)

http://www.yr.no/sted/Norge/Troms/Troms%C3%B8/Ramfjorden/langtidsvarsel.html

er klar for langøkt med utgang på isen kl.07-08

Endret av Trulsolsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generalen...haha :)

Forsåvidt hadde det vært artig med begge dager.. men er jo litt usikker på forholdene. Langøkt, da tenker du til godt etter at det er blitt mørkt? For om man venter til 16-17 før man gir seg, to-tre timer etter full flo, vil det nok være enklere å komme seg på land igjen..

Endret av obbien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. er det sandflyndreplassen vi skal til?

Snakka med en lokal fisker på telefon nå.. Han er utpå og fisker hver dag og forholdene er helt fine, 30 cm is inne i fjorden. Lenger ut har det også vært folk de siste dagene, men ingen observert der i dag. Mulig vi går "out to the open sea" på søndagen og "innaskjærs" på lørdagen.

Forøvrig setter han garn i ny og né og kunne fortelle om fine fangster med torsk, sei og hyse. Og ofte er det fullt av kloskater i garnet..

Endret av obbien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. er det sandflyndreplassen vi skal til?

Snakka med en lokal fisker på telefon nå.. Han er utpå og fisker hver dag og forholdene er helt fine, 30 cm is inne i fjorden. Lenger ut har det også vært folk de siste dagene, men ingen observert der i dag. Mulig vi går "out to the open sea" på søndagen og "innaskjærs" på lørdagen.

Forøvrig setter han garn i ny og né og kunne fortelle om fine fangster med torsk, sei og hyse. Og ofte er det fullt av kloskater i garnet..

Finnes vel ikke en sandflyndreplass, fjorden er jo full av dem, må bare ha ferdigheter til å fange dem! :lol:

Garnmannen, er det han som har garn rett nedenfor bussparkeringa?

Truls: Ennå uvisst, Astrid skal ut imorgen, og jeg kan ikke dra før hun våkner til live igjen, en eller annen gang på lørdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes vel ikke en sandflyndreplass, fjorden er jo full av dem, må bare ha ferdigheter til å fange dem! :lol:

Garnmannen, er det han som har garn rett nedenfor bussparkeringa?

Truls: Ennå uvisst, Astrid skal ut imorgen, og jeg kan ikke dra før hun våkner til live igjen, en eller annen gang på lørdagen.

Da slenger jeg meg på team sluk bilen :D

Om det er greit for Onkel?

Endret av Trulsolsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.