Gå til innhold
Fiskersiden

Kan noen komme med noe informasjon om dette (herlige) klippet?


nicols81
 Share

Recommended Posts

Hvis dette er over 1000 meter og det er småbjørk og kratt i åsene rundt, ja så må det være et regulert vann fra sør-Trøndelag og sørover. Er vel noen å velge mellom da er jeg redd... :)

Ellers har jo de fleste vann noen få slike kjemper (dog helst noe mindre) blant alle de små. Er bare et spørsmål om å få dem til å ta. De spiser jo normalt fisk disse storingene, blir ofte kannibaler såpass høyt til fjells, så kanskje en ørret (eller røyefarget) wobbler på 8-11 cm vil duge i jakten din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at jeg fant dette klippet via DC++ for noen år siden og la det senere ut på Youtube. All informasjonen jeg hadde å gå etter var filnavnet (Ørret 9,2 kg. 1100 m.o.h).

Nå har klippet snart hatt 100.000 seere og i kommentarene (som forøvrig er underholdende lesning:-) får jeg masse spørsmål (og kritikk - siden folk ofte ikke har lest infoen og fått med seg at jeg ikke er fiskeren) jeg gjerne skulle ha kunnet svare på/for.

Edit: Skrivefeil (det er helt sikkert fler:-)

Endret av nicols81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som er kjennt sør i landet må vel dialekten til folkene gi en pekepinn.

For meg høres de bare ut som søringer... :)

Har tenkt på dette jeg også, men... Siden de ringer foreldrene sine og i samtalen sier: vekta ligger på rommet VÅRT og de er to gutter (brødre?) i båten - har jeg tenkt at de muligens er på hyttetur eller lignende, og derfor ikke bør vært på sitt hjemsted ... infløkte greier, dette her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på dette jeg også, men... Siden de ringer foreldrene sine og i samtalen sier: vekta ligger på rommet VÅRT og de er to gutter (brødre?) i båten - har jeg tenkt at de muligens er på hyttetur eller lignende, og derfor ikke bør vært på sitt hjemsted ... infløkte greier, dette her :-)

Svaret står over, ikke langt fra Skien, nå er det på tide å grave frem detektivsettet og finne ut av hvilket vann det virkelig er! Er ikke såååååå mange å velge mellom og ikke veldig langt fra Skien. Lykke til. :) PS! En viss trommis kan sikkert gi noen tips ang dette vannet, tror de består av 99,9% tålmodighet og 0,1% flaks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har vel blitt diskutert før :)

Telemark, drøye 1100 moh, regulert vann (ser man vel såvidt i bekgrunnen)... Et lite stykke fra Skien er det, men det burde ikke være vrient å finne det utfra opplysningene :) At de hadde griseflaks er vel i beste fall en mild overdrivelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu forårsaket det klippet mye krangel på youtube....

:)

synes jeg ser noen likheter med frøystuldammen....men må studere mer. vi telemarkinger sier "råaste" og ikke råeste slik det er flere eksempler på i filmen... en fin påskenøtt dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret står over, ikke langt fra Skien, nå er det på tide å grave frem detektivsettet og finne ut av hvilket vann det virkelig er! Er ikke såååååå mange å velge mellom og ikke veldig langt fra Skien. Lykke til. ;) PS! En viss trommis kan sikkert gi noen tips ang dette vannet, tror de består av 99,9% tålmodighet og 0,1% flaks ;)

Viss trommis = Cato??? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møsvatn ligger vel på 1080meter, så det kan ikke være så alt for lavt :P

Evt vannet over om det skal være regulert

919 hvis man skal stole på Gule sider. Sier ikke at man nødvendigvis skal det altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.