Gå til innhold
Fiskersiden

Kveite i Sentrum


persa
 Share

Recommended Posts

Helt enig med siste taler, spesielt siste vers. Og så vil jeg gratulere Geir med ei fin plate. Men hvis jeg skal være ærlig så synes jeg det var et usympatisk trekk av skippern å ikke la gjesten slippe til. Når jeg har gjester ombord venter jeg til de har fått fisk før jeg begynner å fiske... ehh... sant Kim ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suveren trollingsnelle ja. Ellers testet jeg en Tekota 700LC nå. Glimrende snelle det også. Selv med beinhard brems var den silkemyk. Regner med at du ikke hadde vobberne ute på det øverste bildet? Ellers hadde stengene vært dårlig oppspent gitt...

Hva bruker du av stenger på riggen?

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker du av stenger på riggen?

Man tar hva man har, her en Shimano Ax boat 16-20lb og en 7 fots egentlig spinnstang som er passe toppmjuk, klasset for 30-60 lb line. Det er litt pes å holde stengene oppspent til en hver tid med bunnsporingsfunksjon, lodda går opp og ned hele tia, litt av poenget med dette fisket er at det skal være avslappende...Det er såpass motstand i Scottyklypa med 1 mm mono at fisken kroker seg selv virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom klypene ikke yter tilstrekkelig krokingsmotstand kan det være et alternativ å slå en strikk rundt dem for ekstra power. Er bare å forsøke seg - en kveite trekker nok det meste ut av klypa anyhow. Er jo mulig å forsøke å trekke med vekt også for å se hvilken kraft som kreves...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Hva skal man si? I dag ble jeg utfisket etter alle kunstens regler, har det ikke vært for en halvtimes mooching på slutten hadde ydmykelsen vært total. Men til tross for dette har jeg storkosa meg hele dagen og vet at dette er en del av gamet.

Det kan virke som at fisken må trigges for tida. Aktivt fiske med mye oppsveiving ser ut til å fungere godt. Og da har jeg et lite drawback med Heavy-Duty utstyret mitt som er ganske tungt å fiske aktivt med. Vurderer å investere i ei lettere spinnstang - OTI - og haspel til denne type fiske.

Kjempetur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe fantastisk feske! kor dåkker får alt haile fra??? :) Må få snekke mæ me en dag :lolu:

Mulig trådstarter vil ha kona for seg selv, men det får dere disskutere på PM B)

Rått fiske da!!! Trur jeg må flytte til Tromsø om noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.