Gå til innhold
Fiskersiden

Tidligtur til Bjøra, 2009


Olav Moberg
 Share

Recommended Posts

  • Svar 270
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forholdene ser iallefall bedre ut enn i fjor.. :)

Håper at det begynner å tikke inn noen "svære" fangstrapporter sånn rundt 28/29 mai.. :)

En ting. selv om dette ikke er marktråd, men.. hvor mange mark er normalt å ha i ei 10 liters bøtte. ? vi har vel ca 300-350 i ei bøtte nå..Burde vi fordelt de på flere bøtter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følgende link gir god fangstoversikt etterhvert for hele Namsenvassdraget:

Laksebørs

Snøoversikt/ Endring i snømengde kan dere følge på denne siden for hele landet:

Snøoversikt

Nå er det ikke mange dagene igjen og jeg gleder meg til å se den første fyldige rapporten om den vakre Bjøra laksen.

Lykke til alle dere som er heldige med å være på plass ved åpningen.

Mvh

Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke mange dagene igjen og jeg gleder meg til å se den første fyldige rapporten om den vakre Bjøra laksen.

Lykke til alle dere som er heldige med å være på plass ved åpningen.

Mvh

Frank

Mange dagene?

I morgen tidlig!!

Regner med at Gammel Erik og Stig er på plass ved daggry, og det samme med Gunnar Indrebø. Så, morgendagen blir spennende. Om ikke annet ser det ut for at gjengen på Overhalla har en uke med sol og sommer foran seg. Får bare håpe dette været ikke tar all snøen før vi kommer neste helg.

Venter nå i spenning!!

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter igjen, og jeg legger meg.

Hva Bjøra angår tviler jeg på at det er laks på land før jeg er oppe igjen, men de andre 15 mai elvene vet jeg ikke så mye om.

Uansett, i morgen tidlig når jeg står opp, ja da er det ikke vinter lenger.

Det er heller ikke vår.

Det er LAKSESESONG!!

Da har jeg noe å følge med på. Laksebørsen i Namsen. Regelmessige telefoner til GammelErik.

Jeg får det gjerne så travelt med å følge med på fangster, eller mangel på sådanne at jeg ikke engang finner til til å sutre over oppdrettsnæringa. Tenk det!! <_<

Lus blir erstattet med vanntemp, snømengder og værmeldinger.

Vil det være greit føre over Valdresflya(det var jo vinterføre der for noen dager siden)

Blir det streik? Har ikke tall på hvor mange lakseåpninger i Loen og Stryn som har vært truet av ferjestreik, og vi husker jo Pers fortvilelse før Bjøraturen i fjor!

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=34596

Det ordner seg alltid, men svette tilstander, ja det kan det bli.

I morgen til lunch, da har vi en idè om hvor vinden blåser.

Tror jeg.....

Jeg legger meg nå, og det er vinter/vår.

Når jeg våkner er det sommer :lol:

VI SKAL FARGE ELVA RØD!

Olav

Endret av Olav Moberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å ringe, men det er vel ingen som vil slippe årene for å snakke med meg :)

Elva går 50 kubikk, elvetemp 7 grader.....

Så legger vi til strålende sol og utsikter for 15-20 grader utover dagen. Jeg er misunnelig!

Grill med hjemmelgede viltpølser, en pils, kanskje litt brygg mens vi ser blodet dryppe.

Her ville jeg vært!!

Med slikt vær og slike forhold kunne jeg til og med levd med å vente på laksen!

Avslappende makkefiske med en pils lar seg alltid høre :D

82590_s.jpg

En uke nå! Det er vel på samme tid som dere kommer, G&T. Dere får komme ned og ta en pils og kanskje ei pølse :)

Olav

Endret av Olav Moberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Storskogmo i Bjøra meldes 6-7 grader i elva (hurra!!!) og rundt 50 kubikk vannføring. Knall elv!

Per og kompisen fikk en støing på brekket i selve Storskogmohølen, samt en blank sjøørret. Litt tidlig for sø, men godt at det napper uansett... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye å høre. Roerne våre tar ikke telefonen, så de er vel ivrige og står på. Regner med vi hadde hørt det hadde det skjedd noe. Som så mange andre finner de det vel mer naturlig å rapportere fangst enn "svart hav".

Uansett, åpningen er beskrevet i Namdalsavisa, og bekrefter vel inntrykket.

Hadde virkelig tro på at den skulle sitte i dag. Fine forhold, i forhold til i fjor da det strengt tatt var mye surt og kaldt, husker jeg ikke feil, og første laksen ble tatt av Johnny 18 mai.

82714_s.jpg

Kanskje 17.mai laks, da? Lovet ikke PerH ut en fancy wobbler i flaggfarger til den som tok fisk med fettfinne på 17 mai? Hadde det ikke vært for at det er en halv million innlegg på wobbler-tråden, så skulle jeg sjekket.

Husker jeg feil?

Erik, Stig!!!

Wobblerlaks!!

I morgen den dag!

Stå på :)

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye å høre. Roerne våre tar ikke telefonen, så de er vel ivrige og står på. Regner med vi hadde hørt det hadde det skjedd noe. Som så mange andre finner de det vel mer naturlig å rapportere fangst enn "svart hav".

Uansett, åpningen er beskrevet i Namdalsavisa, og bekrefter vel inntrykket.

Hadde virkelig tro på at den skulle sitte i dag. Fine forhold, i forhold til i fjor da det strengt tatt var mye surt og kaldt, husker jeg ikke feil, og første laksen ble tatt av Johnny 18 mai.

82714_s.jpg

Kanskje 17.mai laks, da? Lovet ikke PerH ut en fancy wobbler i flaggfarger til den som tok fisk med fettfinne på 17 mai? Hadde det ikke vært for at det er en halv million innlegg på wobbler-tråden, så skulle jeg sjekket.

Husker jeg feil?

Erik, Stig!!!

Wobblerlaks!!

I morgen den dag!

Stå på :)

Olav

F..., begynner å lure på dem nå. Er det ikke noe bekreftet oå ettermiddagsøkten heller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok det , Olav - men jeg glemte det jo nesten helt...

Minikonkurranse - Tar du største laks 17 mai?

Den som tar største laksen 17 mai og sørger for å legge inn bilde på FS og oppgi vekt med henvisning til denne konken, vinner en liten premie. Husk også å oppgi fangssted (elv + vald). Ikke all verden, men fin på nasjonaldagen som dypdykkende alternativ til de grusomt kjedelige rosettene og sløyfene i samme farger.

Har en spesiallaget Turdus Pätäkkä, one of a kind. Det er premien, men skjemmes litt som nordmann over at det måtte en finne til for å lage "The Patriot vaappu". Denne går selvsagt an å fiske med også!

82724_s.jpg

Skitt fiske på selveste Norges-dagen!

:)

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

YO!!

Ryktet forteller at den første Bjøra-laksen er på land.

11,2 kilo, Røttesmo, og man har sett mer laks på gang.

Nå begynner det!!!

Regner med at detaljer siver inn utover dagen, ettersom morgen/formiddagsøka er over :)

På Storskogmo/Fallet har det vært stille. De er bare to stk fiskere der nede, så de sperrer ikke akkurat elva effektivt. Litt action og høy puls kl. 7 i morges da min navnebror Per røyk i nok en støing på Fallet. Men til tross for bare støinger er de ved godt mot fremdeles... :)

Tiper det smeller for Erik og Stig oppe på Flasnes i dag hvis det går fisk på Røttesmo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.