Gå til innhold
Fiskersiden

Sølvreven jakter på Gigalaksen


sølvreven
 Share

Recommended Posts

Har hørt at det gjekk 10liter rotenon ned fossen i kveld, så alle må bare pakk i hop sakern sin, verdalselva the place to be i morgen kveld :)

nåhh, det er orkla som leverer i år! åhh, blir kult og se hva som står her om en ukes tid når man kommer hjem fra tur ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nåhh, det er orkla som leverer i år! åhh, blir kult og se hva som står her om en ukes tid når man kommer hjem fra tur ; )

Tror nok det blir tatt endel fin laks i Orkla ja. Mye laks som har gått gjennom telleren der allerede ;)

Og det er sett endel laks i Gaula, men de er ikke så langt unna Gaulfossen. Tror mere laks har gått forbi oss som fisker i nedre deler i år, i og med at elva har holdt så fin temp. siste 3 uker i mai. Og at den stort sett har vært fin og stabil på rundt 200-300kbm/s. Blir nok bonanza oppe i Gaulfossen tenker jeg. Nei vi skulle ha startet 15/5 og heller kuttet ut hele august :angry2: Men det vil ikke Kjelden ha noe av :)

Nå får du vise far din da Ulven kæm som e sjef !

Sytrådmark mot feitmark : Rått parti ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det blir tatt endel fin laks i Orkla ja. Mye laks som har gått gjennom telleren der allerede ;)

Og det er sett endel laks i Gaula, men de er ikke så langt unna Gaulfossen. Tror mere laks har gått forbi oss som fisker i nedre deler i år, i og med at elva har holdt så fin temp. siste 3 uker i mai. Og at den stort sett har vært fin og stabil på rundt 200-300kbm/s. Blir nok bonanza oppe i Gaulfossen tenker jeg. Nei vi skulle ha startet 15/5 og heller kuttet ut hele august :angry2: Men det vil ikke Kjelden ha noe av :)

Nå får du vise far din da Ulven kæm som e sjef !

Sytrådmark mot feitmark : Rått parti ! :)

åjadda, nå er jeg klar til fight, så det holder, men desverre, det ble røpt for lengst, du vet, fear fight, ellers hadde det endt med livet! :D

vi har booket et vald rett ovenfor telleren i orkla på åpningen i år, dette er planlagt for lenge siden, og det ser ut til og være et bra trekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åjadda, nå er jeg klar til fight, så det holder, men desverre, det ble røpt for lengst, du vet, fear fight, ellers hadde det endt med livet! :D

vi har booket et vald rett ovenfor telleren i orkla på åpningen i år, dette er planlagt for lenge siden, og det ser ut til og være et bra trekk!

:) Ja, ulven!, fear fight er heilt rett, det er bedre å dela opplevelser og oppdagelser med sine nærmaste fiskekompiser for felles glede, enn å skjula hemligheten for å kunna triumfera åleine.

Det høyrest ut som om valdet, du og høvdingen har fått fatt i, er ein lovande plass, så eg ynskjer dykk lykke til med jakten på megalaksen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å ane hvilke forhold det vil bli utover natta og morradagen. Antall kubikk, sikt og temparatur i elva er noenlunde plottet inn. Frem med statistikker, egne fangster og utskrift av vannføring Gaulfossen :D

Hvor tok jeg laksene og hvilket redskap på slik vannføring ? Sluk ? Mark ? Hvilken dybde stod de på ?

Jeg plottet inn noen lakser som alltid liker å stoppe på en viss plass just på slik vannføring. Og sannsynligheten for at det står en bamse der er overhengende stor :D Den siste under akkurat slike forhold var i 2005, og den ble tatt 2/6. Og veide 16,1 kg. Even så nok lyset når jeg viste ham stedet, og jeg tenker han vil starte der i natt. Jeg for min del vil nok bruke de første timene til å sulle litt rundt og ljuge til folk. Og kanskje blir det en liten tår her og der :)

Kan hende lurer jeg uti feitmarken i løpet av natta, nedi det svarteste dypet som er å oppdrive i Gauldalen. Pleier å stille seg noe djævelskap der og. Spennende blir det iallefall. I natt blir det tatt laks, ingen tvil. Men hvem får kjenne suget i lina ? Huff å tyte, laksefiske e rålææænt !

Husk å ta med bleier da Even, det er litt mere sug i Gaula enn bekkene på vestlandet :)

Stay tuned !

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Det er andre her i huset som legg beslag på bleiene, men cleanexen er kommen i fiskesakene slik at det verste sikkelet kan tørkast av revekjeften når startskotet går i natt. :D

Eg må innrømma at Gaula overgår alle forventningane eg hadde før turen opp her, så gjennstår det å sjå om kodane er å knekka for meg i denne floden.

At eg er så heldig å få fiska med sjølvaste Sølvreven betyr meir enn mitt eige resultat i elva, det får vera ein eventuell bonus. :D Men alt skal prøvast, det er berre rekkefyljgen som ikkje er fastsett enno. Det vert nok ei impulsiv avgjørsle som fastset kva for redskap som får prøva seg fyrst. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige er dere som kan fiske på premieren, forsøkte å fortelle Anna min yngste datter att 1 Juni er en veldigt dårlig dag og bli født på. Hun brydde seg ikke noe særlig om det men er bare optatt av pakker, godteri, is, pølser osv. Tenk å ha så lite førståelse for en laksegal far...... Uansett hurra for Anna og hurra for alle dere som kan overvære premieren i kjære Gaula. SKITT FISKE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) men cleanexen er kommen i fiskesakene slik at det verste sikkelet kan tørkast av revekjeften når startskotet går i natt. :lol:

:lol: Hører skumle rykter om at flere skal komme innom i ettermiddag. Medbrakt noe godt og brunt :)

Får stålsette meg og ungå fristelsene, i viss grad. Men det blir vel "same procedure as last year" :D

Men morradagen er lang, så det er alltids muligheter utover dagen når formen er intakt. Det er helst når lyset kjem at det blir litt fart i sakene. Og helst utover ettermiddagen når elva synker litt igjen :)

Havnet faktisk litt revesikkel nedi bøtta idag da jeg plukket fram marken for de neste 2 døgn :D

Og i år har jeg alliert meg med skinnfuteral på venstre tommeltott :) (skryt, skryt, skryt) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige er dere som kan fiske på premieren, forsøkte å fortelle Anna min yngste datter att 1 Juni er en veldigt dårlig dag og bli født på. Hun brydde seg ikke noe særlig om det men er bare optatt av pakker, godteri, is, pølser osv. Tenk å ha så lite førståelse for en laksegal far...... Uansett hurra for Anna og hurra for alle dere som kan overvære premieren i kjære Gaula. SKITT FISKE :)

Gratuler dattera di og konsentrer deg om 2. juni i stedet.. selv om den ALLER STØRSTE går på kroken min 00.01 i natt :)=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste PIP kommer fra meg nå. Og det blir ikke skrevet ett ord, før den første er på land !

Håper det ikke drøyer mange dager :)

Har prøvd å sovet ett par timer. Kjørte mobilen på stille modus denne gang, halve Norge ringer jo for i sv...este og lurer på om det er noe laks i elva. Æ veit da itj det, har ikke vært under vann enda jeg !!!

Og ettermiddagsduppen gikk som vanlig fløyten, går da ikke an å hvile 31/5. Går aldri an det. Så alt er som normalt :)

Til slutt før jeg drar til mitt andre hjem:

Skitt fiske til alle som måtte befinne seg i ei lakseelv i sommer. Og ikke ta sjanser i elva, særlig ikke kombinert med alkohol !

mvh. Sølvreven alias Silverfox alias Silver alias Tor Stræte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er jeg kommet hjem igjen, og min utrolig snille kone stod klar med en utsøkt middag. Så nå er det litt dulledull, men det går vel ikke mange timene før man bare må oppover til elva og se hva som foregår, og sope inn atmosfæren. For fiske kan jeg ikke starte før midnatt, da den første laksen er i boks for min del :wacko:

Det har vært en bra start, er vel tatt 10-11 laks på mitt vald. Noen faktisk på 3-4kg. Men de fleste er på 7-8 kg.

Og 2-3 pene på 10-13kg. ! Men mange har mistet laks, bortimot 15-17 laks er nok mistet. Men aldri har jeg sett så mange fiskere, det kryr i alle krinker og kroker ! Tror jaggu det er solgt 200 døgnkort !!

Rigor Mortis mistet en bra en som løsnet etter 5 min. Og Even har kjent laksen 3 ganger, så det er muligheter. Even skal også fiske i morra, så han har god tid :wub: Håper han tar den snart.

Min laks var 7,3 kg. så er egentlig fornøyd med å få den første for året. Noen lus. Ellers hører jeg om 10-15 laks tatt på de gode valdene lenger opp i elva, og mistet flere der også.

Fiskefeberen raser i Gauldalen igjen, og det er godt :P

Tok ikke bilde av laksen, men den ser ut som en vanlig 7-kilos :angry2:

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere til alle som har fått laks. Med tanke på at det er 13 dager til jeg kommer oppover og i mellomtiden må lese om alle fangstene, må jeg finne på noe annet i mellomtida. Altså, ettersom jeg er oppsynsmann, benytter jeg ventetiden med oppsyn i Oslomarka. Og kanskje jeg tar en runde med fluestanga i pausene. Også tenker jeg laksefiske i mellomtida...... :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis...men dette var på kanten til overlegent :) Tenk på oss som fortsatt drømmer om årets første, og da mer enn gjerne en 7 kilos... :):)

Ja da er jeg kommet hjem igjen, og min utrolig snille kone stod klar med en utsøkt middag. Så nå er det litt dulledull, men det går vel ikke mange timene før man bare må oppover til elva og se hva som foregår, og sope inn atmosfæren. For fiske kan jeg ikke starte før midnatt, da den første laksen er i boks for min del :)

Det har vært en bra start, er vel tatt 10-11 laks på mitt vald. Noen faktisk på 3-4kg. Men de fleste er på 7-8 kg.

Og 2-3 pene på 10-13kg. ! Men mange har mistet laks, bortimot 15-17 laks er nok mistet. Men aldri har jeg sett så mange fiskere, det kryr i alle krinker og kroker ! Tror jaggu det er solgt 200 døgnkort !!

Rigor Mortis mistet en bra en som løsnet etter 5 min. Og Even har kjent laksen 3 ganger, så det er muligheter. Even skal også fiske i morra, så han har god tid :) Håper han tar den snart.

Min laks var 7,3 kg. så er egentlig fornøyd med å få den første for året. Noen lus. Ellers hører jeg om 10-15 laks tatt på de gode valdene lenger opp i elva, og mistet flere der også.

Fiskefeberen raser i Gauldalen igjen, og det er godt :D

Tok ikke bilde av laksen, men den ser ut som en vanlig 7-kilos :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med den første da :D

for nå håpe at Even A og Rigor Mortis har en på land i løpet av kvelden,STÅ PÅ.

Tusen takk for duppen i vogna di nok en gang MAO!

....jeg la inn årene i 15-tiden...sto mest på trass de siste timene, for kosen, spenningen og alt det hyggelige forsvant da jeg mistet laksen min kl 12:15 idag. :)

Det er så for#%¤#" typisk, og den var selfølgelig enoooooorm :)

"skal man være med på leken må man tåle steken" eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så for#%¤#" typisk, og den var selfølgelig enoooooorm :lol:

Sikkert bortimot 20kg. som vanlig der i gården :lol: Og 20cm mellom øyan !

De er råsterke laksene på denne elva i år Rigor, når folk står og pumper 8-kilos en halvtime og ikke får den inn :lol: Tenker på han dansken som var lettere fortvilet da det beit på en like over midnatt på sluken.

Synd du ikke fikk den inn men sommeren er enda lang. Blir nok en tur til bungalowen igjen snart, konjakken venter. Skulle ikke forundre meg om jeg svinger stanga igjen i natt. Kanskje det blir litt mindre folk da :blush:

Overraskende at det er såpass med mellomlaks så tidlig. Og det spørs om de største bamsene har gått forbi allerede ? Har jo vært fin elva lenge nå. Men jeg får prøve å finne noen etternølere, kanskje en og annen har gjemt seg i de verste hølene. Men da må elva litt ned.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for duppen i vogna di nok en gang MAO!

Bare hyggelig

;)

Bamsene kommer ikke før om 14 dager i år :blush:

Etter hva jeg kan se så er det ikke tatt noen bamser noen sted, bare noe agntjuver på 15-16 :lol:

:lol: Så bra , da skal jeg skal oppover :lol:

Endret av mao
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.