Gå til innhold
Fiskersiden

Sølvreven jakter på Gigalaksen


sølvreven
 Share

Recommended Posts

Du må gå for en 3-4 T-skjorter nå. Kan ikke stelle deg slik at sesongen din er over før bamsene begynner å bli på hogget.

:blush:

Tar gjerne en 20-30 T-skjorter jeg :) Blir nok en god del C&R fremover nåja. (Den var nå kvalmere enn kvalmest) !

Legger fram et bilde fra åpningskvelden 31. mai. Knall vær og super stemning. Like før vi fikk besøk fra Master.

Even til venstre, som må høre på alt skitpratet til gale trøndere. Rigor Mortis nest til høyre pluss kamerater av Rigor. Og Otard-flaska til reven nede til høyre i gresset :)

0406200905170f4e00b50478408f8d.jpg?81

Og neste dags ladning er nettopp klargjort. Pluss at jeg har en reserve gjemt oppi bushen på valdet.

De er så store disse markene at jeg får jaggu ikke plass på en 4.0 beak. Så det går nå i 5.0 beak Mustad av den gode gamle typen.

Ikke akkurat noen ulempe å servere disse bak 10 markfiskere med "sytråder" :D Er det noe rart fråden fosser ut av reven når han kommer listende bak fiskerne med disse vakre smykkene :lol: Og at jeg går med håndduk !

040620090507cc20dd84bca44853af.jpg?82

Nei i morra tidlig ska æ bættre ta mæ "a salmon about 40 pound", som dæm si i Nidelva :lol:

Stay tuned, and let the good times roll. Snart går turen til Gauldalen igjen, med Stones på full vræng inni bilen ! No vil æ ha mæ en Gigabamse !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får ha lykke til med jakta Sølvreven :lol:

men jeg tror nok Gigalaksen ikke kommer på land før jeg kommer oppover med noen veldig vakkre fluer på trippel krok, da blir det giga skal du se :lol:

men var det så varmt i sola at dere måtte sitte i ørder skogen da :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får ha lykke til med jakta Sølvreven :)

men jeg tror nok Gigalaksen ikke kommer på land før jeg kommer oppover med noen veldig vakkre fluer på trippel krok, da blir det giga skal du se :lol:

men var det så varmt i sola at dere måtte sitte i ørder skogen da :)

:) Ja, opningskvelden var lun og varm, så skyggen nedenfor vogna di vart valgt, heilt til Silver kom på at han kanskje måtte ut med bilen, for det var jo langt opp til toppen. :lol:

Om eg kunne bestemma, mao, ville gigaen venta til flogesnøret ditt vert lagt ut i Gaula. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Ja, opningskvelden var lun og varm, så skyggen nedenfor vogna di vart valgt, heilt til Silver kom på at han kanskje måtte ut med bilen, for det var jo langt opp til toppen. :lol:

Om eg kunne bestemma, mao, ville gigaen venta til flogesnøret ditt vert lagt ut i Gaula. :)

Han Sølvreven. :)

husker en gang en av grunneierene sa de måtte følge en rød liten bil for der han var var det laks.

da bilen dro på toppen var der 3/4 biler bak han, kom han ned igjen kom de samme bilene etter, :lol:

året etter hade han ny bil, da ble det full forviring, har du mao sett Sølvreven SER IKKE BILEN NOE STED

svare var da NEI han har vi ikke sett. men nå kjenner alle bilen hans igjen og mange følger med på den bilen :):)

får nå håpe at du kan bestemme det da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor gratulasjon til Even og et par til Sølvreven.

Hyggelig å få møte dere "live".

Været tok knekken på meg, og jeg er igjen hjemme uten engang føling med Gaulas sølv.

Etter bare 4 grader og regn i går så hadde jeg ikke lenger følelse i hendene. Trivselen var også

borte.

Skal se om jeg kan få til noen dager i slutten av måneden - ellers så skal jeg oppover i en

uke fra 18 juli.

Følger spent med på nettet og setter pris på deres gode historier.

SKITT FISKE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor gratulasjon til Even og et par til Sølvreven.

Hyggelig å få møte dere "live".

Været tok knekken på meg, og jeg er igjen hjemme uten engang føling med Gaulas sølv.

Etter bare 4 grader og regn i går så hadde jeg ikke lenger følelse i hendene. Trivselen var også

borte.

Skal se om jeg kan få til noen dager i slutten av måneden - ellers så skal jeg oppover i en

uke fra 18 juli.

Følger spent med på nettet og setter pris på deres gode historier.

SKITT FISKE :blush:

:) Takk for gratulasjoner, og takk for sist, Dorsalino. Det var ikkje lett å få fiska effektivt med neglesprett og frostskjelving i skrotten. Øktene vart korte og nevane måtte varmast over bål for å kunna utføra ein knute. No er eg og kommen heim, laksen vart pakka i aluminiumsfolie, 10m, og oppbevart i takboksen heilt heim, og fortsatt var den stivfrossen. :) Ikkje rart heller, det var 4+ når eg for frå Trondheim ved midnatt, og tempen var ikkje over det før eg var nede ved Hardangerfjorden i morges. Det var snøføre over Valdresflya og 4blå. Men med ein 2-åring i baksetet måtte eg stå på så lenge freden var der. ;) 12 timer etter avgang kom eg heim att til sommeren, 18+ og sol. No vert det senga nokre timer før eg tvinger meg opp for å snu døgeret att. :blush:

Men eg skal tilbake på opninga til neste år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man møter så mange artige gubber oppi elva nå for tiden. Og det er like artig som å fiske eller å få laks synes jeg. Og interessante bekjentskap får man hele tiden :)

Her er historien om bosnieren som i år har kjøpt seg sesongkort. En bosnier egentlig som har flyttet til Sverige og har noen vannvittige fangster fra Mörrum og lakseelvene tatt på fluestang. Han har nok spionert endel på meg de siste årene, hvor laksen stopper og hvor den tar marken på de forskjellige vanstander. En sann luring, men veldig real kar. Men i år har storlaksen uteblitt på de enorme tubene hans fisket helt nede ved bunnen !!!

Så hva gjør han, joda slenger noen kast med marken på toppen bak alle de andre og tar en mellomlaks på sytrådmark gravet i ørderskogen :excl:

Neste dag, timesvis med blodslit med synkelina, men ingen laks vil ta tuben natters tid.

Så frem med marken igjen og nok en laks på kroken på første runde bak alle de andre(9kg.) Samme skjedde i natt, en 6-7 kilos ble dratt oppover til landingsplassen (han har lært) men den løsnet like før landing. Han brukte jaggu ikke fluestanga i natt. Og jeg holder på å flire meg ihjel. Fluefisker som MÅ konvertere til markfiske for å få laksen. Ja man er litt desperat fiskerne nå da de ikke kjenner noe på flere dager.

Jeg fikk igår komme inn i det aller helligste, inni bobilen til bosnieren. Han sitter der inne og binder noen "sluker" som egentlig er tuber, ut ifra lysforholdene etc. hver eneste dag. Og jeg ble målløs. Overdiver ikke om han hadde 10000 tuber der inne, og fremdeles har han ikke funnet rette flue for de aktuelle lysforholdene :excl: Og fluemateriale som en dårlig fluebutikk i Midt-Norge aldri klarer å oppdrive ! Her kjøper vi små nette plastposer med noe småtteri inni til en formue, men her fikk jeg se han dra frem den ene polarrevhalen etter den andre etc. etc. Hele haler altså i alle slags vannvittig fine farger. Rustrød, oker etc. også som jeg liker så godt. Ja til og med jeg som har sett det meste fikk hakaslepp av alt dette. Syntes nesten litt synd på mannen, her satt han ensom og var litt skrudd tenkte jeg. Men han har det sikkert godt med seg selv :excl:

Måtte flire en natt her da en storlaks kom opp og plasket innmed land i rolig strøm. Laksen var irritert på den enorme tuben hans når han drog den inn. Laksen går jo ofte nære land under de "mørke" timene og på roligere strøm.

-"Jag tycker den er for liten, den burde vært dobbel så stor" :excl:

Tuben var mye større i fylde enn ei 40 grams Trønderskje, he he. Men jeg tror ham, for han vet hva han driver med. Elva er jo iskald akkurat nå også. Her et bilde fra noen av de enorme tubene hans pluss 1/10000 av fluesamlinga inne i bobilen. Han skulle lage noen svære tuber til meg, men jeg tror nok jeg aldri vil komme til å bruke de :D Men moro å ha de, he he.

060620091245497515a69b8a432da0.jpg?83

En liten haug med smakebiter:

060620091255ef4cdd75bf98436488.jpg?67

Edit: Ble tatt en laks over 21kg. lenger ned i elva igår. To laks over 20kg. og en over 19kg. etter 5 dager må sies å være bra ! Håper det er noen igjen og at de evt. vil snuse litt på marken min :D

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedet for å se på en gørrkjedelig landskamp kan jeg jo gi en liten analyse fra Gaula så langt i år. Egentlig ikke noe nytt for Gaulas sin del, og sikkert ganske så vanlig i andre lakseelver også under slike forhold med iskalde dager og forholdsvis kald elv.

Det som er symptomatisk er at de aller fleste laksene blir tatt akkurat idet det lysner om morran, helst fra 03:30 og det topper seg rundt 04:30 og frem til 07:00-08:00. Laksen står altså og trykker på valdene og det går lite laks på nettene akkurat nå. Hørt at det er slik flere plasser nå. Pga. "mørke" skyer kombinert med natt for det meste nå så er det nok ganske lite laks som blir tatt i de mørkeste timene om natta. Men blir det værforandring nå med lys himmel, pluss at vi får lysere netter utover så har jeg erfart at faktisk en god del laks også går natters tid. Og den tar skikkelig. Spesielt hvis vi har knallvær på dagene og elva er blank og har gått ned endel. Gjerne med litt høyere temp. på elva. Det avtar kraftig etter at det første rushet med laks har flyttet plass om morran. De går støtvis opp elva i puljer, stopper opp og de går ikke hurtig i en jafs opp til Gaulfossen nå. Merket at laksen plutselig ikke har lus lenger, eller noen få lus etter at elva ble endel kaldere også. Endel unntak er det jo alltid.

Men trenden er slik. Så får man ikke laksen sin i de 2 gode timene sine om morran så minsker sjansen betraktelig utover dagen. Kveldene er faktisk også ganske så dårlig akkurat nå. Jeg vil si at det er mange hundre prosent større sjanse for å få laks i de magiske timene tidlig om morran. Jeg har merket dette i mange år egentlig på denne tiden av året at den laksen vi står og føler på oppe på et godt brekk om morran ikke er så veldig langt nede i elva kvelden før. Det er så forutsigbart som det kan bli ;)

Og det er innenfor en halvtime om morran at de første kommer opp fra nærleiken.

Det som er rart er egentlig at den laksen vi venter på, den må jo være like nedenfor, det er jo tydelig. Dette er ikke flofisk, er sjelden det på dene tiden og ihvertfall på ganske stor og kald elv. Så hvorfor tar ikke laksen på valdet eller valdene like nedenfor, laksen må jo stå der på dagtid når det er ganske dødt i elva ? Og den blir fisket på da også på dagtid.

Hvorfor er den i bevegelse for det meste om morran og hvorfor er den ikke bitevillig når den stopper opp ?

Ja laksen er ikke lett å forstå. Den er jo ganske så forsiktig nå også på å ta redskap når den beveger seg opp til de nærmeste valdene, så det blir nok enda verre når den har stoppet opp.

Jeg tror rett og slett at elva er litt for kald nå og at laksen derfor er lite bitevillig. Det går for smått oppover og den vil også se mye redskap når den flytter slik på seg. Så mitt håp er at elva igjen kommer opp på 9 grader og helst litt til så tipper jeg at det blir skikkelig bitehumør på laksen igjen. Og da vil det nok komme et rush med laks oppover elva :)

Jo flere dager det er slik som nå, jo bedre blir det når det blir værforandring. Ser det gang på gang.

Og da bør man være på plass :D

Ja her var det mange flotte farger :) og jeg likker de ........hva hvar det du kalte det ;) ......................JO ULLDOTTER VAR ET :):lol: .

som jeg gleder meg til og starte med flue fisket ;)

Ja dette er ordentlige ulldotter Mao :) Du skulle ha sett de største, verste jeg har sett :)

Men disse fungerer nå de første ukene når elva er kald og storlaksen er fresh på elva. Går nok ikke med disse på en forholdsvis hard brekkant og med flyteline. Men meningen med disse er jo å få fisket over hølene der storlaksen står, med synkeliner nesten helt ned til bunnen ! Øker temperaturen fiskes de litt høyere og spesielt med mere svart som silhuett. Spesielt om natta. Det går jo fint med sluk nå, så hvorfor ikke store tuber som fiskes rolig over laksen, he he. Men jobbigt som bare fy !

Tror nok det blir bedre forhold for "normale" tuber når du kommer Mao. Ikke ulldotter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det blir bedre forhold for "normale" tuber når du kommer Mao. Ikke ulldotter :)

det blir nok noen ulldotter og men som alltid så har jeg noe nytt i flue kofferten

;);)

tenker du blir glad jeg nor du ser disse

Endret av mao
Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Eg trur du timer fisket ditt godt mtp flueelv, mao. Tempen må jo stige snart og då er du på plass, den siste vinteren må nok slippe taket og vasstempen stig til 9-12 grader. Måtte gigaen forbarma seg over dei hemmelige godsakene du har i flueskrinet ditt. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Eg trur du timer fisket ditt godt mtp flueelv, mao. Tempen må jo stige snart og då er du på plass, den siste vinteren må nok slippe taket og vasstempen stig til 9-12 grader. Måtte gigaen forbarma seg over dei hemmelige godsakene du har i flueskrinet ditt. :blush:

Det for vi tro

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ny laks på elva jevnt og trutt hver eneste dag.

Fangstrapportering fra de enkelte vald er mildt sagt mangelfull så jeg tror ikke du skal bry deg så mye om laksebørsen.

Takk for det :) Ser at måleren til NVE har streika det siste døgnet og Gaula natursenter har ikke oppdatert vanntemperaturen siden 3. juni. Hvordan er forholdene i elva nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Ser at måleren til NVE har streika det siste døgnet og Gaula natursenter har ikke oppdatert vanntemperaturen siden 3. juni. Hvordan er forholdene i elva nå?

Forholdene er knall, også på flue ! Nærmer seg 100kbm/s nå og elva er klar og fin. Og tempen går litt opp !

Det går laks hver dag, gikk et lite flak også i morges. Og en og annen bamse hiver seg uti hardstrømmen og løsner hos enkelte :o

Men de går raskt disse laksene nå, det gjelder å være der når de kommer. Jeg så 15-20 lakser i morges på ca. en halvtime ! Og det var steikdødt timen før. Og det dabbet av etterhvert utover morran. Men da lå jeg i hytta og drømte om 10-kilosen jeg fikk før de andre våknet :)

Reven lusker uti elva, drar en laks og lusker tilbake i bushen. Knallrød i øyan og som vanlig fråden ut av kjeften :) Livet er heeeerlig !

Nå er det pause, en lang en også. Må bremse litt til fluefiske begynner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Helge S. Nå må du sende Even oppover igjen, så han får litt rykninger i stanga igjen :angry2:

Tror ikke han hadde godt av den Gaulaturen, man kan bli dårlig av mindre (Laksepsyken).

Tok et bilde i morges med selvutløser. Er jo håpløst å få tatt noen bilder fra kjøringen eller video, da jeg som regel fisker mest alene. Og har utstyret oppe i bilen et stykke unna. Jeg trives jo med å gå og sulle litt for meg selv her og der på valdet for å få den gode roen om morran.

Her er nå laksen min, før jeg ble lullet inn i nok en behagelig søvn inne i hytta utover formiddagen.

070620090307d59b6389940c4c429c.jpg?12

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Ja, Tor, eg var ikkje overraska då meldinga di vart oppdaga på morrakvisten. Du var heldig med sjølvutløyseren og :) i dag, det er godt du klarer deg uten støttekontakten frå vest :) . Etter to dager heime er eg allerede klar for å kjøyra opp att, men jobben får få sitt no framover. Men eg er forelska i den elva, og håper at eg har mange gode opplevinger der tilgode. :angry2:

Grattis med nok ein flott laks, no er jo halve årskvoten oppbrukt, det vert nok c/r ei stund framover om ikkje gigaen tek tak i makken.

Knækk og brækk, min venn. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var jo nede i Nerhølen i morges og fisket med 3 dansker. Mange nordmenn var der nede pga. weekend. Men igår var det lørdagskveld og det var en "varm" og fin aften, så det er egentlig merkelig at nesten alle ligger og sover akkurat da det er best om morran, når de fleste laksene går på elva. Tror ikke de fleste vet det engang :angry2: 10-12 kailla lå og snorket i beste sendetid, med kanskje litt for mye skallebank utover dagen :)

Men det som jeg synes egentlig er veldig rart, er hvor mange som egentlig fisker helt totalt feil. Både på sluk og på mark. Ingen fisker helt perfekt og minst 80 % fisker helt ute av mening. På tross av at flere av de nå har fisket i mange år på valdet. Meget merkelig !

Jeg fisket med sluk idag, da det var ypperlige forhold til det akkurat i området jeg fisket. Og det går en danske foran meg og kaster også med sluk. En meget trivelig mann, men jeg synes så inderlig synd på ham. Han har nå nærmest ofret livet 2 ganger for at han synes det er så artig å skyve inn laksene mine. Og han er så kry. Han har enda ikke fått laksen sin. Han har fisket siden åpningen.

I morges trynet han dansken etter at han skøv inn min laks, han så ikke ut med gjørme og greier på armer og klær. Men du verden så glad han var for at han hjalp meg :) Jeg fikk så dårlig samvittighet.

Jeg sa til ham mens jeg kjører laksen at han fisket feil med sluken.

Vent til jeg får inn laksen så skal jeg hjelpe deg, og vise deg nøyaktig hva du skal gjøre. Jeg ville så inderlig at han skulle få laksen.

Jeg forklarte ham nøyaktig hva han gjorde feil og hvordan han skulle kaste. Vekt på sluken, hvordan sweepet skulle gå uti elva etc. etc. etc. og demonstrerte med noen kast. Så han ikke kastet oppstrøms lenger bl.a. så sluken bare gikk som noe rar jernplate uti elva. Og jeg tror han forstod. Håper inderlig han får på en, noe jeg tror hvis han gjør det riktig.

For 2-3 dager siden var jeg på toppen og da var det noe som gledet med inderlig, like mye som å ta min egen laks :D

Desperasjonen brer jo seg der oppe, når man ikke har tatt en eneste laks siden mandag. Det kom en danske bort til meg etter at jeg tok min storlaks på første runden og han var ganske langt nede. Og spurte om jeg ville være så snill og gi ham noen råd. Når folk spør slik, da er det like før jeg griner. Jeg skjønner dem så inderlig godt.

Det hang en 40 grams Koster i kobber og dinglet på stanga hans. Saken var biff :D

-"Du fisker med sluk, ikke stå her og fisk bak 15 kaill på toppen, du har ingen tjangs".

Gå presist 10 meter oppe på muren på en viss plass på valdet (kan ikke røpe alt her, he-he). Begynn med 10 meter utkast og øk 1-2 meter for hvert kast. Når oppnådd full kastelengde, begynn å beveg deg nedover med 2 meter for hvert kast. Gå mot laksen helt ned mot brekket. Akkurat idet sluken lander, mend kraftig oppstrøms 2 ganger og slipp sluken ned i vannmassene, like over bunnen. Og hold stanga rolig som f..n og vent på hugget". Pluss endel andre finurligheter som jeg prøvde å forklare ham. Jeg visste at med akkurat denne vannstand så ville sluken gå perfekt over plassen hvis han gjorde det riktig.

-"Da får du laksen din", sa jeg. Og der kan du fiske nesten alene.

Joda, han hørte på med svære klinkekuleøyne og jeg tror noe av det jeg sa gikk inn :D

Han kastet seg i bilen og dro nedover. Men det stod 2-3 stk. der fra før, men de fisket heller ikke riktig.

Hva skjer ? Joda, he-he, nå kommer moroa. Han gjorde nøyaktig som jeg sa og etter 10-12 minutter fant han ut at det stod en laks der ute en eller annen plass. Han hadde "sjokket" mot laksen på en superb måte.

Og årets første laks veide godt over 12 kilo.

Når han kom durende til meg og tok med i hånda og takket inderlig for laksen, ble jeg veldig rørt, og ikke minst glad. Det er utrolig moro å se gleden når slike får laks.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var jo nede i Nerhølen i morges og fisket med 3 dansker. Mange nordmenn var der nede pga. weekend. Men igår var det lørdagskveld og det var en "varm" og fin aften, så det er egentlig merkelig at nesten alle ligger og sover akkurat da det er best om morran, når de fleste laksene går på elva. Tror ikke de fleste vet det engang :) 10-12 kailla lå og snorket i beste sendetid, med kanskje litt for mye skallebank utover dagen :)

Men det som jeg synes egentlig er veldig rart, er hvor mange som egentlig fisker helt totalt feil. Både på sluk og på mark. Ingen fisker helt perfekt og minst 80 % fisker helt ute av mening. På tross av at flere av de nå har fisket i mange år på valdet. Meget merkelig !

Jeg fisket med sluk idag, da det var ypperlige forhold til det akkurat i området jeg fisket. Og det går en danske foran meg og kaster også med sluk. En meget trivelig mann, men jeg synes så inderlig synd på ham. Han har nå nærmest ofret livet 2 ganger for at han synes det er så artig å skyve inn laksene mine. Og han er så kry. En litt stakkarslig mann som aldri får laks på. Han har fisket siden åpningen. Og det skuffende er at de 2 andre ikke sier et døyt for å hjelpe ham, på tross av at de sier også at han fisker helt feil med sluken etter at jeg sa det:angry2: Der er det ikke noe mye kameraderi må jeg si. Og det er faktisk helt vanlig, spesielt fra endel av danskene sin side !

I morges trynet han dansken etter at han skøv inn min laks, han så ikke ut med gjørme og dritt på armer og klær. Men du verden så glad han var for at han hjalp meg :D Jeg fikk så dårlig samvittighet.

Jeg sa til ham mens jeg kjører laksen at han fisker helt feil. Og han skjønte ingenting.

Vent til jeg får inn laksen så skal jeg hjelpe deg, og vise deg nøyaktig hva du skal gjøre. Jeg ville så inderlig at han skulle få laksen. Og samtidig ta litt innersvingen på de "dirty kameratene".

Jeg forklarte ham nøyaktig hva han gjorde feil og hvordan han skulle kaste. Vekt på sluken, hvordan sweepet skulle gå uti elva etc. etc. etc. og demonstrerte med noen kast. Så han ikke kastet oppstrøms lenger bl.a. så sluken bare gikk som noe rar jernplate uti elva. Og jeg tror han forstod. Håper inderlig han får på en, noe jeg tror hvis han gjør det riktig.

For 2-3 dager siden var jeg på toppen og da var det noe som gledet med inderlig, like mye som å ta min egen laks :)

Desperasjonen brer jo seg der oppe, når man ikke har tatt en eneste laks siden mandag. Det kom en danske bort til meg etter at jeg tok min storlaks på første runden og han var ganske langt nede. Og spurte om jeg ville være så snill og gi ham noen råd. Når folk spør slik, da er det like før jeg griner. Jeg skjønner dem så inderlig godt.

Det hang en 40 grams Koster i kobber og dinglet på stanga hans. Saken var biff :D

-"Du fisker med sluk, ikke stå her og fisk bak 15 kaill på toppen, du har ingen tjangs".

Gå presist 10 meter oppe på muren på en viss plass på valdet (kan ikke røpe alt her, he-he). Begynn med 10 meter utkast og øk 1-2 meter for hvert kast. Når oppnådd full kastelengde, begynn å beveg deg nedover med 2 meter for hvert kast. Gå mot laksen helt ned mot brekket. Akkurat idet sluken lander, mend kraftig oppstrøms 2 ganger og slipp sluken ned i vannmassene, like over bunnen. Og hold stanga rolig som f..n og vent på hugget". Pluss endel andre finurligheter som jeg prøvde å forklare ham. Jeg visste at med akkurat denne vannstand så ville sluken gå perfekt over plassen hvis han gjorde det riktig.

-"Da får du laksen din", sa jeg. Og der kan du fiske nesten alene.

Joda, han hørte på med svære klinkekuleøyne og jeg tror noe av det jeg sa gikk inn :D

Han kastet seg i bilen og dro nedover. Men det stod 2-3 stk. der fra før, men de fisket heller ikke riktig.

Hva skjer ? Joda, he-he, nå kommer moroa. Han gjorde nøyaktig som jeg sa og etter 10-12 minutter fant han ut at det stod en laks der ute en eller annen plass. Han hadde "sjokket" mot laksen på en superb måte.

Og årets første laks veide godt over 12 kilo.

Når han kom durende til meg og tok med i hånda og takket inderlig for laksen, ble jeg veldig rørt, og ikke minst glad. Det er utrolig moro å se gleden når slike får laks, særlig når kompisene får laks og de ikke bryr seg om å hjelpe :D

Hva kan man si

:angry2:

Etter å ha lest masters og dine turer så får man vel bite i det berømte eple.

trodde jeg var ferdig som laksefisker i elv og blitt evig trolling entusiast meen hva skjer.

ned i kjellern pusse støv av 13 fotern bytte snøre på 7000 og grave fram to hånds og vadebukser f... hvor skal dette ende.

Alt utstyret fantes desverre intakt.

Endret av stegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer :D Ikke skyld på meg da.

De 3 "gutta" fra Dk som jeg har endel kontakt med har endelig fått laks alle mann. Frode har fått 2 laks, den ene på respektable 13,5 kg. (ny pers). Hans gamle onkel som er med for første gang i år fikk en på 16kg. allerede første dagen (største på valdet til nå). Aldri før fisket i Gaula. Gamlepersen fra Namsen er bare på 7,5kg.

Og idag fikk endelig Palle sin laks på 9,5kg. Neste fiskedøgn går turen for disse oppe på nabovaldet, og det er 3 karer som også i år reiser fornøyd hjem til Danmark :) De skulle starte klokka 02:00, skjønner de godt, det blir leeenge til neste gang. Får ta en telefon oppover når laksen ankommer Silver Pool i "natt" :lol:

I natt skal jeg på bamsejakt (skal ihvertfall prøve). For første gang i år er det mulig å fiske ordentlig på disse. Og jeg er rimeligvis klar på hvor de står. Er ganske så sikker på at ihvertfall 1 av de er der. Hadde vært kjekt med en ordentlig laks nå, så hele venstrehånda går opp i røyk. Deilig med litt svidd hud igjen :lol:

Er det noe rart man fisker laks sier nå jeg. Det er bare en ting som mangler nå, og det er verdens beste kamerat: MAO !

Skynd dæ oppover, æ vente på dæ !!!

Ha det, æ ska oppi ælva og prat skit med danskan før kvelden ebber ut. Vanlig rituale det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min gode venn Sølvreven har nå i flere dager prøvd og lært en fluefisker mark fiske og i dag har han funnet marken sin og nå blir det laks det er bare dug mark som gjelder og det fant han

070620091145f33364f20a1649ed83.jpg?84

Nå er det håp ;)

se den marken da :)

Og du Sølvreven Gratulerer igjen for en flott laks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.