Gå til innhold
Fiskersiden

Sølvreven jakter på Gigalaksen


sølvreven
 Share

Recommended Posts

Men ble det noe laks da????

Jada, slapp uti 3 stk (3-5 kilos) og tok inn en stor og fin smålaks på 2 timer i morges. Så de kom skvalende på godplassen og visste at det ville bli en knall morgen. Den siste satt så inni hampen klistret på alle 3 dregger på Ownerkroken så den måtte skjæres ut ! Gikk et flak med spesielt 3-5 kilos i morges. Det flaket som var nede på Kvål igår kveld. Men hørte at det var helt dødt utover formiddagen og dagen. Men så var elva 100% ideell inatt/morges ! Sjelden den er slik.

skyter da ikke den stakkars beveren da, blitt helt toilatt nå på genmodifisertgiftlaks fra oppdretten og dårlig konjak?

Tenkte nå på hjortefilèt jeg da. Og gledelig nok er det lengre mellom fjøslaksene akkurat nå. Knallfin Gaulalaks, "lang" og slank som laks skal være. Laget for fart og høye sprang :rolleyes:

Ser du er inne Stinger Str....

Ble litt småvilt på gamlevaldet i morges hehe. Knoll (brodern) tok en over 7 kg. 2-3 andre fiskere fikk også laks på kort stund. Tott (Kjell) lå og sov, men ble vekket. Og han tok en like etterpå på 8kg. Godt samarbeid :thumbsup:

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte nå på hjortefilèt jeg da. Og gledelig nok er det lengre mellom fjøslaksene akkurat nå. Knallfin Gaulalaks, "lang" og slank som laks skal være. Laget for fart og høye sprang :rolleyes:

nej nej, la nå den hjorten få leva livet. Skyt itj hjort, den kjøp du fra new zealand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må begynne å tenke på fluefiske langt oppi Hakkadalen nå Remy. Vil nok bli et meget bra fiske der oppe resten av sesongen tror jeg. Med all den småvrange laksen som har passert nedre deler de siste ukene ! Men det er nok ikke mange store i år. Så det er "lenge" mellom de over 10 kilo. Men noen grautbamser har passert. Flere har sett skikkelig stor laks passere og de største er ennå ikke tatt i Gaula. Vil tro det er noen på over 20 kilo som snart vil bli tatt på flua lenger oppi dalen ja :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må begynne å tenke på fluefiske langt oppi Hakkadalen nå Remy. Vil nok bli et meget bra fiske der oppe resten av sesongen tror jeg. Med all den småvrange laksen som har passert nedre deler de siste ukene ! Men det er nok ikke mange store i år. Så det er "lenge" mellom de over 10 kilo. Men noen grautbamser har passert. Flere har sett skikkelig stor laks passere og de største er ennå ikke tatt i Gaula. Vil tro det er noen på over 20 kilo som snart vil bli tatt på flua lenger oppi dalen ja :rolleyes:

ja, skal prøve å få tatt meg en tur, men er redd penger går til ny terreng sykkel og landeveis sykkel :thumbsup: samt ferie og evt en finnmarkstur etter laksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg hvor alt dette "hemmelighetskremmeriet" og snakket om nye triks i fluesfiskingen fra hhv Sølvreven og MAO kommer fra. Min datter var en tur på Løten og kom over denne kjøleskapmagneten, som hun selvfølgelig kjøpte til meg.

Jeg var ikke sen om å legge 2 og 2 sammen, MAO er jo bosatt der og han har sikkert klart å lokke sin gode venn Sølvreven ned i løpet av våren. Med en slik kursinstruktør det jo bare bli gigalaks på dere begge i løpet av sesongen :)

74v1.jpg

Kjøres det kurs til neste vår også, tror jeg må en tur til Løten jeg :)

(Tilgi meg, please.)

Endret av KjellArne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en engelskmann som skamfriserte kona "sønnafor" og bandt fluer av det og fikk laks!

Aner ikke om det ble en trend med landingsstripe hos lakseenkene i England, men i desperate tider...

Bare et høytsvevende tips...

Tipset er ivaretatt :)

Hundehår er velbrukt også hører jeg, og hvorfor ikke :) Fungerer sikkert like bra det, som all verdens fluebindeutstyr. Billig er det også.

Men kona, hun tror jeg skal få slippe å gå skinhead ut sommeren B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser elva er på nedtur hva vannføring angår før jeg legger turen oppover ja, men det skal visst dryppe noe i helga så vi får litt vann etterhvert. Er det gått noe særlig fisk i det siste ?

Meldt endel regn neste døger ja. Slår det til kan du forvente alle tiders fest der oppe. For det står helt klart svart med fisk i hølene i øvre deler akkurat nå ! Så timingen kan være meget bra den. Har kontakt med Gamlingen, han og hans gjester på Rognes har iallefall hatt stor suksess de 2-3 ukene de har vært der :closed: Roet seg litt nå pga. litjelva riktig nok. Men laksen er der og vil bli gal hvis det kommer litt friskt vann igjen i elva. Nå går det normalt lite laks i nedre deler da ( i forhold til gode forhold) pga. liten vannføring. Men det skal du ikke være bekymret for. Dere fisker jo på laks som står der, pluss all den laksen som vil forflytte seg i området hvis elva stiger igjen. Laksen som evt. vil passere nedre deler vil nok ikke dere merke særlig til uansett en uke fremover.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:thumbsup: Lenge siden det har blitt tatt laks på BL, er det i heletatt noen som fisker der nå?

Tror jeg neppe. Det må isåfall være noen zoombier. Er vel stort sett lite fiskere i nedre deler nå. Det er nok helst ovenfor Støren som det tas fisk nå, se på børsen. Gamlingen & Co. er jo i siget på GFF-valdene :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det har jeg en aldri så liten og gnagende følelse av selv. Ser meget skummelt ut får man si. 835 kubikk i Eggafossen i natt som enda ikke har kommet til Gaulfossen som nærmer seg 800 kubikk. Så vannet ovenfra legger seg oppå dette ! Kaos oppi dalen hører jeg, evakuering er igang allerede. Tenk det da, 835 kubikk i Eggafossen !!! Helt vilt. Og jeg sier, stakkars laks oppi dalen, den har det ikkje greit nå.

Og stakkars musa i veggen i revehiet, er dens dager talte ?

(Enda bra at halve konjakkflaska er drukket opp, skitdårlig merke er det også)

http://www.adressa.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså Sigve, du flirer. Jaja, kan jo egentlig ikke gjøre noe annet selv. :lolu:

Jovisst kan hiet bli knust til pinneved, det er ikke akkurat så solid da. Og det begynner å bli vel morkent etter hvert. Men jeg pleier sjeldent eller aldri å ligge over der da i august. Får bare håpe det ikke går langt inni skogen hvis det bikker over 1400 kubikk, så jeg finner det igjen og kan få ut sengetøy, primus og noe småtteri når det løyer etter ett par-tre dager. Mest sannsynlig vil det bli et forsinka St.Hansbål på Ler i slutten av måneden. Ett stykke revehi og ett par neopren vadere skal på bålet ! Kanskje på tide å tenne opp skiten nå, man blir jo helt ødelagt av mugglukt og svineri der inne. Ikke bra for helsa mi ! Harker slim hver gang jeg ligger over, om det er all røykinga eller skummel mugg i hiet er jeg litt i tvil om. Men at det er sunt å ligge der inne lenger er jeg sterkt tvilende til :hot: De laksene som står tett i hølene langt oppi dalen, pluss sideelver må da få sitt livs sjokk ! Mye svineri som kommer nedover elva nå, og mye forurensning med kloakk og greier. Nei Gaula er jo litt sjarmerende på sitt vis får man si. Den lever sitt eget liv.

Ja Sigve, jeg tror at det er bare å pakke sammen sakene for i år. Mulig noen får en og annen laks over helga, men det er ikke særlig mye å fiske etter, særlig i nedre deler. Og det vil nok ikke se ut lenger opp i dalen etter dette når elva går ned igjen. Nå var det særs dårlig på de fleste steder i nedre deler fra før på perfekt elv lenge nå (med unntak av noen få vald), og det blir nok ikke bedre etter dette vil jeg tro.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.