Gå til innhold
Fiskersiden

fin abbor


puderhunden
 Share

Recommended Posts

blei en lang fisketur på igår for å få siste rest av eksamensstress ut av kroppen. 12 timer blei benytta til avslappning og meiting ved sagtjernet. det var et nydelig vær på morgenkvisten. de første par timene brukte jeg til å prøve å lirke opp noen mort til agnfisk, mens jeg hadde duppstanga ute med en av de to mortene fra fryseboksen. blei mye frustrasjon over småspist mort. men klarte å lure opp 5-6stk. jeg må være tidenes dårligste mortefisker :blush: . fisket blei avbrutt en stund av regn og kastevinder. prøvde en annen fiskeplass når været bedret seg. en lang sivkant med en dypkant 8-10m utafor. her rigga jeg meg til med to bunnmeitestenger(en etter gjedde og en etter abbor/brasme) og ei lett duppstang med mindre mort som agn. en kompis kom en tur bortom og mens vi drakk kaffe og snakka skit, ser jeg i øyekroken at duppen går under etter et par hopp og sprett. er kjapt borte å gir mothugg. det er ikke den kraftigste motstanden og ikkeno særlig til utras, så jeg tenkte at det var ei lita gjedde. når fisken ruller i overflata ser jeg "tigerstripene" på fiskesida og skjønner at detta må være en pen abbor. får landa den med tommelgrepet. håven var jo hjemme i skapet :D . på matta ser jeg at detta er soleklar ny pers. veies til 1400gr i plastposen og måler 47cm. et par raske bilder og beundrende blikk senere svømmer fisken ut igjen. godt fornøyd og helt glemt eksamenstresset nå :)

84788_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/34066/84788.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

ps! klarer som alltid å se missfornøyd eller rar ut på bilder med fisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøkent! Hvem trenger vel eksamen når man har slik borre i nabolaget :)

Det ble vel også tatt en på 1.6kg derfra i fjor/forifjor. Stå på!

hørt om den fisken ja. på pimpel på isen tror jeg det var. blir nok flere turer gitt. veldig greit når en kan sykle bare 10min til et såpass bra fiskevann.

takk for gratulasjoner :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.