Gå til innhold
Fiskersiden

Kveldstur i lett sommerregn


Oz
 Share

Recommended Posts

85528_s.jpg

Planen for helgen var egentlig artsrunde østover, men på grunn av mange mindre faktorer ble det avlyst i siste sekund. Da jeg sto klar for å pakke bilen. Bittert, og jeg ble muggen og grinete. Fruen ville ikke ha en muggen og grinete gubbe gående hjemme og sture, så jeg ble sendt ut døra med beskjed om å stikke på fisketur.

Ok, greit nok det.

Muligheten for å teste et vann i nærområdet jeg enda ikke hadde vært ved åpnet seg altså. Jeg dro avgårde, og etter en liten kjøretur var jeg på plass. Jeg fant fort spoten etter litt telefonguiding fra Tor Magnus, og setter meg til rette under noen overhengende trær. Løsforer litt med mais i blekkene, justerer duppen til den balanserer perfekt og fester et maiskorn på en tierkrok. Vannet lå stille og blankt, og myggen surra. Karpene rulla i kveldssola og livet var så godt som perfekt. Dog, duppen lå der, uten den minste tegn til bevegelse. Kaffen smakte i alle fall godt og jeg var på tur. Autan fungerer bra som myggmiddel, særlig når man har marinert hver eneste flik av bar hud i det. Det begynte å regne, men løvtrærne over meg fungerte godt som shelter. Jeg fokuserer på den bitte lille røde prikken der ute blant blekkene, og plutselig stiger den til værs som et luftballong. Jeg elsker solide løftenapp! I andre enden av tilslaget ruller en ny pers seg, og ikke lenge etter kan jeg sikkert lande min første skikkelige karuss. Min første siden kveldene ved karpevannet i Bergen også i grunn. Fisken veide 940 gram, og selv om målet egentlig var kilosfisk kan man ikke være altfor misfornøyd. Det var tross alt min første tur til vannet. Det blir garantert ikke min siste.

Fotos!

85526_s.jpg

85527_s.jpg

85529_s.jpg

85530_s.jpg

85531_s.jpg

85532_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin fisk og kjempe flott rapport!

Og veldig fine og detalje rike bilder!

Hva slags kamera har du?

Et eldre Canonkamera. Langtfra noe bra apparat, men det funker. Optikken er viktigere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende Oz!

Fine bilder som alltid, og fin fisk. Karussen er kul.

Jarl

Ja, den er kul. jeg hadde i grunn aldri tenkt på det før:) Eneste erfaring jeg har med arten er fra det ene vannet i Bergen, og der blir den knapt tre hekto... Ikke så kul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde en liten kveldstur etter karussen i dag og. Jeg er godt fornøyd!

Her er altså kveldens resultat:

86179_s.jpg

915

86178_s.jpg

1120

86177_s.jpg

1145

Pluss en til som ble kroket av i vannet, en på 1070 som ikke ble fotografert, og en på omtrent samme sizen som bestemte seg for å slippe kroken under min noe nonchalante landing :) Kjempetur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.