Gå til innhold
Fiskersiden

Kveitetur Ble Flatfisktur


Vilhelm
 Share

Recommended Posts

Har vært lite fiske i sommer,men nå på søndag ble det mulighet for å prøve seg etter kveita. Vi testa endel potensielle plasser litt mer innaskjærs uten særlig hell. I et siste desperat forsøk dro vi tilbake dit vi har fått endel småkveite. Vi hadde ikke særlig annet agn med enn småsei, så jeg agna opp ei stang med hel sei og ei stang med mitt standard flatfisktackle: slep med 2 mindre kroker. Det tok ikke lange tiden før det ble ei lita kveite på Kjell. Fisken veide i underkant av 2kg. Litt lengre opp i kanten blir det brått tungt i andre enden hos meg og tankene går fort til rødspette. Etter å ha tatt det rolig opp kan vi fastslå at mistanken er rett.

Rødspette på 2520g/64cm viser seg. Ingen gørkondis,men okke som ny pers.

88227_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/35288/88227.jpg

Det blir i tillegg tatt 2 mindre kveiter de neste 10 minuttene, samt et par mista fisk som definitivt var flatfisk av større kaliber. vi får også en drøss med sandflyndrer opp til 750g.

Et par dager etter er vi en snartur på samme plassen og på første nedslipp kan jeg dra opp denne fisken på 1560/54cm.

Plassen leverer nok en flott rødspette.

88228_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/35288/88228.jpg

Får håpe det blir mer fiske fremover i månedene som kommer. Har vært relativt stille fra meg denne sommeren..

Tight lines fra

Vilhelm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.