Gå til innhold
Fiskersiden

Ketchupeffekt på Jaren


cb
 Share

Recommended Posts

Etter en svært så artig spillejobb i Oslo på torsdag var jeg fiskesugen, men grunnet en småsjuk Trond kom vi oss ikke ut før søndag. I og med at det var meldt en del vind bestemte vi oss for å dra oppover til Jaren. De første timene med dupptrolling ga null, men det skal også sies at sikene Trond hadde med seg minnet mer om lauer. Vinden tok seg opp, og tilslutt var det vrient å holde kursen via elmotor. Etter en kort diskusjon fant vi ut at vi skulle teste en kjapp drift og jerke. Ga ikke det noe dro vi hjem. Vi stoppet skuta på en relativt vilkårlig plass, og i og med at jeg hadde glemt jerksnella mi måtte jeg låne noe haspeljerkutstyr Trond hadde liggende. Første kastet gikk, og etter bare etpar jerk dro det til. Det ble tungt, og like etter så jeg en bred hale i overflata. Trond fant fram vogga, og kunne like etter lande ei gjedde på 112 cm og 10,67 kilo. Dagen var reddet! Driften fortsatte, og rundt halvannen time senere fikk jeg nytt hogg. Inn kom ei ny kubbe; 110 cm og 10,97 kilo! Nye drifter fulgte, og når mørket satte inn kunne vi notere 9 gjedder. Foruten madammene veide resten mellom 2 og drøye seks kilo. Etter nærmest talt enorme mengder med fisk mellom 5 og drøye 8 kilo på Jaren var det herlig å endelig runde tosifret, men jeg må innrømme at de kom litt for tett. Får håpe det ikke tar like lang tid før neste tier dukker opp der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med en velfortjent "tio-klubbare" herfra, Cato.

Du har ingen bilder av skjønnheten da? :)

Øøøøøhhhh...

Du fikk med deg at det var to fisk Per Rune?

Grattis med fine damer fra Hadeland Cato.

Damene fra Hadeland er det nok Tor Ola som tar seg av! Distriktsbefrukter Dehli...

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UPPS!

Per Rune hadde faktisk helt rett, muligens uten å vite det. Ved nærmere studering av bildene ser jeg at det er samme fisk, som altså hogg først klokka 13.54 og senere klokka 15.36. Forskjellen på vekt og lengde må nok tilskrives stress fra vår side når det gjelder veiing og måling. For mitt vedkommende behandler jeg det som EN fisk og en fangst, og lar den bli stående på 10,67, selv om den selvsagt teoretisk kan ha spist en sik eller abbor mellom de to gangene den hogg. Men på den positive siden kan man trygt fastslå at C&R funker om man bare gjør det riktig.

Men altså; dette er samme fisk som hogg to ganger med drøyt halvannen times mellomromHvordan vi hadde grepet det an dersom Trond hadde fått den ved ett av tilfellene får bli en annen historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UPPS!

Per Rune hadde faktisk helt rett, muligens uten å vite det. Ved nærmere studering av bildene ser jeg at det er samme fisk, som altså hogg først klokka 13.54 og senere klokka 15.36. Forskjellen på vekt og lengde må nok tilskrives stress fra vår side når det gjelder veiing og måling. For mitt vedkommende behandler jeg det som EN fisk og en fangst, og lar den bli stående på 10,67, selv om den selvsagt teoretisk kan ha spist en sik eller abbor mellom de to gangene den hogg. Men på den positive siden kan man trygt fastslå at C&R funker om man bare gjør det riktig.

Men altså; dette er samme fisk som hogg to ganger med drøyt halvannen times mellomromHvordan vi hadde grepet det an dersom Trond hadde fått den ved ett av tilfellene får bli en annen historie.

Det har skjedd mer enn en gang at samme fisk har blitt tatt bare med noen timers mellomrom og at vekta har vist forskjellig. Selv om det er samme fisk, så er det to forskjellige fangster. En matbit på noen hekto har vært innen rekkevidde. Når det kommer til lengdemåling er ikke det alltid lett å få 100 prosent nøyaktig.

Uansett stort grattis herfra! -)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitt au, for meg personlig melder jeg den inn som en fisk. Den hogg btw på en Big Bandit. Ikke min egen farge, derimot en synkende variant. Vannet er kaldt, så å fiske relativt dypt og sakte var tydeligvis greia. Forøvrig hogg mye fisk temmelig forskitig, de var omtrent bare borti og dytta på Banditen. Noen missa vi, andre fikk vi kroket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.