Gå til innhold
Fiskersiden

Ormhilleren på fredag morra


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

Vel.... kom hjem og fikk vite at det er planleggningsdag i barnehagen på fredag, så der røk den muligheten dessverre. Får nøye meg med en kveldstur til Bontelabo istedenfor.

:) På bontelabo var det reinaste FStreffet i kveld, og nokre fekk seg ny art, andre ny pers.... :) Sjølv hadde eg nok med å fylgja med etter kvart som fiskane kom på land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rekker neppe 7bussen. Ser jeg ikke har mat så da må jeg innom og hente det først.

Ellers tror jeg at jeg har funnet ut hvorfor jeg ikke har fått kveite der i det siste. Det er rett og slett fordi jeg ikke har hatt med podinnen og dermed fått hennes fiskelykke. Så i morgen skal jeg holde telefonkontakt og se om ikke jeg kan få meg litt trådløs fiskelykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers tror jeg at jeg har funnet ut hvorfor jeg ikke har fått kveite der i det siste. Det er rett og slett fordi jeg ikke har hatt med podinnen og dermed fått hennes fiskelykke. Så i morgen skal jeg holde telefonkontakt og se om ikke jeg kan få meg litt trådløs fiskelykke.

Hvis du ikke får kveite kommer det ene og alene av at haillet ikke er godt nok.

Har du dame, er hun klar for utbytting. Det minste man kan kreve av ei jente er at hun sørger for bra kveitefangster.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en særdeles irriterende start, der 30 sekunder kostet meg 2 timer fisketid, dvs bussen hjemmefra sneik seg avgårde uten meg, selvom jeg kom løpende som en tulling og veiva med stenger og ryggsekk, kom jeg meg ut med 1010 bussen.

Det var et ikke ueffent syn som møtte meg:

091020090819e90614e537d344d98a.jpg?40

Som vanlig syntes jeg at jeg måtte starte med å dra opp en fisk, men når jeg trengte to kast for å få en liten lyr begynte jeg å ane at dette ikke bar veien.

Dog ikke lenge etter satt jeg med to snører ute og kaffekopp i hånda. Og det varte ikke lenge før det nappet. og nappet igjen og igjen, men ingenting på.

Pokkers agntyver, tenkte jeg da, men når agntyven endelig satt fast var det jo unektelig ganske festlig.

0910200908456173e0adaa7b48859c.jpg?39

Ikke så lenge etter satt det også en slik en:

09102009085364a385d6a1f54f148c.jpg?99

1.14 og en fremtidig middag.

Da erklærte jeg min tidligere kveiteplass som nedrangert til hyseplass, og begikk meg over til den andre plassen som skulle prøves. (Før har jeg fått torsk fra 2-6kg der så litt forhåpning hadde jeg)

Slik så da basecampen ut etter vel en time:

091020090825601edec3397d419ba3.jpg?92

En typisk ølgyltcamp (med en uvanlighet)

Og utsikten var god (synsmessig ihvertfall)

0910200909021fcaafcb30334f0c88.jpg?55

Der satt jeg og leste ved siden av bålet (det kom noen iskalde gufs av og til) og reiste meg opp og plukket opp litt sei og lyr på sluk av og til. og hadde det egentlig veldig fint.

Boka vokste også et hakk når jeg kom til denne passasjen: Var det ikke dette som var å leve? Det trodde jeg alltid siden. Var det ikke svabergene, sjøen og himmelen som var selve livet?

Så stappet jeg meg en pipe, og akkurat når det var god fyr i den måtte det selvfølgelig bite på nok en agntyv:

0910200909343ca9e448de0b45cd97.jpg?46

Men så ble det stille, veldig stille, og jeg begynte å vurdere hvilken buss jeg skulle ta hjem.

Plutselig tok det på begge snørene samtidig, og på begge satt det en slik en:

0910200909097862bab54d914d84b8.jpg?54

Og ikke nok med at denne hadde fingerheklet snøret rundt hver eneste labb så sprang den rett opp i tacklehaugen og krøket seg fast i flere kroker. Agntyv som virkelig mener alvor.

Da konkluderte jeg med at jeg bare kunne gi meg før jeg dro opp hver eneste sjøstjerne og. Under pakkingen oppdaget jeg en fyr som hadde fått seg en skikkelig blekkout:

091020090939e138ed6c878b40f3bf.jpg?7

Var ikke like kul nå.

Og alle de overlevende var enige om at det hadde vært en fin tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er tilbake på dei kantane av Vestlandet på mandag, men om det vert fiske så må klokka ha passert 1900 før det vert aktuelt. Men etter å ha vore på posten i ettermiddag og henta ut nytt surfutstyr så er eg svolten på å få testa det ut, så kom med forslag. Eg bur inne i byen, men jobber ute på Frekkhaug, Meland kommune. Alt stort og gromt er spanande. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.