Gå til innhold
Fiskersiden

Nå drar jeg ut å fisker i 2010 :) På jakt etter Storlyren.


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

Stripet Sypike.

Er dette en vanlig Sypike ?

Sypike.jpg

Sypike2.jpg

Kan ikke huse i farten at jeg har sett disse stripene før....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 284
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Helt vanlig sypike ja :D

Ok, takk :D

Fikk et par av de med striper.

Ser jo dette på Brosmer innimellom også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått sypiker i utallige forskjellige mønstre, det virker som det er ganske bra forskjell i utseended deres ut i fra hvilken type bunn det er i området de holder seg i.

Det eneste som ikke endrer seg er matlysten ser det ut til. :D

Endret av Trønderflua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått sypiker i utallige forskjellige mønstre, det virker som det er ganske bra forskjell i utseended deres ut i fra hvilken type bunn det er i området de holder seg i.

Det eneste som ikke endrer seg er matlysten ser det ut til. :D

Fikk flere i går på nøyaktig samme plass, de hadde ikke striper.

Men det var verdt det, fikk pers på noe annet til slutt allikevel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Slukkasting er ikke helt minn greie lenger men når jeg får noe for meg eller får lyst på noe så prøver jeg å gir meg ikke med det første.

Stor lyr, eller lyr over 6 kg vill jeg ha å har brukt litt tid på det i det siste.

Startet forsiktig på Kvisthaugen forige uke etter jeg ble sykemeldt pga ryggproblemer.

Lyr1-1.jpg

lyr2-1.jpg

Noe smått ble det, stedet har gitt fine Lyrer så det var et greit sted å starte med forsiktig kasting siden ryggen var vond.

lyr4.jpg

Bodil klarte dette kunstykket.

Fisken fikk "øye på" sluken her.....

lyr3-1.jpg

lyr5.jpg

lyr6.jpg

Første forsøk ga lite.

Andre forsøk ble Ladden å sønn med.

lyr7.jpg

lyr8.jpg

lyr9.jpg

Bytta litt på denne dagen, meiting å sluk kasting.

Kun Sypiker å smånapping på agnet å lite action på slukene også, men så nappa det litt till på et langt kast hvor jeg lot sluken gå helt till bunn, opp kom denne.

lyr10.jpg

1,9 å pers på sluk så langt :)

lyr11.jpg

Kun sei på Bodil.

lyr12.jpg

Ladden fikk Torsk Sei å Sypike om jeg husker rett.

Desverre kun tang på Markus men allikevel morro siden han tror det er fisk hvær gang, he he.

lyr14.jpg

Nemi koser seg med stekt Lyr.

Lyr15.jpg

Yammi.

Snakker alltid med fiskeintreserte folk om fiskeplasser osv, en bekjent hadde tipset meg om en plass hvor det har blitt tatt en del Lyr mellom 3 å 6 kg.

Lyr på denne str var vanlig der å dette er en plass det sjeldent blir fisket på både pga tilgjengelighet å beliggenhet.

Forsøk nr 3:

Første kast.....

Lyr16.jpg

Lyr 2,68 å ny pers.

Så dukket denne karen opp, er vel Sei med litt sprø farger ?

Kul var den å den fikk gå i vannet igjen.

lyr19.jpg

Pumpa gikk å jeg ville ha mere Lyr, de er så agressive å kule å fiske å plassen virket veldig bra.

Drøyde ikke lenge før det smalt till i stanga igjen, DEILIG.....

Kjente denne var større å ble en stund bekymra for å miste den siden den var så sinnsykt aggresiv.

lyr17.jpg

Ny pers 3,28 kg, sinnsykt morro.

Ga meg etter denne, ville ikke men måtte så det var bare å pakke sammen.

lyr21.jpg

Hel sei i magen på den ene Lyren, skal prøve meg på denne plassen med dupp å en halv småsei.

Tror det kan funke, hva tror dere ??

lyr13.jpg

Mere stekt lyr på menyen, dette er godt.

lyr22.jpg

Greit med rengjørings hjelp også da.....

lyr20.jpg

I går ble det ca 3 timers fiske å kun Sei å få, masse små sei.

Fornøyd så lagt, men målet er ikke nådd.

Dro ut på stigende flo før fuglene feis i dag mårres også så fortsettelse følger.........

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6kg+ lyr er mere morro på flue :D

Du får ha lykke til da! :dribble:

Drøyer en stund før jeg tar i fluestanga, men tviler ikke på at det er morro :dribble:

nå fikk jeg lyst til å ta en tur til skarsundet med flua gitt..

Hyggelig, lykke till ;)

Lyr er gøy :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vesle med fargane er ein infantil lyr. :dribble: Elles såg dette artig ut. Fekk lyst å fiske lyr skjølv. :dribble:

Morro dette, kule farger på baby Lyren.

Ser du hva den hadde i magen også ?? på haleformen kansje......

Grattis med ny pers! :o

Takker, jakten forsetter.

Målet er rundt 6 kilo så det burde la seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Gleder meg til fortsettelsen! Har planer om å perse på lyr sjølv... ( 4 kg) Kva sluk er det du bruker? Sjølv har eg best erfaring med Møre silda og Atom Silda! Har du testa med jigg etter lyren? det skal og vera bra... Eg plar og å ha ei opphenger floge 30 cm foran sluken, det gir lyr i bøtter og spann! :dribble:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :o' date='24 mai 2010 - 17:24' timestamp='1274714660' post='595678]

Morro dette, kule farger på baby Lyren.

Ser du hva den hadde i magen også ?? på haleformen kansje......

Ein liten leppefisk av eit slag og ein liten lyr eller sei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Gleder meg til fortsettelsen! Har planer om å perse på lyr sjølv... ( 4 kg) Kva sluk er det du bruker? Sjølv har eg best erfaring med Møre silda og Atom Silda! Har du testa med jigg etter lyren? det skal og vera bra... Eg plar og å ha ei opphenger floge 30 cm foran sluken, det gir lyr i bøtter og spann! :dribble:

Sluken jeg har best erfaring med så langt husker jeg ikke navnet på men skal legge ut bilder av den.

De slukene "som skal være bra" å som jeg har fått anbefalt i butikk å av folk har jeg ikke fått Lyr på enda, kun Sei.

Skal teste med flue på :D takk for tipset.

Lyren finner du i tarebeltet, dvs at sluk kanskje ikke er d rette her.

Jeg har fått mye fin lyr, men det absolutt beste agnet er flue...flue eller shad-jigger.

De er også det beste å fiske med da du skal lirke agnet gjennom taren, jo mer krok jo mer trøbbel (sluk).

Kaster i tarebeltet, har ikke store problemer når jeg setter meg fast pga overkill sene.

Men kommer til å teste nye ting som kastedupp med agn å kansje også andre ting du nevner her :dribble:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa dupp med reker etter de i skarnsundet en gang, men reka fikk aldri være i fred for småseien, så var ingen stor suksess for min del.

De fleste lyrene vi tar på flue der ute, tar gjerne rundt 2-3m ut, så det trengs ikke ekspert-kunnskap om fluekasting for å ta de på flua heller. :withstupid:

Bare få flua utfor kanten, la den synke litt og rykk kjappt i snøret når du drar inn. Utraset til en 4+ lyr på #6 1-hands fluestang er priceless. :blush::dribble: :dribble:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje shad med flue som opphenger over hadde funka?

Ellers kan jo duppmeite være lurt på den siste plassen der det er ganske grunt.

Skal prøve med dupp der ja, å en fersk filet ;)

Testa dupp med reker etter de i skarnsundet en gang, men reka fikk aldri være i fred for småseien, så var ingen stor suksess for min del.

De fleste lyrene vi tar på flue der ute, tar gjerne rundt 2-3m ut, så det trengs ikke ekspert-kunnskap om fluekasting for å ta de på flua heller. :withstupid:

Bare få flua utfor kanten, la den synke litt og rykk kjappt i snøret når du drar inn. Utraset til en 4+ lyr på #6 1-hands fluestang er priceless. :blush::dribble: :dribble:

Tørr ikke bli sett med fluestang, men flue som opphenger kan jeg tillate meg.

En seifilet tviler jeg på at noe annet enn Lyren tar på plassen dupp skal testes.

Reke blir litt lite, Lyren har STOOOR munn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med flotte fisker og fin-fin steikemat.

Den beste fluen for lyr er børstemark immitasjon.

Har hatt noen gode fangster på den...:withstupid:

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=34895&st=0&p=406912&hl=b%F8rstemark&fromsearch=1entry406912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt en god del lyr på grønn gummimakk, helst den gamle typen med hvit tupp, men denne tror jeg ikke er å få tak i lengre.

Bruker en sluk som kastevekt, fjerner treblen, knyter på en snørestump på 20-30cm og fester gummimakken.

Er skeptisk til opphengere, veldig lett at sluken drar langs bunn når lyren går ned til bunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :)' date='24 mai 2010 - 19:25' timestamp='1274721917' post='595708]

Tørr ikke bli sett med fluestang, men flue som opphenger kan jeg tillate meg.

Det er jo fluestang med et flyt/synk3 snøre du må bruke, opphengere..?? det er jo lov å prøve da, men er redd for det blir mye napp i taren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.