Gå til innhold
Fiskersiden

deres værste fiskeskade


christ3103
 Share

Recommended Posts

hei synes det hadde hvert morsomt og høre deres skader inne fiske.

min værste er vell at jeg fikk en gjedde på 10 kg jeg slo den hardt i hodet med en åre sånn 5 ganger for og avlive den. men fikk ikke løs kroken så jeg dro hjem for og hente tang da jeg og gjedda kom dit og jeg skulle ta ut kroken. bestemte gjedda for og våkne opp fra de døde og tar et realt hopp og kjører kroken tværs gjennom tommelen min. så der var jeg kroket sammen med en gjedde men ikke nokk med det så bestemte den seg for og bite meg.

ps: drittgjedde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pigghå stuck me in the knuckle once and it got infected... wasn't so sore tho.

most painful was a big blåstål the took a svenskepilk of all things. It wriggled so much when unhooking that I got the hook in my hand twice, so to stop it wriggling I gripped it harder and got a palm full of spines. I tried to throw it out of my hand and somehow ended up with my finger in it's mouth along with the hook, the teeth scraped my finger and the hook went in again. Once I got my finger out I whacked it on the head with a priest and cut it off the hook with a knife... my hand was a bloody mess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Mista en stappfull fiskekasse på tåa engang . Som ikek det var nok så hadde jeg ingrodd tånegl i itlegg. Har vel aldri ytra så mye banskap på en og samme gang før. Konklusjon : Ikke mist en fiskekasse med 50kg fisk på en infisert betent vond tå. IT hurts like a MotherF***er.

Endret av onkelkim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mest alvorlige var på den første fisketuren som guttunge. Fikk store skader på sentralnervesystemet, og ble aldri igjen den samme. Nå har jeg problemer med f.eks. å konsentrerer meg om arbeid og sånn. Tankene vandrer avgårde på fisketurer langs kyst og til fjells. Og det blir ikke bedre med årene, snarere værre.

Men det er helt uaktuelt å oppsøke hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som guttunge datt jeg i steinura og kuttet meg "badly" i hånda, men ved hjelp av stangfuteralet som bandasje kunne jeg fiske resten av dagen...... :) kan trygt si at det var en del blod.

Laksefiskeuke i Namsen - skulle hente markbøtta i krattet, og der sto det en pinne rett ut som lette seg inn i øyet mitt......... slapp unna med et rift i øye og litt "shaky"

Glemte denne - stor laks på enhånds, klarte å sette fingrene borti snella med sveiv som gikk rimelig fort rundt. Blodet skvatt litt da og fisken forsvant.........

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under stalking etter karpe tro jeg på en rund stein som lå skjult i gresset, tro over så kraftig at jeg nesten knakk ankelen. I tillegg landet jeg med albuen oppå stanga så den knakk. Både ankel og stang lot seg reparere...!

Under gjeddefiske holdt jeg på å miste ei gjedde i 2-3kg størrelsen uti. Tok da tak i wobbleren som stakk ut av gjeddekjeften med det resultatet at jeg ble solid kroket inni håndflaten. Dermed hang fingrene lagelig til for gjedda som hogg til. Unødvendig å si at det var smertefullt og at det blødde mye, men etter mye banning klarte jeg både å få avkroket gjedde og meg selv. Og hånda og fingrene kom fra det uten varige men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer fekk eg slått løs en liten splint inne i venstre tommel. Var en kombinasjon av uoppmerksomhet, fluesnelle og sprek Alaska-laks :)

Var jævlig vondt i begynelsen, men nå er det vare en rar lyd når eg klemmer på skadestedet. Ting går seg til.

Ellers så var en trippelkrok plantet godt inn i ørebrusken ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min skade er ikke så ille da,men det var littegranne vondt :) hele familien (på fem personer) satt å fiska i en liten båt i sjøen. Jeg brukte pilk med hekle og en torsk på 1,5kilo tok. da vi fikk den opp i båten , akkurat idet pappa skulle ta ut kroken fra kjeften(jeg måtte jo holde stanga) satt den ene heklekroken seg fasti tommelen.(heldigvis var det ingen skarp krok...) og torsken bestemmte seg for å sprelle litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Spinner gjennom øyebrynet.

*Ownerkrok med SØ hengende fast i finger da jeg var i båt på toppen av et stryk. Takk kjære kunde for at du løfta fisken rett opp av vannet og mot ansiktet mitt. Var bare og røske krok ut igjen, hadde ikke følelse i fingeren på 4mnd.

*Noen lure folk fant ut at det var smart og sette en blikkboks med skarpe kanter på et bord i tøff sjø ombord på MS Gotland.Jeg måtte ta et støttesteg etter balansen og kjørte lokket på blikkboksen godt inn til beinet på ringfingeren. Ble et tøft arr i det minste Carl Oskar, så takk for deet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet en wobler ned mot bakken jeg reagerte jo fort selfølgelig og skulle ta den før den gikk i sjøen, det som da skjedde var at den hekta seg på kneet og jeg med god fart på hånda kjørte hånda rett i wobleren, så da gikk jo 2 av krokene inn i kneet og den andre inn i hånda, så stod jeg der hekta fast til kneet med mothakene inne begge plasser, gikk greit å røkke den ut av kneet men satt bom fast i hånda, legevakt ble ende stasjon på den turen,FJOLS ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var å fisket i nord der faren til en kompis av meg skulle kleppe en stortorsk. faren ble så ivrig at han stakk kleppen i leggen min.

jeg og en kompis skulle ha uti et hekle etter sei, det var ca 6 sylskarpe kroker på den og samtlige satt i handa/armen min etter jeg skulle kaste ut hekle fra båten.

nestenulykke(alvorlig) Min far og jeg dorget på hytta på Hvaler etter makrell. pappa styrer 16fots båten med påhengsmotor. utstyret var et hekle med 0.90 mono. pappa har ikke fisket mye så han surra sena 3-4 ganger innerst på pekefingeren. han tok en sving for å snu båten og vips gikk snøret i propellen og begynte å dra. heldigvis fikk han surra sena av fingeren. fikk et dypt kutt men det kunne gått værre. sena var totalt ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under en fisketur ved skorpeskjæra ikke langt fra Måløy gikk vi i land for å strekke litt på beina. Da jeg skulle ombord i robåten igjen gled jeg å stupte på huet ned i båten, noe som senere viste seg å ha resultert i et brudd i skuldra.

Gjorde ikke så vondt aller først, men kjente jo at noe ikke var som det skulle, smertene kom definitivt da jeg fulgte Ingars forslag om å " strekke på armen for å se om det gikk seg til".

Sykehuset i Nordfjordeid konstanterte brudd og sendte meg hjem med en pose pinex forte som jeg kunne ta "ved behov", noe som gjorde at siste halvdel av turen hjemover forgikk i pillerus.

Ellers så er det heller ingen høydare å få en av krokene på makrellhekla i fingeren når det er stor sprellende makrell på de andre krokene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.