Gå til innhold
Fiskersiden

Abbordrømmen


Oz
 Share

Recommended Posts

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk noen timer til rådighet i kveld også. Måtte bare ta turen tilbake til trytene... Ble ingen skikkelig store i dag, men endte på 12 fisk på mellom 500 og 750 gram. Grei nok uttelling, og fin snittvekt. Hadde dette vært før torsdag hadde jeg vært dritfornøyd, nå er jeg mest fornøyd med å ha kommet meg ut og virkelig kost meg med jigginga. Fytterakkern så gøy dette fisket er!

4651247720_2afef8b176_b.jpg

4651247728_2bd8615876_b.jpg

4651247736_5e61ee5897_b.jpg

4651247748_d692cfd5f0_b.jpg

Vakker fisk, magisk maikveld. Bedre enn noen sangkonkurranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Var en tur etter abboren og ørreten i vannet igjen på torsdag. Ble fem, seks abbor. Største på rundt 7-800 gram. Ellers var det temmelig tregt, og langt mellom huggene. Brukte endel tid på å lure ørreten også, men den ville ikke i det hele tatt. Mistenker vanntempen for å ha noe med det å gjøre, 25 grader i vannet er neppe ideelt... Noen som har erfaring med ørret og abbor i såpass varmt vann?

image-upload-185-772327.jpg

Turens største på vei tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jigging her også? 7-800 gr. er fin fisk det; har selv planer om å prøve meg etter større abbor nå etterhvert som det nærmer seg høst og litt kaldere vann.

Ja, fikk de to største på jigg (den på bildet og en på rundt halvkiloen), resten (noen småtasser) tok på spinner mens jeg prøvde å lure ørreten. Testa litt med popper også, men føltes ikke helt riktig da jeg ikke så noe jaging i overflata, og jeg ikke har greie på metoden... Tror du må henge med en gang og vise meg det fisket der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Ja, fikk de to største på jigg (den på bildet og en på rundt halvkiloen), resten (noen småtasser) tok på spinner mens jeg prøvde å lure ørreten. Testa litt med popper også, men føltes ikke helt riktig da jeg ikke så noe jaging i overflata, og jeg ikke har greie på metoden... Tror du må henge med en gang og vise meg det fisket der :)

Er gjerne med på det. :thumbsup: Jeg har en heller lusen abbor-pers. på ca 220 gr., så hadde ikke gjort noe å pyntet på den heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det ble en liten på sparket-tur i kveld. Fisket var passelig tregt, og det ble kun to fisk på meg, i tillegg til et par, tre hugg. Det gjør ikke så mye at det er tregt, når fiskene som kommer opp er nokså bra...

Turen starta litt medium med at motoren ikke ville starte, og at ekkoloddet heller ikke ville gi tegn til liv. Nok en gang måtte planer om en mer seriøs kartlegging av vannet skrinlegges, og vi satsa på abborjigging for fullt. Vi ville teste et par plasser vi hadde sett oss ut som interessante da ekkoloddet ville fungere, og fikk brukbar klaff på første plassen ganske kjapt. Andre kastet mitt landet pent inne ved sivkanten, og etter noen meters jigging begynte sena å danse ved et spinnstopp. Tilslaget sitter, og fisken reagerer på en måte som fort får meg til å tenke "stor". Lite vilter sprelling, tyngde og rolige små utras. Noen heftig fight var det ikke, men den viste i alle fall at den kunne hvis den ville. Vel i håven blir den veid til 1000 gram på en prikk, og jeg er allerede godt fornøyd. fem, seks kast senere sitter turens andre og siste fisk. Denne oppfører seg nokså likt, og veies til pene 1060 gram. Joda, dette er ikke dårlig! Etter dette var det stille og rolig. Et par hugg som ikke sitter er beholdningen min, mens Kjetil får en fisk på rundt 6-700 gram. Denne blir vippet i vannet igjen uten videre dilldall.

4961514520_a62c242052_b.jpg

1000 gram nøyaktig... Ikke en vekt det er lett å tro på, egentlig :thumbsup:

4961514536_87667a676f_b.jpg

Tilbake med seg.

4961514542_779a7ca38d_b.jpg

1060 gram. En mer troverdig vekt.

Det begynner å bli tidlig mørkt nå, og selv om dagen har vært helt fantastisk her må jeg innse at det går mot høst... Høstfiske etter abbor er jo ikke feil, men kveldsturer blir fremover vanskeligere å få til. Middag skal spises og unger skal legges og vips, så er det natta... Likevel, dette blir nok ikke årets siste tur etter de stripete rovdyra i skogen... De er jo aldeles fantastiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!

Det releasebildet av abboren var forøvrig utrolig lekkert :thumbsup:

Ja, sant det ble bra? Kjetil treffer i blant altså! :D

Her er forøvrig det neste bildet i serien :bow: Måtte tørke litt av kameraet etterpå...

106848_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig Åsmund, godt at noen får fisk :D Supre bilder og flott fangst!

Ja, noen må nesten ta grep på egenhånd når andre feiler monumentalt :) Veldig synd dere blanket i helgen, men det skal jo ikke være for lett heller.... Desverre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.