Gå til innhold
Fiskersiden

Artsrik tur på fjorden


ChristerGj
 Share

Recommended Posts

Måtte benytte meg at det strålende været som var i går, og trakk derfor med meg båten og slapp den ut i utløpet på Nidelva. Det var ikke så mye som en krusning på sjøen og for det meste ingen avdrift. Startet med et par nedslipp etter blåkjeften, noe som ble belønnet med et lite eksemplar av arten på det andre nedslippet.

bl.jpg

Tok et nedslipp til ute i blåkjeftland som ble belønnet med en lusuer, før jeg flyttet på meg. Tenkte å teste blåkjeften på en plass hvor jeg ikke har fått den før, tok ikke lange tiden før det nappet, og opp kom nok en lusuer og ei lange på et par kilo. Flyttet imidlertid på meg en gang til etter at svarthåene fant agnene mine, bort til øyepålland. Det ble da noen av de og før jeg gikk lei.

yepl.jpg

Ble noen fler som ble brukt som agn. Stort sett 70-104g.

I det jeg skulle slippe ned hekla oppdaget jeg en liten stim på ekkoloddet på ca 20m dyp. Kunne se hekla mi på loddet, og sveivet opp denne til jeg så den hang midt i stimen. Kunne se noe smånapping og sveivet opp. På nederste kroken på småkrokshekla hang arten jeg håpet stimen besto av..

brisling.jpg

Brisling og art 93 :) Begynner å gå ei stund mellom hver av de nå. Hele 12cm og 11,5g - beist!

Etterpå flyttet jeg meg bort til dypere vann, 240m. Herlig å kunne fiske med 300g søkke og ikke ha en mm avdrift! Ble raskt ei sterk brosme på knappe 4kg og ei lange på ca 4kg i det Simon ankom med nybåten. Simon dro desverre med seg vinden som var ute i gaulosen - sabotasje! Vi forsøkte oss litt hist og her, bl.a. et par drift ute i blåkjeftland med en fisk på 950g på meg og en fisk på 1,1kg på Simon. Når jeg til slutt oppsummerte dagen kom jeg fram til at det hadde blitt blåkjeft, brosme, lange, torsk, hyse, hvitting, sei, svarthå, hågjel, lusuer, øyepål, sypike og brisling, samt at ei sild datt av og spratt via ripa og ut i vannet igjen. Skulle bli 13 (14) arter det, og er vel godt over snittet på en tur her ute for vår del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk. Ble en tur midtfjords i går - vi rakk akkurat å komme ut slik at vi fikk med oss at det blåste opp. Kokte med brisling overalt rundt båten utpå der, fant derfor fram mikrohekla og prøvde. Brislingen bet bitevillig, her er noen av de første som kom opp

07062010388.jpg

Veide inn det største beistet til 16.9g, "ny pers". Ble ellers lite effektivt fiske, så storlanga får vi ta siden en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.