Gå til innhold
Fiskersiden

Haugaland havfiskeklubb


BINN LADDEN
 Share

Recommended Posts

Sånn er poengfordeligen inntil videre i Haugaland HFK.

Pigghå 3 poeng. Blir satt ut igjen å vekt teller ikke.

Skate 3 poeng. Blir satt ut igjen å vekt teller ikke.

Svarthå 1 poeng. Blir satt ut.

Siden fisket hovedsakelig fåregår på dypet er det Brosmer å Langer/Blålanger vi drar opp.

En klubbtur "på dypet" blir normalt poensatt slik :

1 poeng pr kilo matfisk.

1 poeng pr sort.

5 poeng størst fisk.

6 poeng mest fisk.

4 poeng nest mest fisk.

2 poeng 3 mest fisk.

Når det gjelder fisket på grunnere vann har vi ikke blitt helt enige men regner med at etter styremøte om kort tid blir vi enige her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 261
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var hjemmesiden på nett :withstupid:

Ikke akkurat intresang enda men den vill utvikles etterhvert.

http://haugalandhavfiskeklubb.com/

Klubbtur igjen neste søndag, håper yr tar feil "igjen" siden det ser ut til at være blir surt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det klart for klubbtur nr 3 i mårra.

Været har snudd så det ser ut till å bli en fin dag på sjøen med 14 påmeldte mann :thumbsup:

Jeg skal teste min nye Stella 10000 på dypet i mårra, første gang for meg med haspel på så dypt.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brillefint vær idag, regnet kom ikke før vi hadde veid inn.

Har ikke helt oversikten over hva alle andre tenker om dagen, men jeg er ganske fornøyd.

Det var 11 mann som deltok idag, ganske greit til å være 3. tur etter klubben blei stifta.

Fikk en pigghå(utsatt igjen), ei lita søt brosme, ei lita lange og ei skikkelig fin lange på drøyt 14 kilo :) .

Testa ut ny patent i forbindelse med dregginga idag, funka kjempefint.

Tror jeg satte klubbrekord i dreggopptrekk mtp. tid, har aldri dratt opp 400 meter sååå fort før.

Et annet prosjekt av typen elektrisk winch blei også testa ut i en av båtene idag...."FAILED".

Skal slenge ut et og annet bilde når jeg får orden på ting her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei dratt mye Lange i dag :)

Men dagen i dag for min å Bodil sin del gikk ikke så bra, flatt batteri å mye knot på mårran gjorde at vi kom seeeeent igang med fisket.

Kun 1 Lange i båten.

Grattis til Thomas turbo med Blå Lange :)

Noen bilder dukker opp etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette må du fortelle, å om alle turene på Blålange plassen hvor ALLE andre får den blå men ikke Ladden........ :rolleyes:

Eller venter du på den rette, så du får N.Rek på den blå kansje ??? :thumbsup:

Fisking er en merkelig ting med mye tilfeldigheter.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av våre medlemmer hadde montert winch på ei litt brei trommel, målet var å dra dreggen rett opp elektrisk.

Tror han sleit litt med frikoblinga, den levde visst sitt eget liv hehe.

Men er ikke i tvil om at han kommer sterkt tilbake neste tur.

Skal ta et par bilder av min nye patent, legger det ut i løpet av uka tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror min patent på dregginga gikk kjappere en enn patenten til Ladden uansett på søndagen, jeg festet meg til en blåse som står der ute fast.

Teknikken jeg brukte :

Lagde en løkke på et tau jeg har i båten å kastet den over blåsa i ekte Cowboy stil :thumbsup:

Kjappere blir det ikke..........

Blåsa som ligger der ute fast ga en 16 kilos Lange for et par uker siden.

Den er merket med svart malig men har ALLDIG sett noen bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra initiativ, gutter. Bor selv på Karmøy og kommer nok til å være med dere på første prøvetur om det passer med jobb og privatliv. Er det bare å møte opp første gangen og satse på at folk har plass i båtene? Har båt selv men ligger dessverre på "feil" side av øya.

Uansett så hadde det vært morsomt å prøvd, har flere kompiser som også kunne tenkt seg å bli med.

Når dere fisker i Nedstrandsfjorden osv, hvor mye sen trenger man for å komme til bunns? Har bare 200 meter på snella, noe som holder rikelig på vestsiden, men virker ut som det er rimelig knapt innover fjordene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra initiativ, gutter. Bor selv på Karmøy og kommer nok til å være med dere på første prøvetur om det passer med jobb og privatliv. Er det bare å møte opp første gangen og satse på at folk har plass i båtene? Har båt selv men ligger dessverre på "feil" side av øya.

Uansett så hadde det vært morsomt å prøvd, har flere kompiser som også kunne tenkt seg å bli med.

Når dere fisker i Nedstrandsfjorden osv, hvor mye sen trenger man for å komme til bunns? Har bare 200 meter på snella, noe som holder rikelig på vestsiden, men virker ut som det er rimelig knapt innover fjordene.

Nå tviler jeg på at du har lest hele tråden, men har unnagjort klubbtur 3 nå.

Det er ca 400 meter der vi fisker mest så du bør ha minimum 5 600 meter på snella di.

Er du intresert i klubben så går neste klubbtur fra kyvik kaien i Haugesund.

Bare å ringe meg om du vill : 41471931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :)' timestamp='1287656118' post='624921]

Nå tviler jeg på at du har lest hele tråden, men har unnagjort klubbtur 3 nå.

Det er ca 400 meter der vi fisker mest så du bør ha minimum 5 600 meter på snella di.

Er du intresert i klubben så går neste klubbtur fra kyvik kaien i Haugesund.

Bare å ringe meg om du vill : 41471931

Joda, har lest hele tråden og på hjemmesiden og ser at dere akkurat er ferdig med en tur. Grunnen til at jeg spør om Nedstrandsfjorden er bare på generelt grunnlag - har hørt mye bra der inne.

5-600 meter ja, hvor tykk sen bruker dere da? Håper jeg får plass til såpass på snella mi.

Jeg ringer eller sender mail, takk for tilbakemelding :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker vel fra 0,35 til 0,50 fibersnøre, selv bruker jeg 0,40mm(men skal gå ned ved neste skift).

Har 450 meter på den minste snella mi, den holder akkurat, men skulle helst hatt litt mer.

Vi kommer selvsagt også å fiske på grunnere vann noen turer, da er det ikke så nøye hva du har av meter.

Når det gjelder loddvekter så varierer det fra 2-300 på grunna, til 8-900 på det værste ved dypt fiske.

Selv har jeg ikke brukt over 600 gram der inne, men enkelte liker tyngre lodd enn andre.

Siden jeg har nevnt både loddvekter og snøre, kan jeg i samme slengen også nevne kroker hehe.

På dypet går det helst i stoore kroker, ofte 10/0 og 12/0.

Ring på forhånd før du henger deg på, så ser vi om vi har nok båter :) .

Forresten....hvilken snelle og stang har du?

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Tica Wave snelle som står på en Tica Bela 5`6 stang. Dette var et sett jeg kjøpte rimelig på trålbøteriet, hovedsaklig for å putre rundt ute på "grunna" på vestsiden, men her har det vært heller dårlig suksess. Noen langer på 4-5 kg på det meste, så nå er det nok! :)

Men jeg får kjøpe mer sen og evt gå til innkjøp av flere Jigger. Er det hovedsaklig jig dere bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Tica Wave snelle som står på en Tica Bela 5`6 stang. Dette var et sett jeg kjøpte rimelig på trålbøteriet, hovedsaklig for å putre rundt ute på "grunna" på vestsiden, men her har det vært heller dårlig suksess. Noen langer på 4-5 kg på det meste, så nå er det nok! :)

Men jeg får kjøpe mer sen og evt gå til innkjøp av flere Jigger. Er det hovedsaklig jig dere bruker?

Er vel hovedsaklig agn det går i på dypt vann, makrell ,sild og sei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :)' timestamp='1287764033' post='625243]

Stemmer det B)

Å reker.

Ja, der kan du se, har som sagt ingen erfaring med fiske på dypt vann. Kom gjerne med en anbefaling av sen på skittfiske.no eller andre nettsider.

Litt off topic; Ser under avataren din at du er Metal-fan, Mr Big Fish. Var du Volbeat på ByScenen i går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der kan du se, har som sagt ingen erfaring med fiske på dypt vann. Kom gjerne med en anbefaling av sen på skittfiske.no eller andre nettsider.

Litt off topic; Ser under avataren din at du er Metal-fan, Mr Big Fish. Var du Volbeat på ByScenen i går?

Volbeat er ikke metal :dribble:

Men nei, der var jeg ikke.

Sen er ikke tingen på dypet, fibersnøre "fireline" osv er tingen.

Dette kan vi prates om, du kan helt sikkert få lånt utstyr av oss om du sliter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :D' timestamp='1287785464' post='625346]

Volbeat er ikke metal :dribble:

Men nei, der var jeg ikke.

Sen er ikke tingen på dypet, fibersnøre "fireline" osv er tingen.

Dette kan vi prates om, du kan helt sikkert få lånt utstyr av oss om du sliter der.

Hehe, det finnes nok hardere Metal enn Volbeat, men det er iallefall i ene enden av skalaen ;) Men den diskusjonen kan vi ta på en fjord en eller annen plass i nærheten :)

Låne utstyr syter jeg litt med, greiest å ha utstyr selv synes jeg.

Har Fireline på et par av de andre stengene, men ikke mer enn hundre meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært å kjøpt meg ny sen, bom, søkke, kroker og litt annet knask. Jeg slo fra meg fireline, følte meg litt gjerrig, men å betale 1200,- for 500 meter kontra 200,- for Trilene som tar over 20 kg ser jeg ikke hensikten i. Så nå står det iallefall ikke på utstyret, heller fiskeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært å kjøpt meg ny sen, bom, søkke, kroker og litt annet knask. Jeg slo fra meg fireline, følte meg litt gjerrig, men å betale 1200,- for 500 meter kontra 200,- for Trilene som tar over 20 kg ser jeg ikke hensikten i. Så nå står det iallefall ikke på utstyret, heller fiskeren :)

1200 for 500 m, gisp.

Tørr ikke spørre hvor å du behøver ikke skrive det her, men neste gang skal du få et hint om hvor du kan handle billigere.

Neste tur går til Ryvarden om været er greit, der kan det være en del strøm så de 500 holder kansje akkurat :lolu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :)' timestamp='1287853601' post='625469]

1200 for 500 m, gisp.

Tørr ikke spørre hvor å du behøver ikke skrive det her, men neste gang skal du få et hint om hvor du kan handle billigere.

Neste tur går til Ryvarden om været er greit, der kan det være en del strøm så de 500 holder kansje akkurat ;)

Er ingen hemmelighet, var først på XXL og deretter på MX-sport på Raglamyrsenteret hvor de hadde 270 meter til 599,- pr rull, så jeg var i tillegg nødt til å skjøte.

Nå ble det iallefall sen på meg, så får vi satse på at det duger, visst ikke så får jeg bare handle igjen :o

Om det er noenlunde bra vær i morgen så tar jeg meg en tur ut på sjøen bare for å teste riggen osv, ser for meg at det er en annen måte å fiske på enn med pilk som jeg er vandt til.

Skal ned til sjøen å koke 10 hummerer til et selskap likevel, så kan være mulig å komme seg ut når denne ligger til avkjøling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempa med sene på dypt vann er jo at du mister følingen med tacklet ditt. I tillegg sliter du med å få innpå nok snøre av sterk nok type.

Skal du ha endel hundre meter snøre, får du kjøpt det utenom spoler.

Vet at det finnes flere butikker som spoler det rett innpå snella di for mellom 1 og 1,5 krone per meter.

Dette er ting du vil lære etter hvert :) .

Jeg har bestillt noe snøre til den ene snella mi nå, dersom det går lite innpå, kan du sikkert kjøpe resten av meg for en rimelig penge.

Dersom du syter med å betale 50-60 kroner per blylodd...pssst, jeg har over 1000 lodd på lager(billige) :o

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.