Gå til innhold
Fiskersiden

Haugaland havfiskeklubb


BINN LADDEN
 Share

Recommended Posts

  • Svar 261
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Thomas da....legger du stamga direkte ned på rekkverket når du sveiver inn?(au au sier stanga) Var noen lubbne brosmer dere fikk idag, ikke venn dere til slike fangster hehe. Middels fornøyd med egen fangst idag, men blei best i båten som vanlig....selv med to ekstra mann ombord.

Glemte kameraet mitt idag, mobilen fikk full vannplaning i det fuktige været(touch tlf).

16 mann som stillte opp idag, derav 15 medlemmer.

Flott levert folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var forresten akkurat resultatene ferdig beregnet etter dagens klubbtur.

Kan gratulere en viss Thomas med en ganske klar seier både mtp størst fisk og total poengsum.

Sender resultatene over til formannen, så går de videre ut til alle medlemmene på mail....pluss inn på hjemmesida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rap kommer, jobber med saken å samler inn bilder fra div kameraer :)

Likte stanga jeg kjøpte av Halfor, mmmmmm digg bue med noe tungt i enden som gjør motstand.

Teaser.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se der lasse fikk byttet ut antaresen sin :) haha jeg kjøpte meg ei kinetic wateerspeed som ga meg fin bue på en knurr og en 300 hundre grams torsk haha 30 - 50 lb du liksom...

Det er ikke en Sypike i enden, å ikke er det en 30 50 heller :ass:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første klubbur ble unnagjort forige Sondag med et godt oppmøte.

15 stk deltok noe som er knallbra :)

1-4.jpg

Snorre (sønnen til broder`n) er klar men ble med i feil båt.........say no more....

2-4.jpg

Ladden & sønn i ny fiskemaskin, grattiz til Ladden med ny båt.

3-4.jpg

Gps var en nødvendighet i dette været, men det ble bedre utover dagen.

Arild å jeg ankret opp på en av plassene som pleier å gi gode resultater men denne Søndagen beit ingenting på plassen.

Mistet også festet å driftet i flere timer før vi ga opp å prøvde en ny plass som så intresang ut.

4-4.jpg

Fast fisk ble det etter en stund men ikke stort.

Arild drar fisk nr 1 i vår båt å er veeeeeeldig høy på pæra en liten stund.....

5-4.jpg

Det hogger etterhvert till hos meg også å denne var større.

6-3.jpg

7-3.jpg

Ingen pers men godt at det skjedde noe, kun en Pigghå hadde jeg fått på hele dagen som beit på når vi skulle skifte plass.

Skulle bli mere fisk på meg gitt.....

8-2.jpg

En grei Brosme :)

Klubbrek på Makrell, grei start i klubben å grattis.

9-3.jpg

Har ikke fått snakket med alle etter turen så rapporten blir litt avstompet, men men.

Deltagere klarer sikkert å skrive litt selv også :)

11-3.jpg

Jeanette hadde det gøy, koser seg med fiskestang å drar opp sin første hai.

De havnet rett i hailand så det ble ikke mye annet på de.....

12-3.jpg

Kommer flere bilder fra innveging osv, men har hatt litt pc problemer her.

Tommas har muligens noen bilder også ??

13-2.jpg

Dette er vel en Skolest ?? eller.......

Isåfall er dette Skolest nr 2 som har vært i magen på fisk jeg har fått noe som betyr at jeg skal begynne å ha en litt mindre krok.

Vill ha Skolest :)

10-2.jpg

Mere kommer..........

Det ble ikke dratt mengder med fisk denne gangen, noen blanket også men det er ikke lenge til neste tur.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt ut bilder på side 6 jeg :showoff:

Men venter spent på resultatene fra turen.

De er hos veb master :)

Jeg tror du vet .... :ass:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. har en ny plass på gpsèn nå som leverer store brosmer ;)

Det forsto jeg :)

Kjekkt å finne nye plasser.

Det gjelder bare å gidde å prøve............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Lenge siden denne tråden har blitt oppdatert nå, så her er det siste som har skjedd.

Klubbtur nr 4 blei unnagjort idag.

Været var upåklagelig , de 7 medlemmene som klarte å finne tid til å bli med fikk alle en flott dag på sjøen.

Alle båtene la seg i utgangspunktet i nedstrandsfjorden, der var det fine strømforhold og for noen av oss et fantastisk fiske.

I min båt (2 voksne +1 junior) blei det tatt over 70 kilo lange og brosme, desverre mistet junior de han hadde på :( .

Største fisk idag blei lange på rett over 15 kilo, den var det vår globetrotter klaus som tryllet opp :iiam: .

Vel inne på land var det tid for innveiing og junior flyndrefiske.

Føsteplassen blei kapret av undertegnede, 52 kilo flott matfisk er ikke hverdagskost.

På en god andreplass(og størst fisk) kom klaus, over 45 kilo fisk blei det på ham idag.

Siste pallplassering(3. plass) måtte selvsagt være i min båt, godt jobba thomas(bikka 21 kilo fisk)

Da romjulsturen vår gikk rett vest pga langvarig drittvær, hadde vi romjulspremier på denne turen heller.

Nok en gang gøy å fiske med våre blide og ivrige medlemmer, takk for turen folkens.

Fikk ikke til å legge ut et par bilder fra turen, kan noen fortelle meg hva som er galt med url'ene?

http://minebilder.fotoknudsen.no/image/?image=504742597&size=medium

http://minebilder.fotoknudsen.no/image/?image=504742493&size=medium

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin dag på sjøen, har venta lenge på at det skulle bli vær til en Nedstrandstur :rock:

Vi lå noen båtlengder innenfor dere og dravla så og si ikke noe fisk. Kun ei lita merlespiker på runt 5kg.

Ka galt har vi gjordt?? :phew: Hvor dypt fisket dere? Vi lå på runt 400m store deler av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin dag på sjøen, har venta lenge på at det skulle bli vær til en Nedstrandstur :rock:

Vi lå noen båtlengder innenfor dere og dravla så og si ikke noe fisk. Kun ei lita merlespiker på runt 5kg.

Ka galt har vi gjordt?? :phew: Hvor dypt fisket dere? Vi lå på runt 400m store deler av dagen.

Vi og 3 andre i klubben lå på rundt 400 meter, der var det kun jeg som fikk fisk en brosme på 7,1, han andre i min båt ble lei og vi dro enda lengre utover i fjorden på rundt 300 meter her mista bare jeg fisk! andremann i båten finn ei lange på 9,4 ei på 7 å ei på 5, lå vedsiden av 3 andre i klubben ladden og sønn + turbothomas de dro opp en del lange fra 5-7 kgs klassen og ladden to kjempebra brosmer største bikka vell 10, turbo fikk ei lange på 12 på samme plassen, men tyskeren som og lå i samme område som oss dro opp endel fisk blant annet søndagens største (en lange på 15,4 tror jeg :) så min konkluksjon : ikke dra så lang inn i fjorden og legg deg på 270-340 meter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel snaut 300 meter der vi la oss, en plass jeg ikke pleier å fiske faktisk. Får skylde plassvalget på guttungen, han liker ikke å fiske på så mye mer enn 3-350 meter. Vet om voksne som har blitt trøtte av å sveive 300 meter opp, så det er vel ikke så aller verst av en 11 åring å fiske en hel dag på slike dybder med svære attaktorer og 500 grams lodd hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Her har det vært stille et år nesten ser jeg.

Men nå er vi igang igjen med klubbturer å startet sesongen med å varme opp med Norsjøfestivalen hvor vi gjorde det helt greit.

Personlig tok jeg et år avbrekk fra klubben men nå er det full gass igjen :)

Noen må jo legge ut bilder her også ;)

Neste tur går 16.09.

hhfknordsjGreistart.jpg

Haugesuns avis : http://www.h-avis.no...ittel-1.7518220

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.