Gå til innhold
Fiskersiden

Haugaland havfiskeklubb


BINN LADDEN
 Share

Recommended Posts

  • Svar 261
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da blir det klubbtur på søndag. Turen blir på dypet i nedstrand :thumbsup:

Lite resultater der i det siste, men i mårra I MÅRRA SA JEG, da sitter den :)

Var ute Ladden å jeg for 14 dager siden å testa ut noen nye plasser, hai hai hai å mere hai.

Svarhå å Pigghå.

Den ene plassen vi ankra opp sto pigghåen fra 50 m til 250 m.

Vanskelig å komme forbi, nå vet jeg hvorfor den er truet, ALLE er her :)

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surt å trist på havet i dag.

Blåste kaldt å bølgene gjorde sitt till at vi måtte holde oss på grundt vann under dagens klubbtur.

Gleden med dagens tur ble at regnet ikke kom å thomas fikk seg sin første brosme å dagens største fisk på nesten 5 kg :thumbsup:

Uansett møtte 9 stk fiskeklare medlemmer på Gismarvik denne sure dagen, her er noen bilder.

K1-4.jpg

K2-4.jpg

Haspel å lett stang holdt plenty i dag med alle mine "null" fisk.

Thomas med sin nye art pers :thumbsup:

K3-4.jpg

K6-2.jpg

Arild mente at om han holdt fiskene sånn ville det gi en illosjon om at hvittingene ble vannvittig store på bildet.

K4-4.jpg

Resultater å veging gikk fort unna i dag, lite fisk men allikevel en fin tur.

Denne båten kjørte på feil side av stolpen når vi kom inn, var det lurt ???? not.....

k5-4.jpg

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var hjemmesida oppdatert med siste info. finner mer info HER

Dagen Var helt grei. mye vind og kaldt.

Jeg og kjell øyvind tenkte oss inn til nedstrandsfjorden men ga opp utenfor kårstø.. Mye bølger.. vi for heller til boknasundet og der fikk vi besøk av Kjetil og arild s..

Kjetil heiv mye fisk på sjøen.. og vi fikk ingenting.. selv om vi lå 20 meter fra han. Men etterhvert beit det på hos meg.. fikk opp ein sei på 1,49.. noe som slo kjetil sin på 1,46.. ( HAHA ) som også blei klubbrekord på sei..

Etter en stund blei vi leie og bestemte oss for å flytte på oss.. vi brøvde å reke litt lengre inn i sundet.. uten hell.. så vi kjørte til mjåsund ( hetter det ikke det??? ) der fikk jeg en liten fisk til som jeg heiv på sjøen.. jeg fikk totalt 3 fisker.. 2 stk skulle få bli større.. så jeg kan fange dem om noen år..

Jeg og kjell øyvind blei leie og ga oss halv 2.. ( selv om vi fikk fiske til 2 ) men vi fikk gjort mye før dei andre kom.. tatt opp båten.. spylt båten.. og fått varmen i oss..

Dagens snakkis var båten så gjekk på skjær.. han hadde kjørt der maaange ganger før... men han hold på me andre ting.. så snakkis blei hva det kunne være.. så det kom opp mange koffert svar kan du sei.. og om han mangler noen cm.. hehe..

Ellers ein grei dag.. Bilder fra turen finner here HER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( lite fisk men kjekt alikavell :bow:

Glemte å fortelle at du klarte å kleppe deg selv i hodet under avlivningsforsjøket på Brosmen da ;)

Oppdaterte resultater her : http://www.haugalandhavfiskeklubb.com/?page_id=2

Litt rot enda men det blir orden etterhvert håper vi B)

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Mr Big fish :bow:' timestamp='1300646764' post='651467]

Glemte å fortelle at du klarte å kleppe deg selv i hodet under avlivningsforsjøket på Brosmen da ;)

Oppdaterte resultater her : http://www.haugalandhavfiskeklubb.com/?page_id=2

Litt rot enda men det blir orden etterhvert håper vi B)

Kunne godt skikkelig gale det, men snakke ikkje høgt om det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få fisket, i alle fall, og fin brosme. Siste bildet forklarer vel hvorfor båtførerprøven nå er blitt obligatorisk. Egentlig ganske godt gjort å ta feil av stolpen på venstresiden... :(

Har flere bilder hvor stolpen kommer bedre frem, med pil på motsatt side.

Legger det ut i mårra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Gleder meg til kubbtur i mårra :(

Sist gjorde været sitt til at ting blei surt men i mårra http://www.yr.no/sted/Norge/Rogaland/Tysvær/Nedstrandsfjorden/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klubbturen søndag ble unnagjort i knallvær å noen fine fisker kom på land.

Litt skummet var det å kjøre ut fra Gismarvik denne gangen siden denne svanen tydligvis hadde en "høne å å plukke" med Ladden`s 9,9.

Filmklipp :

th_P2171081.jpg

91.jpg

92.jpg

Ladden å jeg prøve oss i Boknafjorden denne gangen.

Har enda ikke opplevd en positiv dag der personlig men Ladden har hatt noen fine turer med gode fangster her med klubben vi var med i før.

93.jpg

Vi havnet i hailand igjen, men Hågjell er det ikke mye av her.

Ble en del Svarthå å det var det på oss denne gangen.

Prøvde å slippe ut mere tau men Svarthåen var overallt.

94.jpg

Svarthå settes ut.

Filmklipp :

th_P2171068.jpg

Gutta som dro inn til Nedstrand gjorde det bedre.

96.jpg

95.jpg

Brosme på 13 pluss ble igjen tatt av Jan Olav.

Nå er det Karmøyfestivalen 21.05.11 som er i fokus før vårt klubbmesterskap.

Hovedmålet under karmøyfestivalen i år er selvfølgelig å slå Tysvær HFK som vi gjorde under Nordsjøfestivalen i fjor å også vill gjenta i år :):D:D

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Karmøyfestivalen blåste igunn vekk for oss i Haugaland havfiskeklubb.

Ut på dypet kom vi ikke, måtte snu leeeeeenge før Ryvarden fordi bølgene begynte å bli litt vel drøye å det skulle blåse opp mere.

th_P3220130.jpg

Inne i førresfjorden var det ikke så ille ;) (filmklipp)

Ka1.jpg

ka2.jpg

Det ble tatt lite bilder fordi det blei lite fisk, ikke så morro å drifte rundt på grunna heller så anker ble brukt et par plasser vi visste det var fisk så noe ble det jo :thumbsup:

ka3.jpg

3 håpefulle båter på veg til Ryvarden......................men nei.....

ka5.jpg

Bøttene som kom i land vitnet om at det var flere enn oss som hadde en dårlig dag i vinden.

ka6.jpg

ka7.jpg

Stemningen under innvegingen på Kyvik kaien var heller ikke som den bruker være men sånn er det noen ganger.

Håper Nordsjøfestivalen å Fiskeri dagene i åkra gir bedre vær å bedre resultater :blush:

Grattis til Ladden som fikk 3 plass størst fisk for klubben vår å gratulerer til resten av vinnerne under årets Karmøyfestival.

ka8.jpg

På veg hjem ble det fartskonk :D (filmklipp)

th_P3230144.jpg

Min fisk ble mat.

Min største denne dagen ble en Lyr på nesten 2 kilo, mistet en kjempefin Kolje, kjipt.

ka9.jpg

ka10.jpg

ka11.jpg

ka12.jpg

Dette ble godt ;)

ka13.jpg

ka14.jpg

I morgen er det klubbmesterskap å værgudene er litt kjipe med oss men det stopper ikke klubbmesterskapet.

http://www.yr.no/sted/Norge/Rogaland/Tysvær/Nedstrandsfjorden/

Regner med at fiskene som kommer i land i mårra er betydelig større B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Den glemte rapporten fra klubbmesteskapet kommer her, glemt fordi den nesten blåste å regnet bort, glemt fordi jeg har ny pc å glemt noen passord og innloggings ting på Photobuclet osv.

Klubbmesterskapet som alle håpet kom til å bli en LAAAAAAANG dag på sjøen med utvidet fisketid osv ble en trist å våt dag.

m1-2.jpg

Noen tok ikke sjangsen på å gøtse i Nedstrandsfjorden men noen av oss ville, vi VILLLE, men shit.

Bølgene ble høyere å høyere å aggresive så her var det bare å kaste inn hånkleet å snu :thumbsup:

Alle forsvant til forskjellige plasser, tommas å jeg som alldrig har slitt med dreggfestet sleit denne dagen, prove flere plasser å siste stedet vi ankret opp fikk vi kun pigghå.

m2-2.jpg

m3-2.jpg

Kjedelig å havne rett i Piggisland når det er konk å Pigghåen er både rødlistet å gir null poeng i klubben vår.

Men fin bue blir det når de henger på 2 i slengen da.

m6-2.jpg

m4-2.jpg

De fleste holdt ut fisketiden, men vi ville fiske mere tross drittværet siden flere av oss var fiskeløse men det hjalp bare litt.

m8-1.jpg

Arild med dagens største fisk å vinner av stanga som ble sponset av Villmarksbutikken.net

Tommas med sin største poengivende fisk.

m10-1.jpg

m11-1.jpg

Vårt første klubbmesterskap dette å vårt første premiebord.

Fikk t skjorter klistremerker å hettegenser fra FISKERSIDEN.NO, høytrykkspyler fra Åkra trollbøtteri, Tica innliner fra Villmarksbutikken.net Cd fra Music box Oasen storsenter.

m12-1.jpg

Nykokte krabber å øl ble tryllet fram å premieutdeligen var i gang :)

m13-1.jpg

En happy arild vant stanga for størst fisk under klubbmesterskapet å ble også klubbmester 2011.

Resten av resultatene kan ses på vår hjemmeside :http://haugalandhavfiskeklubb.com/

Takker alle som har hjulpet oss med premier osv i vår første sessong, vi håper neste sesong som snart står for dør blir bedre fiskemessig.

m14-1.jpg

Takk til F.S som er et fantastisk forum å som gjør det mulig for andre å treffe oss å bli med på testurer.

Dette har gitt oss flere medlemmer, takk takk takk :D

Litt rot har det vært i år, men det må mann bare regne med når mann sparker igang en ny klubb over natta.

Men vi lærer alle mens vi lever så her er det bare å kjøre på videre så om noen er intresert så ta kontakt.

Etter premieutdelig å en del pils på oss som var igjen ble være sånn :

m15-1.jpg

Bidet er tatt fra sjøhuset "vårt", hadde ikke pilsen vært i blodet hadde vi alle dratt ut igjen B)

Noen forsinkede premier fikk vi også fra Campelen på bryggen, de vill bli delt ut i en annen konk vi vill arrangere snarest mulig.

Tusen takk til dere i Bergen, dere er knall både på pris å sammarbeid i forskjellige situvasjoner å ikke minst utolig hyggelige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Klubbturene våre er igang igjen å vi starter ny sesong med første klubbtur førstkommende Søndag.

Om det er plass til en gjest/fs medlem denne gangen vet jeg ikke men gi besked kjappt om noen vill å ikke har egen båt.

Datoene i år å 2012 er :

Okt : 02 å 30.10 2 turer første mnd fordi vi er litt sent ute.

Nov : 27.11

Des : 27.12 Romjulfiske med premiering :)

Jan : 22.01

Feb : 19.02

Mar : 18.03

Apr : 15.04

Mai : 13.05

Jun : 10.06

Intreserte kan ta kontakt med meg på tlf : 41471931 eller sende mail på haugalandhfk@gmail.com

Været på søndagen skremmer ingen : http://www.yr.no/ste...r/Nedstrand_Fk/

Rapport kommer selvfølgelig ;)

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva det blir til, det blir fast fisk :rock: .

Kommer medlemmer helt fra østlandet ryktes det, og i tillegg kanskje besøk fra sørfylket.

eneste målet mitt er å få mer fisk en deg kjetil noe som aldri går i boks! :( men haha fast fisk blir det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.