Gå til innhold
Fiskersiden

Haugaland havfiskeklubb


BINN LADDEN
 Share

Recommended Posts

Hehe, høres ut som at jeg er kjip som *****, men er bare at det har blitt en del penger på akkurat fisking i det siste noe som ikke her helt rett prioritering ifølge hushjelpen i huset. Jeg er klar over at sen strekker seg, men jeg får iallefall prøve.

Var på MX-sport hvor de hadde mulighet til å spole på sen, men dette var jeg jo ikkje klar over og hadde ikke med meg snella opp og spurte om de kunne spole over på en tom spole, men ikke hadde de spoler og ikke kunne de som var på jobb den dagen med maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 261
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Styret i Haugaland HFK bestemte Fredag 22.10.10 å fjerne poengene på Pigghhå.

Så nå er Pigghå`n borte fra lista over poengivende fisk hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Uff å uff, kjipt å være på land å få mms av gutta som har vært på klubbtur i dag.

Ser ut till at det er tatt klubbrekorder på Brosme å Lange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Her et par bilder fra fangsten på siste klubbtur.

Var ikke med så regner med at Ladden eller Tommas skriver noen ord :thumbsup:

Arildlangebrosme.jpg

Arild.jpg

Neste klubbtur går fra Gismarvik.

Noen med båt som vill bli med er det bare å si ifra innen lørdag 11.12., turen går Søndag 12.12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kl1.jpg

Søndagen ble det klubbtur igjen men kun 7 mann møtte selvom været var knall.

kl2.jpg

kl3.jpg

Arild sleit med dreggfestet å fikk vel spolert hele denne klubbturen pga liten dregg.

Synd dette for han men bra for noen av oss andre som ligger litt lengre ned på poenglista :fish:

kl4.jpg

Ingen fisk på flere timer så tolmodigheten ble litt tynnslitt etterhvert, men som jeg sa til Thomas (den som venter på noe godt venter ikke forgjeves) "gammelt jungerord"

Hadde også med oss 2 16 år gammle "gjester" på turen, en med Arild å en med meg & Thomas.

kl5.jpg

Første fisk om bord ble en liten Lange på 2,54 (thomas)

kl6.jpg

kl7.jpg

Pigghå for første gang, litt redd :)

Svarthå ble det også på guttungen, har denne også pigger ?? åå sjekk den nesa :rofl:

kl8.jpg

Plutselig helt på slutten av dagen fikk jeg også noe utenom piggis.

Da hadde Thomas dratt opp 2 stk langer rett foran nesa mi 13,25 å 11,35 kg.

Flere ganger hadde vi kontakt med store fisk men noen ville bare ikke opp.

Kl9.jpg

kl10.jpg

kl11.jpg

Liten å søt 4, 55.

Kl12.jpg

Thomas med sine største for dagen.

Kl13.jpg

Søndagens tyngste fisk Jan Olav`s Lange på 15,70.

Ble mye fin mat.

Blir vel en romjulstur men utenom det er det en liten pause med klubbturer nå (liten)

Kl14.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Så er 2011 igang å klubbtur søndag.

I mårra er det meldt sol å lite vind så er det noen med båt som vill henge seg på så er det bare å ta kontakt.

Vi drar til Boknasundet i mårra å prøver oss litt på "grunna" 30, 90 meter ser det ut till.

Vi drar ut fra Gismarvik 08 00.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En person kan bli med i båten sammen Thomas å meg i mårra om noen er intresert.

Ring meg på 41471931 :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første klubbtur i år ble unnagjort forige søndag uten de helt store resultatene å banke i bordet med.

J1.jpg

j2.jpg

Ikkeno å utsette på været egentlig, blåste litt kaldt men det biter ikke på 8 stk vikinger fra HHFK når det er fisketur på menyen.

Startet på grunna med driftfiske i Boknasundet noe jeg personig ikke har gjort på årevis men som var litt artig siden vi traff en god del stimer med Sei.

j3.jpg

Siden vi har innført kvoter i HHFK tok det ikke lang tid før Tomas å jeg måtte stoppe å heller satse på dypere vann.

10 stk Sei gikk kjappt, jeg fikk også en Lange på et par kilo på samme plass.

j4.jpg

j5.jpg

Boknafjorden ble neste stopp siden vi har fisket så utrolig mye i Nedstrand.

Her er det enten eller, denne gangen ble det igjen eller :) som tidligere forsøk der.

Noen gjør det bra i Boknafjorden men vi har ennå ikke funnet noen "gromplasser" der, håper det kommer snart siden Boknafjorden er etter ryktene plassen de største.........blir tatt :)

j6.jpg

j7.jpg

Søndagens største fisk.

j8.jpg

Søndagens deltagere.

j9.jpg

Mannen som vinsjet opp den gedigene monster Brorsmen.

j10.jpg

Denne patenten har jeg snakket om å teste ut lenge i klubben.

Arild Gismarvik testet ut "hageslange varianten" til dreggtauet på Søndag å det fungerte perfekt.

Mye enklere en å ha tauet i bøtte, tar mintre plass å er mere ryddig pluss at tauet kom inn i en Helv******@tes fart :D

Annbefalles til dere alle.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe...må ikke ta opp båten midt i registreringa av fangster vettu :)

En skikkelig seitur det der, første gang jeg ikke får annet på en klubbtur faktisk.

Guttungen (kommende junior medlem) fikk prøvd ny stang og snelle, det var vel det beste som skjedde ombord i min båt hehe.

Ellers flaut å glemme både tackler og lodd i bilen, 1200+ fiskelodd på lager hjemme men måtte låne på konkurranse :) .

Fikk ikke tatt noen bilder denne turen, kun en videosnutt som jeg ikke vet hvordan jeg legger ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det, ja - her kjører man på.

Hageslangepatenten var jo ikke dum - anslagsvis hvor mye dreggtau går det inn på en slik trommel?

Skal finne det ut til i mårra, meter å dim på tauet.

Husker ikke akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ny side strax oppe å går :rolleyes:

http://www.haugalandhavfiskeklubb.com/

Rap fra siste tur forige søndag kommer.

For første gang delte vi oss opp å hadde 2 innveginger på 2 plasser, ikke en genial løsning med tanke på det sosiale men det gikk jo greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hey Hey..

Nå har vi også fått domene www.hhfk.no som er lettere å skrive inn når man skal til sida.. eller fortelle folk hva adressen er.

Hva bør/vil folk ha på en slik side?

Medlemmer bør registrere seg på sida slik at dei får tilgang til viktige ting. medlemmer, Kungjøringer, osv.. Skal lage en egen medlem side.

Medlemmene kan registrere seg her

Har også fått så og si alle resultatene på alle klubbturene.. Men dette er jo første sesongen vår.. Men neste sesong så bør alt bli 100%

På rekord sida så vil jeg gjerne ha bilder av klubb rekordene.. så hvis dere har det så kan dere maile det til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.