Trond Posted July 9, 2010 Report Share Posted July 9, 2010 "Kveita veide mer enn kajakken fiskeren satt i - og bød på en nervepirrende kamp fra den spinkle farkosten." http://www.klikk.no/helse/friluft/article592594.ece Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Inge S Posted July 9, 2010 Report Share Posted July 9, 2010 Moro vil jeg tro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rage Posted July 9, 2010 Report Share Posted July 9, 2010 Torsken var under minstemål! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Even A Posted July 9, 2010 Report Share Posted July 9, 2010 Tøft gjort, men sikkert litt over grensa på kva som er forsvarleg frå kajakken. Dette er ikkje for nybyrjarer i kajakk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alek Posted July 9, 2010 Report Share Posted July 9, 2010 Utrolig kult. Dette er drømmen. Skal klare å få meg en kveite fra kajakken min. alek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest StadJon Posted July 9, 2010 Report Share Posted July 9, 2010 Nei dette må bli forbudt! Altfor farlig for fiskeren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alek Posted July 9, 2010 Report Share Posted July 9, 2010 Nei dette må bli forbudt! Altfor farlig for fiskeren. Jupp, skummel aktivitet. Nesten like skummelt som undervannsjakt. Huff og huff:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
potbelly Posted July 9, 2010 Report Share Posted July 9, 2010 Stemmer med at jeg hørte om noen som så en kajakk i 22 knop ved Tromsø. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjarkarn Posted July 9, 2010 Report Share Posted July 9, 2010 here we go again... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piscator Posted July 9, 2010 Report Share Posted July 9, 2010 Nei dette må bli forbudt! Altfor farlig for fiskeren. he he, men neppe like farlig for kveita, dersom den skulle slite seg...! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjarkarn Posted July 9, 2010 Report Share Posted July 9, 2010 tro hva som skjer vist en uv-jeger kommer å skyter ei kveite som en svenske i kajakk har på kroken, hvem lever farligst? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nanablag Posted July 9, 2010 Report Share Posted July 9, 2010 Gratulerer fiskeren med en kjempefisk fra kajakk Jeg lar meg imponere og skulle ønske jeg hadde fått gleden av å være vitne til det hele. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunker Posted July 9, 2010 Report Share Posted July 9, 2010 Fisken var 147 cm lang og veide 44 kilo, altså dobbelt så tung som kajakken. Den tok en hel taklet torsk på 20 cm, rigget på ett jigghode. Torsken ble fisket 4 meter over bunnen på ca 20 meters dyp. Fighten varte omkring 25 minutter. Du verden for noen detaljer til avisartikkel og være... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotland Posted July 9, 2010 Report Share Posted July 9, 2010 Ikke fan att jeg hadde satt min fot i ein sån farkost. Muligens under pistolhot. Imponert ikke noe annet og si. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
menig fiskebolle Posted July 9, 2010 Report Share Posted July 9, 2010 Sitat:"Jeg tror faktisk jeg er den eneste i Europa som fisker fra kajakk, sier Johan." Mulig de glemte orde kveite her, for jeg er ganske sikker på at mange fisker fra kajakk. Det har vell også vært flere artikkler om havfiske fra kajakk tidligere, så noen pioner er han neppe. Bra fangst da, det skal han ha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alek Posted July 9, 2010 Report Share Posted July 9, 2010 Sitat:"Jeg tror faktisk jeg er den eneste i Europa som fisker fra kajakk, sier Johan." Mulig de glemte orde kveite her, for jeg er ganske sikker på at mange fisker fra kajakk. Det har vell også vært flere artikkler om havfiske fra kajakk tidligere, så noen pioner er han neppe. Bra fangst da, det skal han ha Tror kanskje de har utelatt ordet "kveite" ja. For ellers så har jeg innbilt meg at jeg har skrevet rapporter fra kajakkfisket mitt. Jeg fisker også etter kveite fra kajakken, problemet er at jeg ikke får noe. Samme med steinbiten. Men er en jævel på lange og brosme, kanskje jeg er den eneste i europa som gjør det? alek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
onkelkim Posted July 10, 2010 Report Share Posted July 10, 2010 Grattis til Johan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
obbien Posted July 10, 2010 Report Share Posted July 10, 2010 Jepp, grattis igjen. Du imponerer J Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lillfeskarn Posted July 10, 2010 Report Share Posted July 10, 2010 Jepp, grattis igjen. Du imponerer J Tackar tackar. Ja det var en rå fight. Reportern glømde mycket riktigt ordet "kveite" i artikeln. Jag ær væl medveten om att det finns fler som driver med kajakfiske... De skrev också att fisken gjorde en rusning på 300 m initialt och det var væl inte riktigt sant det heller. Dærmot så fick jag den 300 m från mitt hus. /Johan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts