Gå til innhold
Fiskersiden

Bonitobonanza!


otte
 Share

Recommended Posts

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eg trur det er smått med ramper innerst i fjorden, men eg lurer på om det er muligt i nærheten av Fjon?

Der er det bare å håve inn rømmninglsks, 200 kr stk :)

Båtutsettningplass i Fjon å rundt der er ingen problem Stig, jeg er med :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte i kveld at det var tatt en del "tunfisk" på rundt halvmeteren i makrellsteng i Årdalsfjorden. Tipper det er bonito de har tatt, men vi skal sjekke det ut.

Dette må jo tyde på et "massivt" insig...? Når de blir fanget i såpass "stort" anntall i alle fjordarmer i halve sørnorge :)

At det bare er streif fisk, kan ikke være tilfelle. De må jo være her i hundretusenvis!!!!

At me går ein spennane høst imøte er sikkert :dribble:........

Er vel bare et tidspørsmål før nokon opplever skikkelig "bonitobonaza" med stang ? :dribble:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at disse ble tatt på den vanlige plassen hvor det står makrellsteng hvert år?

Det vet jeg ingen ting om, men siden dette er karer som har holdt på med dette i en mannsalder, regner jeg med at de kjører samme prosedyre som tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Se der ja!

det er bare å Gutse så kommer de :thumbsup:

Har prata med flere hobbyfiskere som kan melde om "rar" makrell i garna i sommer, de første allerede tidlig i sommer!!!, de er her nok i hopetall ennå. KOM DERE UT FOLKENS!!!n :D

Regna med de ville forsvinne når vannet ble kaldere jeg, kult dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en forsker som mente det så ut som de hadde tilpasset seg klimaet her oppe, men om det stemmer er jo en annen sak. Han ble intervjuet av tv2 samme dag jeg ble intervjuet. Synes selv det høres rart ut at de plutselig bare er tilpasset sånn uten videre. Har jo tatt helt av bare i sommer.

Vi kan ihvertfall ikke la svenskene slå oss. Så dere som har båt; ut og dorge!

Endret av AreBare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en forsker som mente det så ut som de hadde tilpasset seg klimaet her oppe, men om det stemmer er jo en annen sak. Han ble intervjuet av tv2 samme dag jeg ble intervjuet. Synes selv det høres rart ut at de plutselig bare er tilpasset sånn uten videre. Har jo tatt helt av bare i sommer.

Vi kan ihvertfall ikke la svenskene slå oss. Så dere som har båt; ut og dorge!

Hjelper ikke nødvendigvis... :goodjob:

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=55303&st=0&p=617278entry617278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Sant nok. Men kan ikke gi opp med en gang. Det koker vel ikke akkurat av bonito i fjordene:)

Nei, koker ville være en drøy overdrivelse, men at de er her er det liten tvil om...

Vi hadde nok øket sjangsen for hugg 1000% ved å dra inn til Fjon/Sunnfør, men en time i 30 knop blir i leeeengste laget for et såpass usikkert prosjekt :goodjob:

Men vi har da prøvd om ikke annet. Og utifra svenske bildene så ser det ut for at wobbler valgene var riktige også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://teamisola.blogspot.com/2010/10/nastan-19-grader-i-vattnet.html

Kanskje litt av forklaringen på at de fremdeles får mye Bonito borte hos våre venner i øst?

Anledningen till värmen är att fiskeplatsen ligger några 100 meter från ett kärnkraftsverk kylvattenutsläpp. På samma plats sägs tjockläppad multe övervintra. Det har synts multe i januari här. Vattnet håller alltid 10 grader mer än havets temperatur.

Förövrigt gissar jag att det inte kommer bli så mycket mer svenska fångster. Nu har nämligen yrkesfiskarna fått nys på det och ni vet säkert hur effektiva dom är här i Sverige.

Och jag blankade... :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.