Gå til innhold
Fiskersiden

Hodelykt


GStrike
 Share

Recommended Posts

Jeg er ikke helt fornøyd med min nåværende hodelykt, og planlegger derfor kjøp av en ny.

Jeg har ikke særlig kunnskap om hva som er bra på markedet, og av erfaring så er alle de dyreste modellene "fantastiske" om man spør betjeningen i en butikk.

Så da spør jeg etter deres erfaringer. Hva duger, og hva er bra?

Jeg trenger en lykt som rekker langt nok og som er kraftig nok til at jeg ser hva og hvor stort det jeg har tauet inn til kaiene er.

Den bør ha god batterilevetid, og tåle en regnskur.

Prisen er i utgangspunktet underordnet, men det gjør ingenting om den ikke er av de dyreste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Led Lenser H7 er en riktigt bra hodelykt. Liten, lätt, bra ljusstyrka. den har även "zoom" og dimmer. Rekommenderas! Tycker den är bättre än min PrincetonTec apex hodelykt som kostar dubbelt så mycket.

http://www.klikk.no/helse/friluft/article351178.ece

Endret av Dan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Led Lenser H7 er en riktigt bra hodelykt. Liten, lätt, bra ljusstyrka. den har även "zoom" og dimmer. Rekommenderas! Tycker den är bättre än min PrincetonTec apex hodelykt som kostar dubbelt så mycket

Ser at begge disse er med i Villmarslivs siste test. Har du fått testet Led Lenser H7 på noe ala Bontelabomeite?

Hehe, der var det kommet link også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke ønsker en diger batteripakke i bakhodet, er faktisk biltema sin variant veldig bra. Best av de 5-6 variantene jeg har prøvd med batterier i "selve lykta"! Anbefales!

4 AA batterier i bakhodet fungerer upåklagelig per dags dato!

Ikke noe problem det. Hodet er så stort og tungt i utgangspunktet, så litt ekstra vekt gjør ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petzl er ei helt overlegen lykt hvis du vil ha det helt kompakt men med godt lys ut til ca 30m. Har ei på jobben som ligger i lomma hele tiden. Ellers så er jo led lenser ei god lykt. Jeg liker den ikke pga separat batteri bak på hodet, og en større totalpakke kontra petzl lykta.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denneselv og er strålende fornøyd.

900lumen? Led lenzer 7 hadde 140lumen?

Er dette talltriksing som enkelte produsenter gjør med sine forsterkere eller er den virkelige så kraftig? :)

Endret av FishingBUDDY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denneselv og er strålende fornøyd.

en kollega har lykta som du har, og jeg har sjekka den, den er KONGE til den prisen, "ulempen" er batteripakken , men det oppveies av ubersterkt flomlys!

Har sjøl Led lenser h7 som jeg er veldig fornøyd med, ellers så har jeg et par Petzl Myo lykter til campingbruk, gode lykter det også, men lysstyrken er jo flau i forhold til ledlenseren, og ikke minst lykta til Vilhelm. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Jeg fikk låne hodelykta til Vilhelm i fjor vinter, jeg tenkte ikke noe over vekten på den. Når jeg har overskudd til den slags, så tenker jeg at jeg bestiller meg en slik lykt selv. Greit å ha to forskjellige; ut ifra forhold og behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.