Gå til innhold
Fiskersiden

Med laks til agnfiske


Jolly Roger
 Share

Recommended Posts

Sitter godt på kroken og fanger det meste. Funker iallefall bra til piggvar og lange.

Supert!!!

Det var egentlig det jeg tenkte. Den avgir vel greit med lukt også.

Da blir det fiskebutikken i morgen. Deretter blir det å komme seg ut på fjorden å teste dette selv :D

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnbue fra Peru er også en mulighet. Blir vel helst brukt hel, til store rovfisker. Kan tenke meg at fileten vil sitte dårlig, med mindre du har en storspole med agnstrikk :D

Kan som en kuriositet nevne at laks er et populært agn til Salmon Shark (Stillehavskyst-varianten av håbrann). Kanskje ikke noen bombe :D

Men vi fikk ikke lov å bruke fileter, de var for verdifulle (fjøslaks er ikke å oppdrive der, alt er villaks). Så vi måtte bruke avskjæret (ryggraden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnbue fra Peru er også en mulighet. Blir vel helst brukt hel, til store rovfisker. Kan tenke meg at fileten vil sitte dårlig, med mindre du har en storspole med agnstrikk :D

Kan som en kuriositet nevne at laks er et populært agn til Salmon Shark (Stillehavskyst-varianten av håbrann). Kanskje ikke noen bombe :D

Men vi fikk ikke lov å bruke fileter, de var for verdifulle (fjøslaks er ikke å oppdrive der, alt er villaks). Så vi måtte bruke avskjæret (ryggraden).

Kanskje det bli haimat da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

funker helt sikkert veldig bra. men personlig så ville jeg ikke ha støtta o-næringa med ei eneste krone. det finnes jo mye annet agn som funker like bra eller bedre.

Oppdrettslaks fungerer som agn, men ikke spesielt bra, kanskje villaks er bedre? Vill sjøørret ble med hell prøvd som agn etter rødknurr, knurr og piggvar utenfor Farsund for et par år siden, fine farger og sitter godt på kroken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.