Gå til innhold
Fiskersiden

FS julekalender 2010. 6. Desember


Rudolf
 Share

Recommended Posts

De få her som følger UWPhoto på facebook, har muligens sett noe liknende dette før, men jeg håper at dere bærer over med meg at jeg resirkulerer noen bilder.

I høst ble jeg invitert av Joost på forumet her til å komme og fotografere i elva ”hans” på Stord. Flere frivillige fiskeentusiaster gjør en kjempejobb med å forvalte elva, og Joost lurte på om jeg hadde lyst å ta noen undervannsbilderbilder av laksen der. Jeg har tidligere forsøkt meg i diverse andre elver uten noe særlig hell, så da jeg fikk muligheten til å bli guidet av en som kjente elva like godt som sin egen bukselomme, kunne jeg ikke si nei.

Det var en fin høstdag med frost i lufta da jeg kjørte nordover. Lyset på denne årstiden er dessverre ikke så godt, men jeg hadde uansett store forhåpninger om å få tatt noen bilder. Fordelen med elva på Stord, er at den er liten og oversiktelig. Selv om det ikke var så mye laks i elva, var det ikke så vanskelig å finne fisk. ”Det står en eller flere her” sa Joost, og det gjorde det. ”Under den steinen står det også en” og der var den.

Det var egentlig en veldig fin arbeidsfordeling. Joost fant fisk og var fotomodell, og jeg tok bilder etter beste evne. Under ser dere et utvalg bilder fra elven. Laksen er en flott fisk og det var en spennende opplevelse å komme så nært innpå disse fiskene i deres naturlige miljø. Jeg vil gjerne dele denne luken med Joost. Uten han hadde det ikke blitt noen bilder å vise frem.

110715_s.jpg

Under steinen står det en laks, sa Joost.

110718_s.jpg

Villaksen er fanget og blir merket.

110720_s.jpg

Så blir den satt forsiktig ut.

110716_s.jpg

Der stikker den.

110721_s.jpg

Det ble dessverre også funnet en mulig oppdrettslaks i elva. Denne levde farlig og var svært lite fotogen.

110719_s.jpg

Vi testet også ut litt over/under fotografering med fisker og fisk (som heldigvis ikke ville bite).

110717_s.jpg

Villaks på seng av gult ospeløv.

God jul alle sammen <_<

Endret av Rudolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.