Gå til innhold
Fiskersiden

Anbefaling av flueutstyr


Gjest Nicolay Filip Monsen
 Share

Recommended Posts

Gjest Nicolay Filip Monsen

Eg har fiska i mange år, men har endelig fatta interessa for fluefiske. Derfor treng eg å kjøpe eit nytt flueutstyr.. Så er det nokon som vil komme med tips anngående utstyr...Eg tenkjer at eg vil bruke rundt 20 000 kr på utstyr!

Håper eg får seriøse svar denna gongen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har fiska i mange år, men har endelig fatta interessa for fluefiske. Derfor treng eg å kjøpe eit nytt flueutstyr.. Så er det nokon som vil komme med tips anngående utstyr...Eg tenkjer at eg vil bruke rundt 20 000 kr på utstyr!

Håper eg får seriøse svar denna gongen;)

Som ny på fluefiske er det ingen grunn til å legge slike summer på bordet. Ei stang til 2500.- et snøre til 700.- snelle til 1600.- og backing til hundrelappen, og du har grunnutrustning i lange baner. Bruk heller pengene å oppgradere vadegreiene dine. Forsto jeg deg riktig i en annen tråd, hadde du kjøpt vadere fra stormberg?!

Med alt småstæsjet i tilegg, får altids pengene bein å gå på.

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke har kastet noe tidligerre kan du egentlig begynne med omtrent hva som helst. Fra 1500 og oppover får du stenger hvor du kommer til å være begrensningen i lang tid fremover. Klasse 5 er kurant startsted for bruken du skisserer. Nordisk Fiskeutstyr på Lysaker er en av mange solide spesialforretninger som vil hjelpe deg godt på veien. Stikk innom, nevn en fornuftig sum og de skal nok kunne plukke sammen en pakke til deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.