Gå til innhold
Fiskersiden

Sildekonge i Høgsfjorden?


Rudolf
 Share

Recommended Posts

Vel, kanskje ikke helt, men uansett en stilig fisk.

Bildet ble tatt på 30 meters dyp i Høgsfjorden i går kveld. Det var bare 4 grader i vannet og ikke mye å se bortsett fra noen pelagiske fiskebjørner og et par nordlige knurrulker.

111971_s.jpg

Vil takke for alle spennende, lærerike og morsomme innlegg på forumet her i 2010 og håper 2011 blir minst like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig vi som skal takke deg for alle fine rapporter med mega fine bilder fra djupet.....

Ønsker deg et riktig Godt Nyttår, håper vi treffes i 2011 igjen.

Kansje hadde vært et dykk på Norges beste fiskeplass for store sandflyndrer vært noe i februar-mars, mens gyttingen pågår???

Endret av Joost.L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Skulle gjerne kunne sagt at det var bilde av en sølvkveite, men det var nok en flyndrelarve.

112152_s.jpg

Synes det er litt stilig at en kan se det høyre øyet gjennom fiskens hode.

Utifra prikkene skulle en jo tro det var en rødspette, men jeg har egentlig ikke peiling. Det eneste jeg vet er at det var en flyndre og ikke en var.

112180_s.jpg

Hvis noen her inne har superkontroll på flyndrelarver, tar jeg gjerne imot hjelp til identifisering.

Jo takk Joost, jeg tar gjerne turen oppover igjen hvis det passer slik :)

Endret av Rudolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knakande bra bilete! Det føreligg ein bestemmelsesnøkkel frå HI (Rey), men den har eg ikkje. Det ligg ein nøkkel for Vestatlantiske artar her: http://journal.nafo.int/J04/pleuronectiformes.pdf , og det er kanskje mogleg å bli litt klokare her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knakande bra bilete! Det føreligg ein bestemmelsesnøkkel frå HI (Rey), men den har eg ikkje. Det ligg ein nøkkel for Vestatlantiske artar her: http://journal.nafo.int/J04/pleuronectiformes.pdf , og det er kanskje mogleg å bli litt klokare her.

Takk for linken. Skal myse på den når jeg får tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.