Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskevekt


Sigve A
 Share

Recommended Posts

  • 3 years later...

Jeg bruker Berkley. Veldig godt fornøyd. Nøyaktig og tåler en trøkk. 10gr intervall og veier opp til 50lbs/23kg. Billigste stedet jeg har funnet den er på Jula.

http://www.jula.no/fiskevekt-771026

Holder denne vekta en stund? Jeg er fryktlig skuffa over Lawson vekta.. Jeg kjøpte den i våres og den har allerede streika.. Den har aldri blitt drukna, men har ved noen anledninger fått en regnskyll på seg (men såpass burde en fiskevekt "av kvalitet" tåle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder denne vekta en stund? Jeg er fryktlig skuffa over Lawson vekta.. Jeg kjøpte den i våres og den har allerede streika.. Den har aldri blitt drukna, men har ved noen anledninger fått en regnskyll på seg (men såpass burde en fiskevekt "av kvalitet" tåle..

Jeg har hatt den i godt over et år nå og har ikke hatt noen problemer med den. Den tåler en god del vann og drit etter min erfaring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Mai i fjor kjøpte jeg meg ei billig digital vekt på Biltema. 139kr 10g skala og veier opp til 40kg. Eller lbs eller oz om man skulle ønske det. Temperatur kan den også vise om en skulle ha behov for å vite dette :D Målebånd er så klart også inkl.

Synes faktisk denne har fungert godt. Og den er vel det nest beste kjøpet jeg har gjort på Biltema :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg en fra Dealextreme:

http://www.dx.com/p/1-5-lcd-double-precision-portable-digital-electronic-weighting-hook-scale-45kg-max-35716

Denne har jeg brukt mye på havet og den har blitt sauset inn med blod, saltvann osv, men holder koken fremdeles den! Og har kontrollveid den et par ganger, og den er svært nøyaktig. Mer enn nøyaktig nok til mitt fiske i allefall!

Man får selv velge hva man skal legge penger i, vekt var ikke en av de prioriterte tingene hos meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.