Gå til innhold
Fiskersiden

Penn Slammer 560


cesar
 Share

Recommended Posts

I såfall ville jeg valgt Slammer, suveren snelle. Man har vel neppe bruk for baitrunnerfunksjon til storsei- og kveitefiske.

Det er vel mere snakk om pris da. Når jeg får den live lineren for under halve prisen kontra den vanlige 560 som koster rundt 1500,-kr.

Så er det vel ikke så mye å lure på kanskje.

http://komplettfritid.no/product/penn-slammer-haspelsnelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mere snakk om pris da. Når jeg får den live lineren for under halve prisen kontra den vanlige 560 som koster rundt 1500,-kr.

Så er det vel ikke så mye å lure på kanskje.

http://komplettfritid.no/product/penn-slammer-haspelsnelle

Nei, det er i grunnen ikke det :P Har ikke testet live liner versjonen, men til storsei og kveite ville jeg kanskje vurdert å slå en tape rundt utløseren for å forhindre at du løser ut spolen i kampens hete.

Kjenner at jeg har lyst på en sånn live liner jeg også. Har den vanlige fra før.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En viktig forskjell med Slammeren (sammenlignet med Stella) er at den ikke er sikret mot vanninntrengning. Så du kan regne med korrosjon i kulelagre hvis du slurver med vedlikeholdet eller lar den stå i sjøsprøyten veldig mye. Men Slammeren er veldig enkel å skru på (i motsetning til Stella'en), så du kan gjøre veldig mye forebyggende selv, og ha den lenge. Den vil nok ikke vare så lenge som Stella'en, men til gjengjeld kan du jo kjøpe 7-8 stykker :thumbsup:

En annen viktig ting er at Slammeren ikke er nærheten på bremsekraft. Men til det aller meste du kan regne med å få på kroken her oppe på berget holder den lenge.

Når det gjelder anbefaling på stang, kommer det an på bruken. Jeg bruker min til jigging, og har en Beastmaster Boat Jigging 6' 80-200g. Flott kombo prisen tatt i betraktning, har bare tatt kveite på drøye 6kg på dette utstyret, men det var null problem. Kveita må nok doble vekta si i forhold til dette skal det bli ordentlig sport :)

Skal du kaste bør du gå for en annen stang selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En viktig forskjell med Slammeren (sammenlignet med Stella) er at den ikke er sikret mot vanninntrengning. Så du kan regne med korrosjon i kulelagre hvis du slurver med vedlikeholdet eller lar den stå i sjøsprøyten veldig mye. Men Slammeren er veldig enkel å skru på (i motsetning til Stella'en), så du kan gjøre veldig mye forebyggende selv, og ha den lenge. Den vil nok ikke vare så lenge som Stella'en, men til gjengjeld kan du jo kjøpe 7-8 stykker :)

En annen viktig ting er at Slammeren ikke er nærheten på bremsekraft. Men til det aller meste du kan regne med å få på kroken her oppe på berget holder den lenge.

Når det gjelder anbefaling på stang, kommer det an på bruken. Jeg bruker min til jigging, og har en Beastmaster Boat Jigging 6' 80-200g. Flott kombo prisen tatt i betraktning, har bare tatt kveite på drøye 6kg på dette utstyret, men det var null problem. Kveita må nok doble vekta si i forhold til dette skal det bli ordentlig sport :)

Skal du kaste bør du gå for en annen stang selvfølgelig.

Fikk kveite på 23kg på slammer 460. Var veldig uproblematisk. Dette var dog som bifangst å regne det jeg fisket etter flatfisk av mindre karakter..

Har ellers fått torsk på 18kg på slammern, storsei på 10kg. Og etter 2 års relativt hardt bruk(mest brukte snelle jeg har by far)så fungerer den enda like bra som da jeg kjøpte den. På min slammer får jeg drøyt 5kg brems og det holder som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Si meg dere som har litt peiling på sneller, er Penn Slammer 560 en bra snelle til å fiske laks med? Jeg er på utkikk etter en saltvannsnelle som jeg kan ha mono-sene på, og sitter å vurderer slammer 560 eller 760... men 760 virker tung... lurer på om 560 har for liten senekapasitet til stor laks med mono på spolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penn Slammer 560 er stor nok den,tror du skal få på 180 meter med 0.45 mono , kanskje mer også.Så det sto 185 meter med 0.45 på min 560 Slammer

Ser at den er oppgitt til 300 med 0.35.

Jeg har nå brukt min 460 til laksefiske,ingen problemer det.

Tror jeg fikk spolt på ca 150 meter med 0.45 mono på den.

Endret av cesar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.