Gå til innhold
Fiskersiden

Tidligfiske Bjøra 2011


Nils Master
 Share

Recommended Posts

  • Svar 195
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Øv, jeg havde håbet på den gik igennem. Hmm, uforståelig regel!?. Det er ikke nær så sjovt at fiske. Meget nemmere med 2 stænger men langt kedeligere.

Egentlig ikke til å forstå. Hver har en kvote uansett. Roeren er ferdig med kunden etter laksen er tatt, så da spiller det liten rolle hvor mange stenger som ble brukt.

På den annen side - midtstanga var jo ofte en svært effektiv luring som drepte mange laks....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den annen side - midtstanga var jo ofte en svært effektiv luring som drepte mange laks....

Det er jo ikke noe forbud mot midtstang.... Det er bare å kutte ut høyre eller venstrestanga det. :thumbsup:

Nå har jeg akkurat vært på Kvål og lastet opp "Flying Dutchman" på båthengeren. Fikk et innfall om å dra den med meg til Bjøra i morgen. Den båten har mojo og det trengs nå!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som fisker? - håbløst nervepirrende, at kigge ind 50 gange om dagen og intet sker! :-) - men rundt den 22. må det i al fald begynde at ske lidt igen!!.

Kan jo ellers være ganske smart, at fiske med en sidestang og en midtstang!.

Men ja, den 2-stangs regel er helt ud i hampen. Ingen kan give en fornuftig grund til den. 1000 kroners spørgsmålet er så: Hvorfor er den der så??

Endret av Longstone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som fisker? - den 22. må det i al fald begynde at ske lidt igen.

Heh

GinTonic har jo ankommet dalen, så de sitter vel og fyrer seg opp i bua på Svorta, hele gjengen, med banjo på kneet og hodet fullt av våte drømmer om cowboy-Laila :)

Endret av Olav Moberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med årets første blanklaks :) Vi får forhåpentligvis en fyldig reportasje ikveld. Herregud, trodde det skulle være medisin for sjela å få høre at laksen endelig er på vei. Men her hjemme har såvisst laksesjuken tatt oss for alvor. Like før man går på veggen ! Og ifølge likesinnede så er det like jævlig over hele fjøla ! Så jeg og Noodles må bare presist nu komme oss opp i Gaula og få sett på elva vårres litt for å roe ned nervene ! 10 dager igjen, ett lysår !

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er mms med bilde, samt lettere konjakkpregede detaljer rundt fangsten oversendt Sølvreven. Her er det bare å gni det inn! Du hadde tilbudet Tor! Må også bemerke mangelen på tomgods fra Gin tonic og co.... Betaler dere roerne så dårlig at de må basere inntekten sin på panten? Vi har jo budsjetert med å dekke inn minimum 50% av vårt fiske med flaskepant, men det ser ut til at vi må se oss om etter alternative løsninger. Draget i elva er jo bra, så verdiene skulle ha vært på plass her nede nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jaha, småbermen ypper seg igjen. Småbermen fra de illeluktende sumpene nede på Kvål. Hm, slettes ikkje bra dette. Telefonen ringer, hesblesende og oppjaget stemme i andre enden. Hele fighten via tlf.

Og MMS-tortur ! Jasså, kjære smoltfiskere, så det er konkurranse dere vil ha ?

Skal bættre lære dere konkurranse æ. Så kan dere bare holde på å småfiskjøre smoltlignende kropper, mens andre har langt mere større ambisjoner enn som så. Bærre vent, det er bare 10 dager igjen.

Har vært oppi elva ikveld, og jeg så en Gigalaks. Og den står der garantert og venter på en boaslange på angelen ! :thumbsup:

Hvor den står ?

Bare en rev oppi dalen som vet det.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg schjer ham nå, Master`n. Sitter nede ved gapahuket og nyter en brun en :thumbsup: Årets første er på land, og skuldrene senkes. En deilig stund. Er vel bare vi laksefiskere som forstår dette her hehe. Må jo helt klart si at det er så velfortjent. Etter et visst antall rotimer på elva. Og desto nydeligere når den første endelig er på land. Den beste laksen er den som man tar etter iherdig jobbing og et visst antall dager, tro det eller ei. Sittende såvidt i ei skinnlerve i den ene kroken !

For det ble jo aldri så lite drama hørte jeg, før den lå trygt oppi hoven. Så se nå til å få konjakken ut av kjeften da kjære vene, og la oss få noen bilder og nøyaktig beskrivelse om fangsten !

Eller skal du sitte ved elvebredden og tyne oss dødelige enda mere ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.