Gå til innhold
Fiskersiden

En fin lørdags kveld i Skarnsundet.. X2


extremetoy
 Share

Recommended Posts

Helga kom å jeg var klar for fiske igjen, begynte med en 6 timers blanketur. Jeg var i litt dårlig humør og dro hjem for å spise, været klarnet opp og jeg så for meg en natt på sjøen.

Snakket med Phill og han ville gjerne bli med utpå en tur,jeg har drevet og leita etter spennede plasser for brosme/lange. Har funnet ett "hull" som så lovende ut, men vel mye strøm der til vanlig. Nå var det liten forskjell mellom flo & fjære, så strømmen var kjempesnill!

Rigget oss opp og planla drift, vi fisket med PN-tackler med J-kroker str 6/0 agnet med makrell.

Phill var første mann med vått snøre. Etter 3 min fiske var det fast fisk til han, jeg hadde ikke nådd bunnen enda. Etter 15 min med pumping av fisk landet vi en fin brosme på 8 kilo.

DSC_0535.jpg

Phill var i storslag og informerte meg om at rekorden min var slått med 100 gram.

Så pluteselig smalt det til i stanga mi, et skkikkelig hugg og tilslag. FISH ON!!! men gleden var kortvarig, ble med ett par meter opp før det slapp. Slapp ned til bunn igjen å etter 1 min hugg det til igjen. Ga fisken litt bedre tid nå, fast fisk igjen.

Fisken kjentes stor ut, sprek var den også. Kjempet hele veien opp og det førte nok til at den berget mage innholdet. Opp kom det EN GEDIGEN Brosme, sikker på de hørte jubelbrølet mitt helt til Trondheim når fisken var ombord.

DSC_0532.jpg

12800 gram, min første fisk i år over 10 kilo og soleklar ny pers.

Ble et par røyk og kaffekopper mens jeg smilte fra øre til øre, informerte han også om at persen min var 4,8 kilo større en hans :thumbsup:

DSC_0534.jpg

Phill har forskjellige navn på de gode plassene sine, denne plassen ble døpt til "JT`s hole" og jeg deler ikke hull med andre :blush:

Endret av extremetoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt tidligere: Grattis med heldrøy brosme! Forøvrig tror jeg at opptil flere vil melde avbud om de får fortalt at de skal være med ut i båt til "JT's hole", så du behøver neppe bekymre deg for at plassen blir blåst. :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.