Gå til innhold
Fiskersiden

flyndre


tåkeferd
 Share

Recommended Posts

prøve takel bytte

Tackelbytte har nok lite for seg i disse tider, flatfisken trekker grunnere og er gyteklar. Det er er flatfisk over mindre områder, og fisken er mer bitevillig ettersom gytinga er en krevende og utmattende for fisken, som trenger energi både før og etter. Når fisken er i støtet setter den også mindre krav til tackler.

Mitt tips er finne frem til noen flytebrygger med sandbunn og 10-20m dyp, så finner du nok flatfisken. Dette har levert litt brukbar flatfisk på noen av flytebryggene her på Stord. Noen tips rundt flytebryggefiske kan du lese her: Flytebryggefiske @ The Rig Wallet

Ellers er Føyno et greit utgangspunkt med tanke på flatfisk, i hovedsak lomre og rødspette. :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tackelbytte har nok lite for seg i disse tider, flatfisken trekker grunnere og er gyteklar. Det er er flatfisk over mindre områder, og fisken er mer bitevillig ettersom gytinga er en krevende og utmattende for fisken, som trenger energi både før og etter. Når fisken er i støtet setter den også mindre krav til tackler.

Mitt tips er finne frem til noen flytebrygger med sandbunn og 10-20m dyp, så finner du nok flatfisken. Dette har levert litt brukbar flatfisk på noen av flytebryggene her på Stord. Noen tips rundt flytebryggefiske kan du lese her: Flytebryggefiske @ The Rig Wallet

Ellers er Føyno et greit utgangspunkt med tanke på flatfisk, i hovedsak lomre og rødspette. :)

dette var gode tips. tusen takk skal du ha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

hei.. er det noen som får noe flyndrer rundt stord eller bømlo? har fisket i heile dag men fikk ikkje ei halv rødspett.

kansje feil årstid? har hørt at føyno er bra, men fikk ikkje noe der heller. noen som har gode tips?

Hei, prøvd agnhekle?Prøvd bunnmeite? til agn kan du bruke Fiskestrimler,reker,mark.

Hele året hele døgnet :unsure: Den finnes på 10 til 200 meters dyp. Hilsen Roysen.

Alt dette fungerer supert :)

Endret av roysen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, prøvd agnhekle?Prøvd bunnmeite? til agn kan du bruke Fiskestrimler,reker,mark.

Hele året hele døgnet :) Den finnes på 10 til 200 meters dyp. Hilsen Roysen.

Alt dette fungerer supert :)

takk roysen. har prøvd å fiske både med fiskestrimler,reker og gulp mark.. fikk ingenting men fikk med engang eg prøvde med blåskjell :) men har hørt at fiskestrimler skal være bra til piggvar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var vel det du tok Piggvaren med i Egersund :) Flott fisk og meget bra tackel.

Ja, fikk den på mustad flyndre tackel og en lang og tynn makrell bit, men vi lå ikke utforbi en strand, vi lå utforbi ett fyr :D 1min før slutt la jeg bare tackelet på bånn å holdt den der i 20 sekund uten å røre den så bet den på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fikk den på mustad flyndre tackel og en lang og tynn makrell bit, men vi lå ikke utforbi en strand, vi lå utforbi ett fyr :D 1min før slutt la jeg bare tackelet på bånn å holdt den der i 20 sekund uten å røre den så bet den på :D

Ja du strålte da :)

Jeg sto bakerst å fikk en knurr 15 sek igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.