Gå til innhold
Fiskersiden

Ny art notert


MrVolcom
 Share

Recommended Posts

D e fredag, middag og ein pils har akkurat sklidd ner, og ikkje ein dritt som skjer ellers...Så ringe plutselig CO å lure på om me ska ta ein satsning etter kloskate og sild på Storsand med shelter, kippers og full pakke. D hørtes jo ut som ein perfekt måte å bruke ein tynn fredagskveld på :D Me drar ut å pakke opp kystmeite-stengene, å denge ut. Ventetiå på run blir brukt til generelt NKPL "seriøs" dialog, samt fisking etter sild med hekle. Noen sild i fin agnsize blir slengt oppå brygga, før nappvarsleren til O.C. får et agressivt run...Tilslaget sitte så ei kula, og d virke som ok fisk. Vill og bitter slåss den der ute, og Ripshaug tippe d e kilos pluss hvitting. Men når den nærmere seg land begynner den å oppføre seg som en sliten torsk...Eg høre sjokkfortommen passere toppringen på stangå, då eg ser 2 lysende øyne stige opp av vanne; -"***** CO, d e jo havmutz!" Teleskophåven lå igjen i boden, så daglig leder av Carls VVS tar sats og lempe fisken opp på bryggå i et cocky rykk, å der ligge den nydelige fisken på bryggå ;) Storsand camping`s turister strømme til for å ta bilde av "Alienfisken", mens fangstmannen Dr.CO forklare de tilstrømmende folkå om fiskens generelle biologi, mystikk og mysterium. King Oscar har fått 2 mus her tidligere, mens amatøren fra Stavanger fortsatt står uten arten på listå si...missunnelig? :notfair: mnjaaaaada

67v1.jpg

1143gr

68v1.jpg

Me hadde akkurat stått å diskutert at d ikkje va snakk om noe havmus her på sommeren, og eg hadde jo slått meg til ro me d, men nå følte eg meg vel bare generelt fucked :dribble:

Fiske fortsatte videre, me flere run av hvitting fra 800gr til 1186gr. Mye av disse gikk til middag til kjempeopplegg campingturister som ville smake på den urbane samt eksotiske hvittingen <_<

70v1.jpg

Kveldens største hvitting på 1186gr

Tanken om at denne havmuså bare va ein random idiot som ikkje skjønte at storsand ikkje skulle innha havmatz på sommeren hadde begynt å ta meg -"Æ e fucked". Men så kom Raphaug me et genialt tips som hadde funka når han og David var å fiska kloskate en gang. -"Vent nå liit, ta kveela tak på meg Bjødn, så får du havmutz". Eg kvelte jo seff OC litt for skoyen sin del, og litt extra av bitterhet..ikkje lenge etterpå hyle varsleren min i samme melodi som tidligere på qvisten :dribble: Tilslaget sitter som støpt, å eg begynne å vitse om kor kult d hadde vert me 2 lysende øyne som nærme seg overflaten. -"D e itkje tjangs". Men vist F*** va d sjangs! -"CO-CO-CO-CO-CO, d e havmuts!!!", "Løft ann opp då", "Neeeei, eg e fucked, den d e tje viits!" "Flekk an opp Bjørn...NÅ!"

2-3 meters løftet jekk som ei kula, å eg kan kryssa av et nytt mål for året :D

69v1.jpg

Lettere i sjokk registrere eg ny art på listå, nr 61. Ingen gigant, men 1008gr va mer enn nok. Eller kilos pluss som noen sier^^

71v1.jpg

Ein sånn fisk fortjene ein liden rognkjeks!

Så turen endte i litt agnsild, mye saklig dialog (eller ikkje...) og fekk fora heile Storsand camping med hvitting. Hadde mulig kontakt med kloskate, men ingenting ble med opp på land. Men ka ska eg me kloskate når eg får ein ny art :thumbsup: Moralen e: Slite du me å få ein art, ta kvelertak på nærmeste idiot :)

Kom meg endlig i seng i hal 5 tiå på nattå, så kom forseint på jobb lørdag morgen. Forklarte d me ny art, noe som seff va godkjent unskyldning B)

Love

NKPL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.