Gå til innhold
Fiskersiden

Tungt og komme seg inn i "varmen"


Viking1980
 Share

Recommended Posts

Har etter flere års pause tatt frem stanga igjen i sommer..Det er meiting som er tingen og stor karpe er drømmen..Har stort sett konsentrert meg om visse områder i glomma før pga god tilgang til relativt stor brasme og buk..Men har i sommer meitet litt suter/karuss og karpe..Har hørt litt rundt,søkt på nett osv osv etter gode karpevann men det er vanskelig og få noe info..Jeg vet at sportsfiskere er en egen "rase" men så vondt kan det da ikke gjøre og gi litt tips?..hehe..svaret "det er ett vann i oslo" begynner og bli gamelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grei måte å komme inn i "varmen" på er å fiske i de få vannen du allerede vet om, start gjerne i et med mellomstore karper. Når folk ser at du behersker C&R, klarer å holde vannet "hemmelig" etc. så får du fort vite om andre vann. Dette er ikke spesielt for karpefiske egentlig, det gjelder like mye for artsfiske, stor abbor etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør ikke være veldig vrient å finne vann med stor karpe i om man leter på nett... Både Ulsrud og Damtjern er godt kjente vann som begge kan levere fisk over ti kilo. I tillegg bør litt leting på nettsider, i forum og i blogger kunne avsløre et lite knippe andre vann i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er stort sett det jeg gjør..fisker små karpe..hehe..C&R er en selfølge sålenge jeg ikke fisker matfisk...

Karpe =/= brasme og buk.

Ulsrud og Damtjern er jo to kjente vann i Oslo området. Et kjapt søk på forumet her gir nok et par vann til.

Har du matte, veienett, og vet hvordan du behandler en fisk på land, så tror jeg ikke det bør være så vanskelig å få vite om et vann eller to til etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for alle svar og linker..Er i gang med og "kartlegge" litt forskjellige vann rundt i lokal området her..har og god dialog med flere meitere...Så det skal nok gå veien..Skal ha meg vekt og veienett før neste sessong..pr i dag er jeg ikke noe spesielt konkuranse fisker og benytter meg ikke av keepnet osv..det som gjelder er og ha en god fight..Få fisken opp,ut med kroken,ta bilde og få den ut igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.