Gå til innhold
Fiskersiden

Hvilken flyndre?


 Share

Recommended Posts

Hei

Fikk denne idag. Regnet med at det var sandflyndre men da jeg sjekket bildene nærmere så kan jeg ikke se den distinkte buen som skal være over brystfinnen. Den ligger i frysen så jeg tok en titt og finner den ikke. Når jeg sammenligner med andre bilder av sandflyndre så ser jeg jo den buen klart.

CIMG3691.jpg

Hvilken flyndre er det? Skrubbe, sandflyndre eller noe annet rart? Veide 285g og tok på glidende bunnmeite med reke.

Har ikke peiling på hvilke flyndrer jeg har fått som liten så uansett er det ny pers og kanskje ny art. :)

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok en sandflyndre, ja. Buen er et bra tegn, og den er synlig, selv om det er litt gjenskinn i fisken. Det kan være stor variasjon fra individ til individ når det kommer til flyndrene, men de fleste sandflyndrer er ru på hele overflaten når du stryker en finger fra sporden og oppover. Skrubben er på sin side vanligvis ru langs midtlijen og på sidene, men glatt på "filetene". Når jeg sier vanligvis, mener jeg vanligvis. Du kan ikke bruke dette som 100 prosent fasit, men ofte ofte :)

Endret av Fisk og rask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 5 months later...

Jeg hijacker denne tråden istedenfor å starte et nytt tema.

Fisket litt i Holmestrand her om dagen. Fikk en flatfisk, og da jeg kun har to flyndrer på samvittigheten fra før av (begge skrubber), så kunne jeg tenkt meg litt eksperthjelp på området. Jeg tror nok det er en sandflyndre, men vil gjerne ha det bekreftet/avkreftet :)

Hva er denne lille saken?

img2596am.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.