Gå til innhold
Fiskersiden

Hvordan båt har du?!


ambassaduerBoy
 Share

Recommended Posts

Hei, jeg er vell ikke den eneste som lurer litt på hvordan båt folk har?

Jeg er iallfall en stolt tuppevare båt eier! (pioner).

Det er en vanlig pioner 12 med 7'5hk mercuri motor.(motor er litt gammel)

Rigget med noen stangholdere og et juksahjul. Vurderer å lage ei targabøyle for å ha stangholderene på.

Hvordan har dere rigget båten?

Sleng gjerne inn bilder, drømmebåten? Erfaringer med andre båter? (negativt samt positivt)

Har letet etter en slik tråd, unnskyld hvis den finns fra førav

- William.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Prøvd mye forskjellige båter og liker svært godt aluminiumsbåter.

DSC_0351.jpg

Denne båten er knall! 23 fot, ligger svært bra i vannet og tar bølgene veldig bra i stor hastighet.

Drømmebåten min er en Midnight Express 37' Open Fish

http://www.midnightboats.com/content/37OpenFishBoat.cfm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 19 fots skjærgårdsjeep med 100hk, Atlantic 570.

+ siden:

-Mye båt for pengene.

-Ligger/går veldig fint i sjøen.

-God plass ombord, og god plass til å bevege seg rundt midtkonsollen.

-Store stuverom til alt pøet mitt.

- siden:

-Man merker at det er en båt i "økonomiklassen", her er det spart på alt av luksus.

-Blir en del sprekker/krakeleringer rundt skrufester o.l.

-Er en del løsninger som bærer preg av at det er gjort billig, men en tilsvarende båt fra en av de mer kjente produsentene koster vel en 60k til 100k ekstra.

-Blir vel kanskje vanskeligere å selge enn feks. Askeladden o.l. når 3 fotssyken en gang tar meg.

Har rigget 3 stangholdere på hver side bak, disse brukes under transport (lite trolling på denne karen).

Garmin plotter med BlueChart.

HDS5x ekkolodd med gjennomgående B60 giver.

En helt grei båt til mitt fiske i fjordene og skjærgården rundt Bergen. :)

Litt bilder:

63_1857807493-1.jpg

Bilde100-1.jpg

Bilde094-1.jpg

Bilde092.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Viksund 770 Combi m 80hk Lombardini. Telchart 19" kartplotter + Simrad ekkolodd.

2 Rana 540sl m 70hk Yamaha 2t. Humminbird 798 cxi combiplotter.

3. Askeladden 15 fot m 15 Yamaha. Hummingbird ekkolodd.

4. Loddebåt, selvlensende 33 hk Yanmar. Humminbird ++

Litt stor båt park for tiden, vurderer og selge 1, 3, og 4. For så og kjøpe noe større og raskere båt som tåler litt sjø og har god dekksplass, samt overnattingsmuligheter og dusj. Noen forslag til båt type . . . . . ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3båter.

Con-doom- 9,7" Selges i morgen.

10" Lani.Genial å ro/el-motor. Litt kortere enn denne:http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=30346979

16" cresent 465 m 15hk yamaha. (9,9hk)

Vurderer denne søte lille saken: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=32255655

Er litt usikker ang bankens vilje til å godta 99,99kr kontant. :money:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange svar gitt. Jeg blir 16år, og dermed ikke verdens største budsjett . Sikler etter ny båt, men det blir en skjærgårdsjeep.

Likte denne http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=32718119 men motor var litt gammel.

Har søkt etter ekstrahjelp jobb og har nesten ordnet sommerjobb så det blir sikkert ny båt om en stund.

+ med pioner'n er at ripa ligger lavt og skroget er flatt.

Artig historie er da jeg dro til stranda med båten og 2 godt voksne menn jeg kjenner fant ut de ville tippe båten.

De klarte ikke og tippe båten uansett hva de gjorde, riper og slikt fikser man med strykejærn! :)

Smart innredet med låsbar boks under tofta.

Kommer aldri til å selge den. Perfekt for å ha i fjellvann.

-med båten er at den tåler lite motor.( Gummibåt på 8 fot tåler mye mer. )

Er egentli ikke så mye minus med båten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 fots theri rimlig ombygd for kjøring i glomma nei da bare satt på en del ekstra lys for og ungå stokker da jeg kjører mest om natta og self satt på den ett ekkolodd og stang holdere. bak sitter det en liten liten motor på 28 hk. har og en liten 12 foter i hagen med en 4hk motor akurat passe og kjøre fra åa og ut i glomma med og ett par gummi båter med el motor til karpe fiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Viksund 770 Combi m 80hk Lombardini. Telchart 19" kartplotter + Simrad ekkolodd.

2 Rana 540sl m 70hk Yamaha 2t. Humminbird 798 cxi combiplotter.

3. Askeladden 15 fot m 15 Yamaha. Hummingbird ekkolodd.

4. Loddebåt, selvlensende 33 hk Yanmar. Humminbird ++

Litt stor båt park for tiden, vurderer og selge 1, 3, og 4. For så og kjøpe noe større og raskere båt som tåler litt sjø og har god dekksplass, samt overnattingsmuligheter og dusj. Noen forslag til båt type . . . . . ?

Jeg har selv en Stigfjord til havfiske og som dekker mine behov. Ønskebåtene kan du se på denne tråden:

http://www.fiskersid...ndpost&p=549697

Det er mye utrolig bra fra Irland og Island og som gir mye valuta for pengene !!

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en Stigfjord til havfiske og som dekker mine behov. Ønskebåtene kan du se på denne tråden:

http://www.fiskersid...ndpost&p=549697

Det er mye utrolig bra fra Irland og Island og som gir mye valuta for pengene !!

Ikke dum den der Martin!

Har en kompis som bor i Killybegs (Donegal) som har en lignende båt uten overbygg. Han har forøvrig invitert meg over for å fiske Bluefinn Tuna flere ganger, han har pers på 390 kg (!). Men sesongen for dette fisker er i Aug-Sept, må vel ta turen etter vært.

Kunne tenkt meg noe i denne sjangeren, stabil med mye plass og bra fart:

http://www.findafishingboat.com/cougar-cat-8-metre/DB39895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dum den der Martin!

Har en kompis som bor i Killybegs (Donegal) som har en lignende båt uten overbygg. Han har forøvrig invitert meg over for å fiske Bluefinn Tuna flere ganger, han har pers på 390 kg (!). Men sesongen for dette fisker er i Aug-Sept, må vel ta turen etter vært.

Kunne tenkt meg noe i denne sjangeren, stabil med mye plass og bra fart:

http://www.findafish...8-metre/DB39895

Smak og behag Capellin :) Men 1. inntrykket på den du viste til var blandet. Sikker en praktisk arbeidsbåt , men konstruktøren og etter min mening , har aldri lest om den gyldne snittet :) 1-2 meter til akter og den hadde vært perfekt. Jeg har også sans for katamaraner og på sidene du linket til kan man se at norske arbeidsbåt produsenter har mye å ta igjen og er totalt akterutseilt sammenliknet med disse . Fine priser også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en "tinnie" från Down Under, en Quintrex 385 Explorer som jag har haft i drygt ett par år. Hade den med när vi besökte Romsdalsfjorden i höstas. Funkade hur bra som helst även i det lite saltare vattnet.

www.quintrex.se/index.php?mId=53&news_id=14 eller www.quintrex.se/index.php?mId=6 för en bättre bild av båten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2008 mod. Quicksilver cruiser 470 med en 2010 mod. suzuki 60hk.

Den er kort og bred men duger fint til fiske, greit å kunne sitte tørt hvis det regner hele dagen. Den er veldig stabil men slår litt når man går rett mot litt "krappe" bølger, en stor fordel er at man kan marsje i nesten 20 knop på 6-8 liter i timen. Hadde lommeboken vært en anelse tykkere og fruen ikke hadde blitt sjøsyk av å bare se på havet, hadde muligens valget blitt bittelitt annerledes :D

02082011007.jpg

En direkte ulempe er hvis man får stor fisk, 20-30kg`s kveiter kan fint ligge på dekk men når man får ei på rundt 80kg må man være en smule kreativ....

08082011035.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått noen spørsmål om avataren... Pioneer 15" med 9,9hk (15) Tohatsu 2-takt.Stangholder fra Clas Ohlsson. Stødig og god båt for turer i beskyttet farvann. Bildet tatt ved strandhugg på Femunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.