Gå til innhold
Fiskersiden

Panther Martin


Oz
 Share

Recommended Posts

Ja... Jeg kjenner til det. Jeg spør heller ikke om hvor jeg kan få kjøpt den, men om hvem som er leverandør i Norge. Nissen på Campelen vet det, han ville heller bare være artig :P

Det er Sølvkroken som har vært importør i alle årene, og fortsatt så vidt jeg vet. Men, men ikke overraskende om denne også er fjernet fra sortimengen. Du kan godt spøre via FB for å være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Sølvkroken som har vært importør i alle årene, og fortsatt så vidt jeg vet. Men, men ikke overraskende om denne også er fjernet fra sortimengen. Du kan godt spøre via FB for å være sikker.

Var det jeg også trodde, men klarte ikke finne den i sortimentet deres... Får høre på fb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.solvkroke...0_0_0_0_0_0_0_0

Det virker på meg som om dette er den samme?

Det kan du ha rett i... Men... spesial?

Ser ingen fordeler ved å tulle med et såpass fastspikra merkenavn som Panther Martin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisker'n fra Eik

Jeg er ganske sikker på at det er samme typen. Har sett på disse i butikk, og jeg klarer i hvertfall ikke å se forskjell ;) Er enig med deg gabrielsen, den gjeddespinneren ser fin ut :) Har fått kilosgjedder på små Panther Martin spinnere før, så vil nok tro at den litt større varianten kanskje trigger støre fisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lopez, du nevnte en gang at alt man trengte for å lage PM-spinnere selv var tilgjengelig på nett. Om du har tid hadde det vært kjempefint om du kunne si litt mer om det.

Det stemmer Gabrielsen :) Er det noe som er lett å lage så er det spinner (for dere som liker slik) og det finnes bra nok med alt det som trengs på nettet, til og med verktøy til formålet. PM inlinerblader finner du bla. på denne siden

Om jeg ikke tar feil så tror jeg at Sølvkroken overtok selve spinneren da denne selges hovedsakelig her i Norge og kan hende var på vei ut hos de som eier Panther Martin (opprinnelig laget i Italia) derfor tror jeg at navnet ble byttet til Spesial spinner (tull , spør du meg) Kan hende at navnebytte var ett krav fra opprinnelig eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ser på bildene er det noen av spinnerne er det noen av spinnerne som har den vanlige pantermartin skriften, mens andre har bare en S.

Kan det være noen er gamle og noen er nye,, hva er forskjellen? Er jo litt rart at de ser forskjellig ut spør du meg, eller merke er forskjellig heter det vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ser på bildene er det noen av spinnerne er det noen av spinnerne som har den vanlige pantermartin skriften, mens andre har bare en S.

Kan det være noen er gamle og noen er nye,, hva er forskjellen? Er jo litt rart at de ser forskjellig ut spør du meg, eller merke er forskjellig heter det vel.

S'n er logoen til Sølvkroken- noe som tilsier at de har overtatt spinneren. Ikke noe forskjell regner jeg med , bortsett fra produksjonssted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lopez, du nevnte en gang at alt man trengte for å lage PM-spinnere selv var tilgjengelig på nett. Om du har tid hadde det vært kjempefint om du kunne si litt mer om det.

Jeg har laget meg en del PM kopier og de funker bra. Alt du trenger får du fra http://lurepartsonline.com/.

En kjapp liste over komponenter du trenger:

Blader: http://lurepartsonline.com/Online-Store/In-line-Blades/

Kropp: http://lurepartsonline.com/Online-Store/Brass-Lure-Parts/Lure-Bodies.html

Ståltråd: http://lurepartsonline.com/Online-Store/Wire-Shafts/Looped-End-Wire-Shafts.html

Alt du trenger av verktøy er en rundtang og en god avbiter. Det som er litt forvirrende er hvilke størrelse du skal ha på blad og kropp, samt tykkelse på ståltråden. Størrelsen vil selvfølgelig varierer med hvor store spinnerne skal være. Ikke regn med å spare penger, man må ofte kjøpe 10 stykk av vær komponent.

Du får bare spørre hvis du lurer på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er danske Svendsen Sport som har overtatt agenturet på den originale, italienske PM.

Sølvkroken ser dette som et stort tap, og derfor velger de å sende ut en egenprodusert kopi i det norske markedet med håp om at ingen stiller spørsmål rundt produktet :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er danske Svendsen Sport som har overtatt agenturet på den originale, italienske PM.

Sølvkroken ser dette som et stort tap, og derfor velger de å sende ut en egenprodusert kopi i det norske markedet med håp om at ingen stiller spørsmål rundt produktet :wacko:

Om det du sier stemmer, så er dette ikke bra. Sølvkroken skriver til og med på FB siden sin at spinneren er nå i Sølvkrokensfamilie.

Hentet fra FB side:

" Panther Martin-spinnerane og Spesial Spinner er identiske produkt, men dei gullgode spinnerane har kome inn i «sølvkrokenfamilien», altså havna under nytt varemerke :)

Jeg har vannskeligheter for å tro at Sølvkroken fører sine kunder bak lyset og på denne måten, om det så stemmer er dette IKKE BRA ...Ikke pga Svendsen Sport, Svendsen sport er allerede kjent for å være kopiist som har kopiert flere av Sølvkrokens (og andres) produkter. Kopikrig fører ingen sted...

Finn det noen link der slik kan bekreftes ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.